ترجمه از پرستو جهان بین، بین الملل / رسانه های اجتماعی نه تنها توانسته اند سرعت ارتباط بین مردم را دگرگون سازند بلکه آنچه که مردم به یکدیگر می گویند را تا جای ممکن در قالب تعداد اندکی نماد و حروف تغییرداده اند .   ممکن است تصور کنید، رسانه های اجتماعی با ایجاد سرعت […]

ترجمه از پرستو جهان بین، بین الملل / رسانه های اجتماعی نه تنها توانسته اند سرعت ارتباط بین مردم را دگرگون سازند بلکه آنچه که مردم به یکدیگر می گویند را تا جای ممکن در قالب تعداد اندکی نماد و حروف تغییرداده اند .

 

ممکن است تصور کنید، رسانه های اجتماعی با ایجاد سرعت بیشتر و کلمات کمتر، وقت آزاد بیشتری را فراهم میکنند.اگرچه با روش هایی این کار را عملی می سازنند، اما بار یادگیری زبان های جدید ( کلمات اختصاری و نمادها) و همچنین استفاده مفید از آن را بر دوش افراد می گذارند. استفاده مفید ازرسانه های اجتماعی درمقوله تبلیغات نیزحایزاهمیت است.

 

 

مردم می توانند از طریق رسانه های اجتماعی وارد وب سایت هایی شوند و درخبرنامه های مارک تجاری مورد علاقه شان ثبت نام کنند. مشتری ها می توانند بازخورد مارک های تجاری را براساس آنچه که دیگران در شبکه های اجتماعی ارسال می کنند دریافت کنند.

 

یکی از تحولات دیگر، توانایی برقراری ارتباط شرکت ها با یکدیگر ونیز با مشتریان شان می باشد که کاملا بدون رفت و آمد صورت می گیرد، و حتی نیاز به دفتر کار هم نیست! افراد می توانند جلسات تجاری را به وسیله اسکایپ و خدمات کنفرانس ویدیویی دیگرنیز برگزار کنند. این کار موجب صرفه جویی هزینه های بلیط هواپیما و سوخت می شود. البته فرصت همکاری هایی که پیش از این غیر ممکن بودند را نیز فراهم می سازد.
شرکت ها نیز می توانند به جای برقراری تماس تلفنی و یا رفتن به مکان مورد نظراز روش های مشابه استفاده کنند. به این ترتیب، ارتباطات تسریع می شود و رسیدگی به مشکلات سریع تر صورت می گیرد. تسهیلات این چنینی، باعث حفظ مشتریان و بازگشت آن ها به سوی شما می گردد.
انواع مختلف شبکه های اجتماعی، ابزارهای مناسبی برای شرکت های در حال رشد و یا شرکت هایی که مایل به حفظ تجارتشان هستند می باشند. چند ساعت حضور در رسانه های اجتماعی، لایک کردن وجمع کردن فالور، ارتباط با افرادی که مطالبی به اشتراک می گذارند، و جذب مردم برای ثبت نام در خبرنامه ها می تواند بازده چشمگیری به ارمغان بیاورد. مساله مهم این است که ارسال پیام دارای مارک تجاری باید مداوم باشد تا به راحتی در ذهن مشتری حک شود.

 

 

در بسیاری از موارد، رسانه های اجتماعی تبلیغات دهان به دهان را به مراتب موثرتراز تبلیغات گسترده می دانند. هنگامی که پیام را منتشر کردید و در رسانه های مختلف بازنشر نمودید، مشتریان آن را در میان مشتریان بالقوه بی شماری به اشتراک می گذارند.این مسیولیت برعهده ی شرکت است که برای مزایای خود از ابزارهای این چنینی استفاده بنماید واز ردو بدل شدن مارک تجاری اش اطمینان حاصل کند.

جامعه روابط عمومی