امروزه با پیشرفت ابزارهای اطلاعاتی وظایف مدیر روابط عمومی تحت تاثیر این ابزارهای اطلاعات دستخوش تغییراتی شده اند که برای تداوم کسب و کار خود باید با این تغییرات سازگاری پیدا کنیم

تجربه نشان داده فعالیت روی شبکه های اجتماعی بر دیده شدن افزایش مخاطب محصول کمک زیادی میکند. بخش روابط عمومی از اصلی ترین بخش های سازمان میباشد . به همین دلیل فعالیت مدیر روابط عمومی نقشی اساسی در بهبود و پیشرفت فعالیت در شبکه های اجتماعی دارد. بنابراین مدیر روابط عمومی با برنامه ای خیلی دقیق میتواند به پیشرفت کمک زیادی کند. یک مدیر روابط عمومی میتواند با خلاقیت افراد خلی زیادی را جذب و تحت تاثیر قرار دهد. در دنباله این نوشته از مهمترین مواردی که یک مدیر روابط عمومی باید به آن ها آشنا باشد را در زیر می آورید.

نکات علمی که مدیر روابط عمومی باید بداند

ساخت فیلم کوتاه جذاب

مدیر روابط عومی قدرتمند با تهیه چند فیلم کوتاه با بیانی قوی میتواند مخاطبان زیادی راجذب کند. موضوع این فیلم ها میتواند ایده ای جدید باشد. پخش کردن این ویدیوها در شبکه های اجتماعی و تمامی شبکه های ارتباطی مربوط به کسب وکارمیتواند باعث رشد کسب و کار ما شده و باعث شناخته شدن هرچه بیشتر شود. ایجاد پست های وبلاگی تاثیر زیادی روی رشد برند خواهد. با داشتن یک برنامه دقیق زمانبندی شده و تهیه یک یا دو پست در هفته میتوان در مدت یکسال مجموعه زیادی کامل از پست های وبلاگی و شبکه های اجتماعی دراختیار داشت.

تگ کردن اشخاص مشهور

از بهترین راه ها برای جذب مخاطب پست قرار دادن و تگ کردن اشخاص مشهور و شناخته شده میباشد.این حرکت باعث جذب افراد زیادی میشود که دنبال کننده آن شخص مشهور هستند. در واقع میتوان گفت شبکه های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای جذب افراد میباشند.

 

نظر سنجی در شبکه های اجتماعی

ایجاد نظر سنجی در شبکه های اجتماعی مختلف باعث درگیر شدن افراد و همچنین جمع آوری اطلاعات مفید از نگرش افراد نسبت به شبکه اجتماعی میشود. این اطلاعات کمک زیادی برای ایجاد هماهنگی درکسب وکار ها میکند. زیرا این اطلاعات ما را از جزییات دقیق علاقمند های مشتریانمان آگاه میکند.

برقراری ارتباط با روزنامه نگاران در لینکدین

تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که هم اکنون ۹۴ درصد خبرنگاران و نویسندگان اکانت لینکدین دارند. برقراری ارتباط با نویسندگان و خبرنگاران تاثیرگذار می‌تواند کمک زیادی به مسئولان روابط عمومی کند. امروزه برقراری ارتباط به کمک رسانه‌های اجتماعی مثل لینکداین سرعت بیشتری به کارهای مدیران روابط عمومی بخشیده است.

افزودن لیست مخاطبان شبکه های اجتماعی

با تهیه لیستی از افراد موثر در کسب و کار های مختلف میتوانیم خیلی ساده با آن ها ارتباط برقرار کنیم. این اطلاعات کمک زیادی در پیشروی ما در زمینه بازاریابی و فروش دارد.

نتیجه گیری

در دنیای امروزی که ابزار ها و وسایل ارتباطی با سرعت خیلی زیادی در حال پیشرفت هستند ، نیاز داریم که خود را در زمینه روابط عمومی با این ابزارها سازگار کنیم تا در برابر رقبا توانایی رقابتی برند خود را از دست ندهیم.

جامعه روابط عمومی