اخبار ویژه
  • ارتباطات سلامت مجوز فعالیت گرفت ۱۱ آبان ۱۳۹۷

    ارتباطات سلامت مجوز فعالیت گرفت

    در آخرین جلسه هیات نظارت بر مطبوعات با صدور مجوز برای رسانه تخصصی ارتباطات سلامت موافقت بعمل آمد.

  • هیات نظارت بر مطبوعات با صدور مجوز برای روابط عمومی نوین ایران موافقت کرد ۱۴ شهریور ۱۳۹۷

    هیات نظارت بر مطبوعات با صدور مجوز برای روابط عمومی نوین ایران موافقت کرد

    اعضای هیات نظارت بر مطبوعات با درخواست مجوز پایگاه خبری روابط عمومی نوین ایران به مدیر مسئولی و صاحب‌امتیازی احمد عامری موافقت به عمل آورد.

  • اهدای جایزه حمید نطقی به حسن بشیر ۰۳ شهریور ۱۳۹۷

    اهدای جایزه حمید نطقی به حسن بشیر

    جایزه بین‌المللی حمید نطقی همزمان با پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران به حسن بشیر ـ استاد دانشگاه امام صادق (ع) ـ اعطا می‌شود.

  • توسعه روابط عمومی مستلزم آن است که دانشگاه های ما متحول شوند ۲۵ مرداد ۱۳۹۷

    دکتر داوود زارعیان:
    توسعه روابط عمومی مستلزم آن است که دانشگاه های ما متحول شوند

    چنانچه جایگاه انجمن ها را در کشور تقویت شود، جایگاه روابط عمومی نیز ارتقا می یابد؛ در دنیا توسعه رسانه ها، روابط عمومی ها، نظام قضایی و حتی جامعه مدنی به واسطه ظهور انجمن ها و تشکل های حرفه ای بوده است.

  • عناوین صنفیآرشیو
    ۷ ویژگی نیروی انسانی حرفه‌ای در روابط‌عمومی ۲۵ تیر ۱۳۹۷

    امیرعباس تقی‌پور:
    ۷ ویژگی نیروی انسانی حرفه‌ای در روابط‌عمومی

    ۳۰ ویژگی مدیر روابط عمومی موفق ۲۴ تیر ۱۳۹۷

    رحمان امامی؛
    ۳۰ ویژگی مدیر روابط عمومی موفق

    آخرین اخبار
    نشست مشترک روابط عمومی دستگاه های اجرائی و مدیران رسانه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷

    نشست مشترک روابط عمومی دستگاه های اجرائی و مدیران رسانه

    برخی موارد فقط زشتیها در جامعه پررنگ می شوند و به زیباییها و ظرفیتها پرداخته نمی شود. این نگاهی تک بعدی است که نباید در رسانه ها رایج شود.

    ۱۰ کار که در روابط عمومی هرگز نباید انجام دهید ۲۲ شهریور ۱۳۹۷

    ۱۰ کار که در روابط عمومی هرگز نباید انجام دهید

    کارهایی که نباید در روابط عمومی انجام دهید صحبت می‌کنیم، ده چیزی که هرگز نباید در روابط عمومی برای خود، شرکت تجاری، یا مشتری‌هایتان انجام دهید.

    سرپرست جدید روابط عمومی اتاق اصناف تهران منصوب شد ۲۰ شهریور ۱۳۹۷

    سرپرست جدید روابط عمومی اتاق اصناف تهران منصوب شد

    رئیس اتاق اصناف تهران در حکمی مهدی نادعلی را به سمت سرپرست جدید روابط عمومی اتاق منصوب کرد.

    پنج راهبرد برای برقراری ارتباط موثر ۲۰ شهریور ۱۳۹۷

    پنج راهبرد برای برقراری ارتباط موثر

    ۵ راهبرد می تواند برای عزیزانی که در ارتباطات خود به دنبال ارتباطی موثر هستند تا روابط خود را بیش از پیش بهبود ببخشند ، کارایی نسبی داشته باشد .

    انتصاب سرپرست روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح ۲۰ شهریور ۱۳۹۷

    انتصاب سرپرست روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح

    امین صافی زاده مدیر روابط عمومی گروه هنرهای تجسمی روایت فتح طی حکمی از سوی محمد حبیبی، سرپرست بنیاد فرهنگی روایت فتح با حفظ سمت به عنوان سرپرست روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد.

    ضرورت توجه به «آموزش رسانه‌ای» ۱۹ شهریور ۱۳۹۷

    ضرورت توجه به «آموزش رسانه‌ای»

    «سواد رسانه ای» به عنوان مهارتی که استفاده بهینه و نقادانه از رسانه ها را ممکن می سازد به عنوان بخشی ضروری از سواد قرن بیست و یکم توسط نهادهای بین المللی مورد تاکید و توجه قرار گرفته است.

    تعریف خبر ۱۹ شهریور ۱۳۹۷

    تعریف خبر

    خبر اطلاعات مربوط به یک رویداد یا اتفاق یا تحول است که در جایی چاپ یا پخش می شود . در واقع خبر گزارشی از رویدادهاست که دارای یک یا چند ارزش خبری است . هدف خبر آگاهی بخشی و اطلاعات رسانی است .

    اصول و کلیات خبر نویسی در روابط عمومی ۱۹ شهریور ۱۳۹۷

    اصول و کلیات خبر نویسی در روابط عمومی

    روابط عمومی ها با برخورداری از دانش تخصصی و پایبندی به اصول حرفه ای و اخلاقی ضمن شناخت مسئولیتها و جایگاه خویش , نیازها و منافع متقابلی را با مطبوعات رسانه ها مطمح نظر قرار داده و با استفاده از راهکارهای مناسب ارتباطی و پرهیز از انتظارات نامعقول و غیر منطقی سعی در ارائه اطلاعات و اخبار شفاف و درست از سازمان به منظور فراهم سازی شرایط توسعه یافتگی و رشد یکدیگردارند

    آئین تجلیل از رابطین خبری فعال رسانه آموزش و پرورش شهرستان رودان. ۱۸ شهریور ۱۳۹۷

    آئین تجلیل از رابطین خبری فعال رسانه آموزش و پرورش شهرستان رودان.

    رابیطن خبری باید اخبار حوزه های مربوط به خود را به واحد روابط عمومی ارجاع داده شود تا هر چه بهتر انعکاس اخبار صورت پذیرد.

    لزوم تلاش خانواده ها برای کاستن از آسیب های رسانه ای ۱۷ شهریور ۱۳۹۷

    لزوم تلاش خانواده ها برای کاستن از آسیب های رسانه ای

    خانواده نقش مهمی در ایجاد دانش استفاده از رسانه در کودکان دارد. کودکانی که در خانواده مسائل اعتقادی و ارزشی و خلق وخوی رفتاری خود را پیدا می‌کنند، دائماً در حال یادگیری و تجربه مسائل جدیدی هستنند .

    چهار روش برای بهبود ارتباطات در رسانه های اجتماعی ۱۷ شهریور ۱۳۹۷

    چهار روش برای بهبود ارتباطات در رسانه های اجتماعی

    شبکه های اجتماعی و رسانه های اجتماعی چگونه برای رسیدن به اهداف بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرند، از کسب و کاری به کسب کار دیگر متفاوت می باشد. با این وجود در این رابطه یک وجه اشتراک وجود دارد: هر کسب و کاری باید بصورت موثر یک برقرار کننده ارتباط در محیط های اجتماعی اینترنت باشد.

    نظریات مطرح در مورد جایگاه و قدرت رسانه‌ها در شکل‌گیری افکارعمومی ۱۷ شهریور ۱۳۹۷

    نظریات مطرح در مورد جایگاه و قدرت رسانه‌ها در شکل‌گیری افکارعمومی

    با توجه به نظریات و دیدگاه های موجود و در جمع‌بندی و نقد آنها به نظر می‌رسد تأثیر رسانه‌ها در زمان ها، مکان ها، رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... و حتی نسبت به افراد مختلف جامعه یکسان نمی‌باشد.

    سخنرانی، فن بیان و سخنوری ۱۶ شهریور ۱۳۹۷

    سخنرانی، فن بیان و سخنوری

    موثرترین راههای تقویت و پرورش فن بیان این است که از معجزه کلمات استفاده کنیم. قدرت واژگان را بشناسم و با جادوی کلام هم بر خود و هم بر دیگران تاثیر مثبت گذاشته و بر دل و جان مخاطب نفوذ کنیم و رد پای نیکی از خود بجای بگذاریم. با ما باشید تا جادوی کلام را دریابید و از آن بهره ببرید. یکی از موثرترین راههایی که کمک می کند فن بیان خوبی داشته باشیم این است که قدرت کلمات را درک کنیم.

    مدیریت راهبردی در کارکردهای رسانه ای ۱۶ شهریور ۱۳۹۷

    مدیریت راهبردی در کارکردهای رسانه ای

    ایجاد و هدایت ظرفیت های موفقیت آمیز است، البته این امر به معنای تعیین موفقیت ویژه در بازار و تولید است . مدیریت راهبردی نه تنها قائل به نوعی نگرش درونی مبتنی بر توسعه برنامه های مهم با موفقیت بالا و بازسازی آن برنامه هاست بلکه قائل به یک نگرش بیرونی مبتنی بر تجزیه و تحلیل و ترکیب شرایط تبلیغاتی است.

    تاثیرات و نقش مهم رسانه ها بر زندگی و افکار مردم ۱۵ شهریور ۱۳۹۷

    تاثیرات و نقش مهم رسانه ها بر زندگی و افکار مردم

    در دوران معاصر که به عصر اطلاعات و جامعه اطلاعاتی و ارتباطی معروف است، بخش عظیمی از جامعه پذیری نسل‌ها از طریق رسانه‌ها انجام می شود و نفوذ و تأثیر رسانه تا جایی است که برخی از نظریه پردازان ارتباطی بر این باورند که رسانه‌ها اولویت ذهنی و حتی رفتاری ما را تعیین می‌کنند و اگر چگونه فکر کردن را به ما یاد ندهند، اینکه به چه چیزی فکر کنیم را به ما می‌آموزند.

    داده نما | زیر و بم سواد رسانه ای ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

    داده نما | زیر و بم سواد رسانه ای

    داده نمای سواد رسانه ای نگاهی اجمالی تعریف و ماهیت، سوالات نظری و راهکارهای تقویت سواد رسانه ای است که در این پرونده منتشر شده است.

    ۶ ایده بازاریابی در طراحی “اینفوگرافیک” روابط عمومی ۰۲ خرداد ۱۳۹۷

    ۶ ایده بازاریابی در طراحی “اینفوگرافیک” روابط عمومی

    مهارت های سطح متوسط اینفوگرافیک برای ترویج ایده های متفاوت بازاریابی عموما وقت زیادی را می گیرد. بنابراین اگر ۵ دقیقه فرصت دارید، ما پیشنهاد می کنیم که این مقاله را که درباب «ترویج اینفوگرافیک در ۵ دقیقه» است مطالعه کنید.

    ۹ دلیل برای کم کردن مصرف پلاستیک ۰۲ اسفند ۱۳۹۵

    ۹ دلیل برای کم کردن مصرف پلاستیک

    خودداری از مصرف هر گونه ماده پلاستیکی غیرممکن است، اما راه‌های موثری وجود دارد که می‌توان با کمک آن‌ها مصرف پلاستیک را محدود کرد.

    اهمیت روابط عمومی در تبلیغات موثر ۱۳ شهریور ۱۳۹۷

    اهمیت روابط عمومی در تبلیغات موثر

    هدفی که روابط عمومی وبازار یابی وفروش در پی آن هستند یکسان است . تقویت روابط عمومی در راه ارتقا اعتماد مشتری ، باعث موفق شدن شما در کسب و کار خودتان میشود.

    روش هایی برای ایجاد ارتباط موثر ۱۳ شهریور ۱۳۹۷

    روش هایی برای ایجاد ارتباط موثر

    برای ایجاد شبکه و برقراری ارتباط موثر با افراد نیاز داریم همه فرصت ها در شبکه سازی به رشد ما کمک نمیکنند. باید قبل شرکت در آن ها ببینید اصلا ارزش دارند. حتما اطلاع مورد نیاز برای رویداد را جمع آوری کنید،از فرصت پیش رو بیرون از مرزهای خود استفاده کنید و فرصت خود را زیاد کنید.

    نکاتی که یک مدیر روابط عمومی امروزی باید بداند ۱۳ شهریور ۱۳۹۷

    نکاتی که یک مدیر روابط عمومی امروزی باید بداند

    امروزه با پیشرفت ابزارهای اطلاعاتی وظایف مدیر روابط عمومی تحت تاثیر این ابزارهای اطلاعات دستخوش تغییراتی شده اند که برای تداوم کسب و کار خود باید با این تغییرات سازگاری پیدا کنیم

    بهترین روش تبلیغات و بازاریابی اینترنتی بعد از طراحی سایت ۱۱ شهریور ۱۳۹۷

    بهترین روش تبلیغات و بازاریابی اینترنتی بعد از طراحی سایت

    تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ضرورتی است که روز به روز اهمیت آن بیشتر برای صاحبان کسب و کارها مشخص می‌شود. بعد از طراحی سایت می‌بایست به تبلیغات و بازاریابی اینترنتی پرداخت، در غیر این صورت از هزینه‌ای که به منظور طراحی وب سایت پرداخت کرده‌اید سود چندانی به دست نخواهیم آورد.

    نقش روابط عمومی در برندسازی ۰۴ شهریور ۱۳۹۷

    نقش روابط عمومی در برندسازی

    نوع رفتاری که صاحبان برندها و شرکت‌ها با مشتریان و مخاطبان خود دارند، بهترین معرف و تبلیغات هر برند است که علاوه بر اینکه می‌تواند ارتباط با مشتریان کنونی را حفظ و پایدار کند، بلکه می‌تواند در جذب مشتریان جدید نیز بسیار مؤثر باشد.

    بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟ ۰۳ شهریور ۱۳۹۷

    بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟

    بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ است که با استفاده از آن و با برنامه ریزی که در راستای حضور ارزشمند در آن انجام میدهیم تلاش می کنیم مخاطب را با برندمان آشنا نماییم

    روش های اصلاح بازاریابی دیجیتال ۱۱ شهریور ۱۳۹۷

    روش های اصلاح بازاریابی دیجیتال

    مزیت های بازاریابی دیجیتال فقط برای تجارت های بزرگ نیست. در اینجا ممکن است در بازاریابی دیجیتال توسط تجارت های کوچک صورت بگیرد، اشاره کرد، این برنامه، تمام مراحل چارچوب برنامه ریزی بازاریابی دیجیتال را پوشش می دهند.

    روابط‌عمومی، ارتباطی دوسویه در فرآیند پیام‌رسانی ۱۱ شهریور ۱۳۹۷

    روابط‌عمومی، ارتباطی دوسویه در فرآیند پیام‌رسانی

    تصویر ذهنی خوب و قابل‌اعتماد مهم‌ترین عامل جذب مشتری و همچنین تصمیم‌گیری وی در فرایند خرید است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ که سرمایه‌های میلیاردی داشته‌اند، به دلیل توجه نکردن به تصویر ذهنی و برندسازی مناسب، در رویارویی با سازمان‌های جوان و کم‌سرمایه، اما غنی از بُعد روابط‌عمومی و تبلیغات، شکست خورده‌اند.

    ورود به دالان های مجازی بدون سواد رسانه ای ۰۹ شهریور ۱۳۹۷

    ورود به دالان های مجازی بدون سواد رسانه ای

    فناوری ها، پرشتاب و بی توجه به مرزها وارد کشور شده اند اما فرهنگ استفاده از آنها هنوز نتوانسته خود را با این شتاب هماهنگ کند. شاید بخش مجهول ریشه یابی در خصوص کژ کارکردهای فناوری های ارتباطی در ایران و بسیاری از کشورهای در حال توسعه به همین دلیل باشد.

    پرونده سازمان نظام روابط عمومیآرشیو
    توسعه روابط عمومی مستلزم آن است که دانشگاه های ما متحول شوند ۲۵ مرداد ۱۳۹۷

    دکتر داوود زارعیان:
    توسعه روابط عمومی مستلزم آن است که دانشگاه های ما متحول شوند

    چنانچه جایگاه انجمن ها را در کشور تقویت شود، جایگاه روابط عمومی نیز ارتقا می یابد؛ در دنیا توسعه رسانه ها، روابط عمومی ها، نظام قضایی و حتی جامعه مدنی به واسطه ظهور انجمن ها و تشکل های حرفه ای بوده است.

    حرفه‌ای‌ها در راه اندازی نظام روابط عمومی پیشقدم باشند ۳۰ بهمن ۱۳۹۶

    حرفه‌ای‌ها در راه اندازی نظام روابط عمومی پیشقدم باشند

    دولت نباید در خصوص مسایل حرفه‌ای رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها چه در تدوین قانون، طرح و... هیچگونه دخالتی داشته باشد.

    بررسی ضرورت تاسیس سازمان نظام روابط عمومی و ارتباطات ۰۲ آبان ۱۳۹۶

    بررسی ضرورت تاسیس سازمان نظام روابط عمومی و ارتباطات

    تشکیل سازمان نظام صنفی روابط عمومی و ارتباطات، مشارکت فعالان این صنف را در حوزه تصمیم گیری و قانون گذاری ارتقا داده و آن ها را به سوی حرفه ای گرایی سوق می دهد