کارشناسان صندوق بين المللي پول در کتابي با عنوان «شکست بانکي» مرسوم ترين دستورالعمل هاي موجود براي حذف سلول هاي بيمار از بدنه نظام بانکي را بررسي کرده اند.

به گزارش جامعه روابط عمومی ، کارشناسان صندوق بین المللی پول در کتابی با عنوان «شکست بانکی» مرسوم ترین دستورالعمل های موجود برای حذف سلول های بیمار از بدنه نظام بانکی را بررسی کرده اند.

در یکی از این بخش ها به راهبردهای روابط عمومی در تببین استراتژیهای رسانه ای و اطلاع رسانی اشاره شده است:
بر مبنای الگوی پیشنهاد شده از سوی صندوق بین المللی پول در شرایط برخورد با بانک یا موسسات مالی و اعتباری شکست خورده، نهادهای رسمی باید اخبار مربوط به پروسه درمان بانکی را تنها از مرجع سخنگوی کارگروه انحلال یا ادغام بانک منتشر کنند.

اهمیت این موضوع به حدی است که تعیین تیم اطلاع رسانی یکی از اولویت هایی است که صندوق بین المللی پول پیش از پرداختن به مساله بانک یا موسسه مالی شکست خورده، به ضرورت ارائه الزامات اطلاع رسانی در مواقع وقوع بحران پرداخته است.

عدم تناقض در خبررسانی، صداقت، اطلاع رسانی از روند زمانی بازپرداخت مطالبات و نحوه پرداخت سپرده های تضمین شده از جمله اصولی است که کارشناسان صندوق بین المللی پول در رابطه با اطلاع رسانی در مواقع وقوع شکست بانکی به آن اشاره کرده اند.

باید توجه کرد که پالس نادرست در زمان وقوع شکست بانکی ممکن است به هجوم بانکی و در نهایت واگیردار شدن بیماری ورشکستگی شود، به همین دلیل اطلاعیه ها و اخبار ارائه شده در چنین مواقعی باید در بردارنده پاسخ به نگرانی های سپرده گذاران بانکی باشد؛ بنابراین افزون بر اطمینان بخشی به سپرده گذاران، تمامی سوالات محتمل در ذهن سپرده گذاران در اطلاعیه های کارگروه رسیدگی به بحران، هدف قرار بگیرد.

تجربه جهانی ثابت کرده است که توصیف دقیق مراحل و نحوه احقاق حق سپرده گذاران نقش اساسی در فروکش کردن موج بحران جلوگیری از سرایت بحران به سایر اجزای نظام بانکی دارد.

جامعه روابط عمومی