بایستی در حوزه روابط عمومی خلاق و مدبرانه عمل کرد؛ یعنی در این بخش باید به صورت ویژه وارد عمل شد و عملکرد این شرکت را با کار رسانه‌ای سنگین بطور صحیح و دقیق به اطلاع مردم رساند.

به گزارش جامعه روابط عمومی ، مجید بوجارزاده، سخنگو و رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران در نشست ماهیانه رؤسا و کارشناسان روابط عمومی ستاد شرکت ملی گاز ایران با تبریک ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت ثامن الحجج علی‌بن موسی‌الرضا (ع) و بیان این مطلب، اظهار داشت: جبهه مقابل ما، جبهه‌ای کارآزموده است و شبانه‌روز برعلیه کشور ما تبلیغات سوء انجام می‌دهد، از این رو، به‌رغم شرایط سخت و ویژه کنونی کشور، باید با تدبیر و کار رسانه‌ای صحیح بر تمامی مشکلات فائق آمد؛ چراکه روابط‌عمومی‌ها همچون فرماندهان در جنگ نقش بسیار مهمی داشته و اجازه عقب‌نشینی ندارند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان ماه گذشته رهبر معظم انقلاب در خصوص فعالیت‌های رسانه‌ای، افزود: ایشان در دیدار با رییس و کارکنان قوه قضاییه ضمن تأکید مجدد بر انجام فعالیت‌های رسانه‌ای برای تشریح خدمات سازمان‌ها فرمودند؛ «کار تبلیغی مؤثر در هر دستگاه و مقابله با چنین عملیات رسانه‌ای سنگین، نیازمند یک تیم قوی رسانه‌ای و هنرمندانه است، بنابراین تبلیغات و کار رسانه‌ای باید به گونه‌ای باشد که به دل مخاطب بنشیند و نه آن که فقط به گوش وی رسانده شود. باید با شیوه‌های حرفه‌ای و هنری و به صورت مستمر، طراحی‌های مختلف انجام گیرد و حقایق و واقعیات باورپذیر و محسوس به افکار عمومی ارایه شود.» از این رو، کار روابط‌عمومی، کاری بس دشوار و حساس است و بایستی با برنامه‌ریزی دقیق بتواند خدمات سازمان متبوع خود را به بهترین شکل به مردم منتقل کند.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در ادامه، با توجه به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور و نیز شرایط موجود، تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران در بخش استفاده از تجهیزات ساخت داخل، در پالایشگاه‌ها و تأسیسات مانند تهیه مرکاپتان برای بودارکردن گاز طبیعی و ... در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد و بخش اعظم نیازهای خود را از داخل تأمین می‌کند.

به باور وی، در هر شرایطی هرچقدر هم سخت، می‌توان کار کرد؛ ضمن آن که روابط عمومی باید با درک درست از شرایط فعلی، بهترین گزینه‌ها برای بهره‌وری بهتر با هزینه کمتر را مد نظر قرار داده و به پیش رود.

رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران توضیح داد: در این جایگاهی (روابط عمومی) که ما قرار داریم، ایده‌پردازی و خلاقیت، حرف نخست را می‌زند؛ از این رو، ما باید از درون خود را تقویت کرده و مشکلات را رفع کنیم، باید با همکاری، همدلی، صمیمیت، فکر و تدبیر درست، در اوج سختی‌ها شرایط و هزینه‌ها را مدیریت کنیم.

وی در پایان با تأکید بر اخلاق‌مداری در روابط عمومی، گفت: ما باید در روابط عمومی اشاعه‌دهنده اخلاق باشیم؛ چراکه اخلاق در روابط عمومی بهترین است و همبستگی بین واحدها، خروجی و بهره‌وری بهتری را عاید ما خواهد کرد.

جامعه روابط عمومی