رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: برخی مؤسسات با شگردهای مختلف و روش‌های فریبنده حتی به برخی خانواده‌ها پیشنهاد پرداخت وجه داشته و دانش‌آموزان را متقاعد می‌کنند موفقیت خود را به نام این مؤسسات ثبت و ضبط کنند.

به گزارش جامعه روابط عمومی به نقل از فارس، مرتضی نظری رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رواج یک رویه غیراخلاقی در فضای تبلیغات کنکور، اظهار کرد: دانش‌آموزان ما در سراسر کشور به‌ویژه در مناطق محروم با تلاش خودشان و زحمات معلمان، کادر مدرسه و خانواده‌ها به موفقیت‌ و رتبه‌های چشمگیر تحصیلی به‌ویژه در آزمون ورود به دانشگاه دست پیدا کردند و موفقیت‌های تحسین‌برانگیزی را کسب کردند، اما مؤسساتی که نگاه تجاری به آموزش و پرورش دارند، موفقیت‌های دانش‌آموزان را به نام خودشان ثبت و مصادره می‌کنند.

وی افزود: گزارش‌هایی به دست ما رسیده است که بعضاً این مؤسسات با شگردهای مختلف و روش‌های فریبنده حتی به بعضی از خانواده‌ها پیشنهاد پرداخت وجه داشته و دانش آموزان را متقاعد می‌کنند تا موفقیت خودشان که محصول تلاش صادقانه معلمان شریف کشور، خانواده‌های آنان و کادر مدرسه بوده است را به نام این مؤسسات ثبت و ضبط کنند و بگویند ما از محصولات، سی‌دی‌ها و کتاب‌های کمک درسی این مؤسسات استفاده کردیم و توانستیم رتبه‌های تک‌رقمی در کنکور کسب کنیم.

نظری با تأکید بر پیگیری این موضوع از طریق مراجع قانونی، تصریح کرد: برخی رسانه‌ها اقدام به انتشار تبلیغات و اخبار دروغ و غیر واقعی در سطح وسیع می‌کنند که وزارت آموزش و پرورش این موارد را به جد پیگیری می‌کند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش تأکید کرد: انتظار وزارت آموزش ‌و پرورش و همه دلسوزان تعلیم و تربیت و کسانی که در فرایند موفق شدن دانش‌آموزان عزیز سهم دارند، این است که تأمل کنند آیا موفقیت‌های دانش‌آموزان و افتخارآفرینی‌های آنان را باید یکسره برای مؤسسات کنکور دانست؟

وی همچنین افزود: از صداوسیما درخواست می‌کنیم در انتشار و بازنشر چنین تبلیغاتی تأمل بیشتری کند.

نظری با اشاره به نامه اخیر وزیر آموزش و پروش به علی عسگری، رئیس رسانه ملی تأکید کرد: وزیر آموزش ‌و پرورش طی نامه‌ای خواهان توقف پخش و انتشار تبلیغات غیرواقعی و نادرست مؤسسات تست و کنکور شده است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی با استناد به مصوبه صریح شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: تبلیغات و پخش هرگونه محتوای تبلیغاتی منوط به تأیید دستگاه ذی‌ربط است که در این زمینه وزارت آموزش ‌و پرورش از پیش‌دبستانی تا پایان دوره متوسطه بر تمام محتواهای آموزشی و تبلیغاتی که قرار است از رسانه ملی پخش و منتشر شود، باید نظارت داشته باشد.

وی در ادامه گفت: بسیاری از تبلیغات آموزشی که شاهد پخش آن در رسانه ملی هستیم، فاقد مجوز وزارت آموزش ‌و پرورش است و همان‌طور که وزارت آموزش و پرورش در سال‌های گذشته هم تقاضای توقف این تبلیغات را داشته، امیدواریم امسال که روابط خوبی با رسانه ملی داریم، شاهد همکاری برای ساماندهی و حتی‌الامکان توقف این تبلیغات غیرواقعی باشیم.

گفتنی است سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش طی نامه‌ای به علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما، خواسته تا به‌منظور ساماندهی تبلیغات مؤسسات و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مطابق ماده ۷ مصوبه ۴۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن رعایت ضوابط و مقررات، از پخش آگهی‌های مراکز و مؤسسات آموزشی بدون معرفی‌نامه و تأییدیه وزارت آموزش‌وپرورش جدا خودداری شود.

جامعه روابط عمومی