معاون امور استان‌های صدا و سیما گفت: امروز در جامعه ایران، نسل جوان جستجوگر حقیقت و دانستن است، باید پرسش‌های آن را بدرستی شناخت و پاسخ‌های مستدل، باور پذیر و قانع کننده داد در واقع هم اعتراضات آن را به رسمیت شناخت و هم برای حل مشکلات آن با مدیریت جهادی تلاش کرد.

به گزارش جامعه روابط عمومی به نقل از روابط عمومی هفتمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی، علی دارابی در این آیین ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و سالروز میلاد امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار کرد: از برگزارکنندگان این همایش تقدیر و تشکر می‌کنیم که به این کار مهم اهتمام داشته‌اند.

وی افزود: درباره استانداردسازی و کیفی‌سازی خدمات ارتباطی روابط عمومی سخن‌ها می‌توان گفت، اینکه استاندارد سازی به فرآیند ایجاد و اجرای استاندارد‌ها گفته می‌شود و هدف از آن، بهبود سازگاری، امنیت و کیفیت می‌باشد که دارای تکنیک‌ها، سنجه‌ها و روش‌های مختلف است.

معاون امور استان‌های صدا و سیما با بیان اینکه استاندارد را مترادف نظم، انضباط و انسجام فعالیت‌های فکری، علمی، فنی و فرهنگی دانسته‌اند خاطرنشان کرد: استاندارد و کیفیت رابط معناداری با هم دارند و از یکدیگر جدا نمی‌شوند و حاصل این دو اعتماد و اطمینان مشتریان و مخاطبان پیام، کالا یا خدمات ارائه شده است.

وی ادامه داد: این سوال مطرح است که اصولاً چرا به استانداردسازی و کیفی‌سازی روابط عمومی‌ها نیاز داریم و در پاسخ باید گفت: روابط عمومی‌ها دوران آزمون و خطا را سپری کرده‌اند و در حال حاضر دوران بلوغ و تکامل آنهاست و باید نقشه راه و سند راهبردی را به صورت مدرن و جامع که قابل اتکاء برنامه‌ریزان، سیاست‌گذاران و مدیران ارشد باشد ارائه کنند.

دارابی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها امروزه در دنیا از جایگاه و منزلت ویژه‌ای برخوردار شده‌اند تصریح کرد: امروز، عصر ارتباطات و برصدر نشستن افکار عمومی است، در شرایط کنونی روابط عمومی‌ها کاری تخصصی و نقش مهمی در تعیین، شکل‌دهی و برنامه‌ریزی اجرای سیاست‌های راهبردی یک سازمان را بر عهده دارند و این نقش‌ها در زمره امور راهبردی و استراتژیک محسوب می‌شود که برای همه سازمان‌ها از اهمیت حیاتی برخودار است.

معاون امور استان‌های صدا و سیما افزود: امروزه با بالا رفتن سواد رسانه‌ای، ارتباطات دوسویه و تعاملی میان رسانه‌ها و مخاطبان، شکل‌گیری و نقش‌آفرینی ابر رسانه‌های جدید (شبکه‌های مجازی) و نقش فعال کاربران که هم مولد هستند در تولید پیام و هم توزیع کننده، شکل‌دهی افکار عمومی به دلیل تنوع، تکثر و تعدد رسانه‌ها به همین میزان پیچیده و دشوارتر شده است.

وی با اشاره به این حقیقت که مخاطب و کاربر هر پیامی را دریافت نمی‌کند و یا نمی‌پذیرد عنوان کرد: استاندارد سازی گامی مهم و مطمئن برای نفوذ در افکار عمومی است و در این مسیر نیاز سنجی و اثربخشی دو گام بزرگ برای ارتباط با افکار عمومی هستند که هر دو در عرصه استاندارد سازی نقش کلیدی را ایفا می‌کنند و از مولفه‌های مهم آن به شمار می‌آیند.

دارابی با بیان اینکه شفافیت، صراحت، سرعت، صحت، دقت و امانتداری از دیگر عناصر مهم در تولید و انتقال پیام هستند گفت: همه این‌ها در پازل استاندارد سازی در کیفی سازی خدمات روابط عمومی‌ها نقش کلیدی دارند.
معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما تصریح کرد: کیفی‌سازی و استانداردسازی رابطه مستقیم و تنگاتنگی با برنامه‌ریزی، میل، نیاز و مصلحت مخاطب و توسعه محوری دارد. به عبارت دیگر برنامه‌های توسعه‌ای در هر سازمان و نهاد منوط به آگاهی از تقاضای مخاطبان دارد و همه این‌ها در گرو استاندارد سازی تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در مجامع جهانی و عرصه بین‌المللی تعاملاتی داشته باشیم ناچاریم استاندار‌های حرفه‌ای و تخصصی در حوزه کارمان را شفاف و مدرن کنیم اضافه کرد: در این مسیر لازم است با آموزش‌های مستمر و ارتقای دانش و بینش عمومی جامعه در عرصه جهانی بتوانیم به فهم و درک مشترک برسیم و داشته‌های خود را عرضه کنیم.

دارابی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه جامعه کنونی ایران را باید خوب شناخت خاطرنشان کرد: امروز در جامعه ایران نسل جوان، جستجوگر حقیقت است و دانستن، باید پرسش‌های آن را بدرستی شناخت و پاسخ‌های مستدل، باور پذیر و قانع کننده داد در واقع هم اعتراضات آن را به رسمیت شناخت و هم برای حل مشکلات آن با مدیریت جهادی تلاش کرد.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال جاری افزود: انقلاب اسلامی تحویل عظیم بود، انقلابی که موجب استقلال واقعی، آزادی، امنیت، مشارکت سیاسی، مردم سالاری و احیاء دین در عرصه جامعه بود؛ روابط عمومی‌ها نقش مهمی در تنویر افکار عمومی، تبیین خدمات و کارنامه انقلاب در حوزه‌های، مأموریت خود دارد و البته باید این تبیین باورپذیر، مستدل، قانع کننده و پاسخگوی پرسش‌های نسل جوان باشد.

دارابی گفت: دشمنان قسم خورده ایران که استقلال، آزادی، آبادانی و پیشرفت واقعی ما را بر نمی‌تابند و خواهان وابستگی ما هستند از هر تلاشی برای مقابله با اراده ملت ایران فرو گذار نکرده و نخواهند کرد و حتی اعلام کرده‌اند نخواهیم گذاشت ملت ایران چهل سالگی انقلاب خود را جشن بگیرد که ملت انقلابی و با اراده ایران، چون گذشته با حضور در همه صحنه‌ها با اقتدار پاسخ قاطع به آنان خواهند داد البته در این جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی دشمنان که بدنبال ایجاد یأس، ناامیدی و سیاه‌نمایی هستند نقش روابط عمومی‌ها از گذشته جدی‌تر و موثرتر خواهد بود.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه در این سازمان بیش از ۱۵۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی که به بیش از ۳۵ زبان فراملی برنامه تولید و پخش می‌کنند مشغول فعالیت هستند افزود: این شبکه‌ها آماده همکاری گسترده با روابط عمومی‌ها برای انعکاس خدمات شما هستند.

وی گفت: تجلیل از سرآمدان روابط عمومی یک برنامه کلیشه‌ای و تشریفاتی نیست، قدردانی از خدمات و زحمات مردان و زنان موفق، کارآمد و الگو در عرصه ارتباطات و روابط عمومی است، انتقال تجارب آن‌ها به دیگران و مدون نمودن آن یکی از کار‌های بزرگ برگزار کنندگان این جشنواره می‌باشد.

جامعه روابط عمومی