معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید برضرورت تغییر نگرش های سنتی به رویکردهای جدید در حوزه روابط عمومی، گفت: باوجود بهره مندی از ابزارهای نوین، مادامی که نگاهمان به مخاطبان نگاهی از بالا به پایین باشد، توفیقات اثرگذاری را درجامعه شاهد نخواهیم بود.

به گزارش جامعه روابط عمومی به نقل از ایرنا، محمد سلطانی فر عصر سه شنبه در مراسم سیزدهمین دوره جشنواره انتشارات روابط عمومی به ویژگی ها و خصوصیات یک روابط عمومی خوب و ایده آل و مثمر ثمر اشاره کرد و گفت : هنر روابط عمومی آن است که از زبان مردم بنویسد و با تغییر نگرش های سنتی و همگام با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی، رسالت ها و اهداف منطبق با فلسفه وجودی خود را دنبال کند.

معاون وزیر ارشاد تاکید کرد: باید یاد بگیریم در دنیایی هستیم که سطح اطلاعات و دانش مشتریان و مخاطبان شاید خیلی بیشتر از ما باشد چراکه این امر ناشی از بروز و ظهور تکنولوژیهای نوین ارتباطی است.

سلطانی فر تصریح کرد: متاسفانه امروز روابط عمومی ها برای انتقال دانش، اطلاعات که ازطریق افراد صورت می گیرد امکانات لازم را ندارند.

وی درعین حال تاکید کرد: روابط عمومی ها باید بخوبی مشتریان و نیاز مخاطبان خود را شناسایی و تشخیص داده و در جهت مرتفع کردن و پاسخ به آنها حرکت کنند.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز مخاطبان برای دریافت و رسیدن به نیازهای خود به فضای مجازی دسترسی دارند، اظهارداشت: هنر روابط عمومی ها امروز باید این باشد که دسترسی به همه اطلاعات را داشته و جلوتر از مخاطبان و مشتریان خود از لحاظ کسب اطلاعات حرکت کنند.

سلطانی فر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دنیای امروز به روابط عمومی ها می گوید که دنیای وب یک گذشته و وب۲ هم در حال گذراست ،اظهار داشت: اطلاعات ما نباید از بالا به پایین باشد چراکه ما باید مخاطبان خود را با در اختیار قرار دادن اطلاعات مورد نیاز آنها قانع و راضی نگه داریم.

وی در خاتمه به روابط عمومی ها توصیه کرد که با کوچ و گذر از روابط عمومی سنتی، خود را بروز رسانی کرده و با دنیای فناوری های نوین حرکت کنند.

در ادامه این مراسم از برترین های سیزدهمین دوره جشنواره انتشارات روابط عمومی با حضور محمد سلطانی فر معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، زهرا سعیدی رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس و مهدی باقریان رئیس انجمن کارگزاران روابط تجلیل شد.

جامعه روابط عمومی