این روزها بازار شبکه های اجتماعی داغ است و هر هفته خبر راه اندازی یک شبکه اجتماعی جدید را می شنویم و شبکه های اجتماعی تخصصی بر مبنای نیازهای مشترک شکل می گیرد.

این روزها بازار شبکه‌های اجتماعی داغ است و هر هفته خبر راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی جدید را می‌شنویم. شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان اغلب تفاوت خاصی با هم نداشته و امیدوار هستند از اقبال مردم برخوردار شوند و سری در سرها بلند کنند.

اما واقعیت چیست؟ معمولا وقتی افراد در شبکه اجتماعی خاصی عضو هستند، دوستان خود را یافته و روابط خود را در آن فضا تعریف می کنند. خیلی بعید است همزمان در شبکه اجتماعی دیگری نیز فعالیت داشته باشند، مگر این که نکته ای برای آنها جالب به نظر رسیده و به ارزشی فراتر از آنچه دریافت می کردند، برسند.

شبکه های اجتماعی تخصصی که برای گروهی خاص و هدفی مشخص شکل گرفته اند، در دنیا جایگاه خوبی پیدا کرده اند. امروز ایده ای برای راه اندازی یک شبکه اجتماعی مخصوص رژیمی ها و افرادی که به دنبال تناسب اندام هستند، معرفی می کنیم. قبل از معرفی ایده، نکته دیگری را اضافه کنیم که شبکه های اجتماعی تخصصی بر مبنای نیازهای مشترک شکل می گیرد. برای مثال افرادی که می خواهند به سربازی بروند، پشت کنکوری ها یا مادران حامله و...، نیازها و پرسش هایشان نقاط مشترک آنهاست.

تا حالا برای داشتن یک رژیم غذایی تصمیم گرفته اید؟ یا اندامتان کاملا متناسب است و سلامت در درونتان موج می زند و اعتماد به نفستان ستودنی است؟ به هر حال از کسانی که تاکنون رژیم غذایی در پیش گرفته اند. بپرسید با چه مشکلاتی مواجه هستند. یکی از نکات مشترک، جایگزینی غذاهای رژیمی است. مهم تر از باشگاه رفتن و این دست کارها این است که یک همراه (یا همان پایه) لازم دارد. احتمالا اگر رژیم گرفتن را تجربه نکرده اید، تصمیم رفتن به باشگاه را برای تناسب اندام تجربه کرده اید، نه ؟

این شبکه اجتماعی یعنی شبکه اجتماعی برای رژیم و تناسب اندام، شما را در برابر دوستانتان مسئول می کند، زیرا براساس تصمیم شما که اکنون وزنتان چقدر است و تصمیم دارید چه میزان شود، پیغامی برای دوستانتان نمایش خواهد داد و سبب می شود جدی تر پیگیر باشید.

در شبکه های اجتماعی از جمله لینکدین معمولا دوستان بر اساس مشترکاتی مانند محل کارهای مشترک، همکاری های شغلی، دانشجویی و... به هم معرفی می شوند. در این شبکه های اجتماعی افراد براساس تصمیم های مشترک به هم معرفی می شوند، به طور مثال اگر شما ۹۲ کیلو وزن دارید و می خواهید ده کیلو از آن را کم کنید، به شما افرادی معرفی می شود که قرار است ده کیلو از وزن خود را در مدت دو ماه کم کنند. از این طریق می توانید دغدغه ها و پرسش های مشترک را طرح کنید. (درضمن قرار نیست فقط یک دوست با دغدغه مشترک شما وجود داشته باشد. می توانید دوستان بیشتری داشته باشید تا پنج فکر، بهتر از یک فکر باشد و منطقی تر هم به نظر برسد). یکی دیگر از عوامل موفقیت در این گونه تصمیم ها، رقابت یا به اصطلاح کل کل است. در این شبکه اجتماعی می توان موفقیت افراد با تصمیم مشترک را روی نموداری با خط پایان نمایش داد. مثلا شخصی جلوتر از شماست، زیرا هم ورزش می کند و هم رژیم غذایی اش را پیوسته رعایت می کند، پس باید تلاش تان را بیشتر کنید.

این شبکه اجتماعی می تواند فقط ویژه افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، نباشد و برای آنها که اهل تناسب اندام هستند نیز کاربرد داشته باشد. آن وقت سیستم پیشرفته تر شده و می تواند مربی هایی نیز داشته باشد. این مربی ها به پرسش ها پاسخ داده، پیشرفت شما را دیده و برای بهبود روند پیشرفت تان نظرشان را بدهند.

در اینجا این ایده به طور کلی معرفی شد و آنچه اهمیت دارد، روی آوردن به شبکه های اجتماعی تخصصی است، زیرا شبکه های اجتماعی عمومی با هدر دادن زمان و غیر هدفمند بودن، کمرنگ و کمرنگ تر خواهند شد و شبکه های اجتماعی تخصصی با هدفی مشخص و روشن جایگزین آنها می شود.

راه اندازی یک کسب و کارشبکـه اجتماعی رژیمـی هااین روزها بازار شبکه های اجتماعی داغ است و هر هفته خبر راه اندازی یک شبکه اجتماعی جدید را می شنویم. شبکه های اجتماعی فارسی زبان اغلب تفاوت خاصی با هم نداشته و امیدوار هستند از اقبال مردم برخوردار شوند و سری در سرها بلند کنند.

اما واقعیت چیست؟ معمولا وقتی افراد در شبکه اجتماعی خاصی عضو هستند، دوستان خود را یافته و روابط خود را در آن فضا تعریف می کنند. خیلی بعید است همزمان در شبکه اجتماعی دیگری نیز فعالیت داشته باشند، مگر این که نکته ای برای آنها جالب به نظر رسیده و به ارزشی فراتر از آنچه دریافت می کردند، برسند.

شبکه های اجتماعی تخصصی که برای گروهی خاص و هدفی مشخص شکل گرفته اند، در دنیا جایگاه خوبی پیدا کرده اند. امروز ایده ای برای راه اندازی یک شبکه اجتماعی مخصوص رژیمی ها و افرادی که به دنبال تناسب اندام هستند، معرفی می کنیم. قبل از معرفی ایده، نکته دیگری را اضافه کنیم که شبکه های اجتماعی تخصصی بر مبنای نیازهای مشترک شکل می گیرد. برای مثال افرادی که می خواهند به سربازی بروند، پشت کنکوری ها یا مادران حامله و...، نیازها و پرسش هایشان نقاط مشترک آنهاست.

تا حالا برای داشتن یک رژیم غذایی تصمیم گرفته اید؟ یا اندامتان کاملا متناسب است و سلامت در درونتان موج می زند و اعتماد به نفستان ستودنی است؟ به هر حال از کسانی که تاکنون رژیم غذایی در پیش گرفته اند. بپرسید با چه مشکلاتی مواجه هستند. یکی از نکات مشترک، جایگزینی غذاهای رژیمی است. مهم تر از باشگاه رفتن و این دست کارها این است که یک همراه (یا همان پایه) لازم دارد. احتمالا اگر رژیم گرفتن را تجربه نکرده اید، تصمیم رفتن به باشگاه را برای تناسب اندام تجربه کرده اید، نه ؟

این شبکه اجتماعی یعنی شبکه اجتماعی برای رژیم و تناسب اندام، شما را در برابر دوستانتان مسئول می کند، زیرا براساس تصمیم شما که اکنون وزنتان چقدر است و تصمیم دارید چه میزان شود، پیغامی برای دوستانتان نمایش خواهد داد و سبب می شود جدی تر پیگیر باشید.

در شبکه های اجتماعی از جمله لینکدین معمولا دوستان بر اساس مشترکاتی مانند محل کارهای مشترک، همکاری های شغلی، دانشجویی و... به هم معرفی می شوند. در این شبکه های اجتماعی افراد براساس تصمیم های مشترک به هم معرفی می شوند، به طور مثال اگر شما ۹۲ کیلو وزن دارید و می خواهید ده کیلو از آن را کم کنید، به شما افرادی معرفی می شود که قرار است ده کیلو از وزن خود را در مدت دو ماه کم کنند. از این طریق می توانید دغدغه ها و پرسش های مشترک را طرح کنید. (درضمن قرار نیست فقط یک دوست با دغدغه مشترک شما وجود داشته باشد. می توانید دوستان بیشتری داشته باشید تا پنج فکر، بهتر از یک فکر باشد و منطقی تر هم به نظر برسد). یکی دیگر از عوامل موفقیت در این گونه تصمیم ها، رقابت یا به اصطلاح کل کل است. در این شبکه اجتماعی می توان موفقیت افراد با تصمیم مشترک را روی نموداری با خط پایان نمایش داد. مثلا شخصی جلوتر از شماست، زیرا هم ورزش می کند و هم رژیم غذایی اش را پیوسته رعایت می کند، پس باید تلاش تان را بیشتر کنید.

این شبکه اجتماعی می تواند فقط ویژه افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، نباشد و برای آنها که اهل تناسب اندام هستند نیز کاربرد داشته باشد. آن وقت سیستم پیشرفته تر شده و می تواند مربی هایی نیز داشته باشد. این مربی ها به پرسش ها پاسخ داده، پیشرفت شما را دیده و برای بهبود روند پیشرفت تان نظرشان را بدهند.

در اینجا این ایده به طور کلی معرفی شد و آنچه اهمیت دارد، روی آوردن به شبکه های اجتماعی تخصصی است، زیرا شبکه های اجتماعی عمومی با هدر دادن زمان و غیر هدفمند بودن، کمرنگ و کمرنگ تر خواهند شد و شبکه های اجتماعی تخصصی با هدفی مشخص و روشن جایگزین آنها می شود.

جامعه روابط عمومی