مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: روابط عمومی ها، جایگاه خاص در سازمان ها دارند چرا که می توانند در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های مسئولان، تاثیرگذار باشند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: روابط عمومی ها، جایگاه خاص در سازمان ها دارند چرا که می توانند در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های مسئولان، تاثیرگذار باشند.

به گزارش جامعه روابط عمومی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حسین چراغی در نشستی با حضور مدیرکل روابط عمومی و تشریفات بین الملل سازمان بنادر و دریانوردی با همکاران روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، گفت: روابط عمومی دارای جایگاهی خاص در هر سازمانی است چرا که می تواند در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها به مدیران کمک کند و تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه سازمان هایی همچون سازمان بنادر و دریانوردی که در فضای بین المللی فعالیت می کنند، نوع رفتار و تعامل روابط عمومی نیز باید هم سطح با معیارها و استاندارد های بین المللی باشد افزود: روابط عمومی بر اساس ماهیت کاری خویش، دارای حساسیت بالا و فعالیت تخصصی است.
چراغی با تقدیر از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به خاطر توجه ویژه ای که به روابط عمومی بنادر دارد، خاطرنشان کرد: با تغییرات ایجاد شده در ساختار و استقرار تیم جدید در روابط عمومی و تشریفات بین الملل سازمان بنادر و دریانوردی، رویکرد متفاوت و حرفه ای در روابط عمومی بنادر کشور دنبال می شود که این امر تحول بزرگی در بخش روابط عمومی ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه امروزه تبلیغات یکی از ۴ اصل بازاریابی در دنیا است، تصریح کرد: با استفاده از پتانسیل روابط عمومی ها می توان فعالیت بنادر را به درستی و دقیق نشر بدهیم تا مردم، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی با عملکرد بنادر آشنا شوند و زحمات صورت گرفته در این بخش ابتر نماند. در همین راستا برنامه "فانوس دریایی" ایده بسیار جالب و خوبی بود که امروز به یک برند برای سازمان بنادر تبدیل شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تقدیر از زحمات روابط عمومی این اداره کل، یادآور شد: سالانه ۴۰ میلیون گردشگر از بندرانزلی بازدید یا عبور می کنند از این رو مجتمع بندری انزلی به دلیل حضور در شهر، می تواند باعث توسعه گردشگری دریایی شود.

در این نشست، وحید رحمتی؛ مدیرکل روابط عمومی و تشریفات بین الملل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه روابط عمومی و اطلاع رسانی ششمین فعالیت سخت دنیا شناخته شده است، گفت: روابط عمومی حرفه ای باید مسلط به تمامی ابزارهای اطلاع رسانی، تبلیغاتی و تشریفاتی باشد و به درستی از آنها در راستای نشان دادن و اطلاع یابی مردم از اهداف و مأموریت ها و اقدامات سازمان متبوع بهره برداری نماید.

وی با اشاره به رویکرد جدید اداره کل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: تمام فعالیت های مربوط به انتشار، تبلیغات، برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها با هماهنگی روابط عمومی است که این مهم و یکپارچگی با حمایت مدیر عامل، اعضای هیئت عامل و مدیران کل صورت گرفت.

رحمتی با اشاره به فعالیت روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای گسترش گردشگری دریایی و فرهنگ دریا محور، گفت: برای رسیدن به اهداف توسعه ای در بنادر و پسکرانه آن با رسانه ملی و سایر رسانه های کشور ارتباط بسیار خوبی پیدا کردیم و خوشبختانه ایده ساخت برنامه "فانوس دریایی" به درستی و دقیق پیاده سازی شد و امروز شاهد آن هستیم که این برنامه به عنوان برند سازمان بنادر و دریانوردی، شناخته شده است.

وی ادامه داد: با اطلاع رسانی خوبی که در حوزه گردشگری دریایی صورت گرفت، برای اولین بار سازمان بنادر و دریانوردی عضو ستاد مرکزی سفر شد و این امر افتخار بزرگی است که با همکاری روابط عمومی بنادر کشور به دست آمد.

مدیرکل روابط عمومی و تشریفات بین الملل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به طبیعت خدادادی و بکر بندرانزلی، اظهار داشت: بندر انزلی در حوزه گردشگری دریایی می تواند فعالیت قابل توجهی داشته باشد. بدین جهت با برنامه ریزی صحیح می توان پتانسیل های این بخش را بالفعل کرد.

وی عملکرد روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان را مثبت دانست و گفت: نگاه مناسب و دقیق مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان به جایگاه و کارکرد روابط عمومی قابل تقدیر است و این نوع نگاه، می تواند الگویی برای سایر بنادر کشور باشد.

جامعه روابط عمومی