دوره آموزشی ارتباطات موثر با هدف به روزرسانی توان‌مندی‌های علمی مدیران در پیشبرد اهداف تعالی سازمانی، به همت واحد آموزش کارکنان معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه برگزار شد.

دوره آموزشی ارتباطات موثر با هدف به روزرسانی توان‌مندی‌های علمی مدیران در پیشبرد اهداف تعالی سازمانی، به همت واحد آموزش کارکنان معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه برگزار شد.

اسماعیل رحمانی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در این دوره که در سالن اجلاس مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه دانشگاه، با معرفی واحدهای ستادی دانشگاه، معاونت‌ها، بیمارستان‌ها، دانشکده‌ها، شبکه‌های بهداشت و درمان و بیش از ۱۲۰ نفر از مدیران واحدهای تابعه دانشگاه برگزارگردید، اظهار کرد: آموزش یکی از شاخص‌های مهم توسعه منابع انسانی، و منابع انسانی دارای دانش و مهارت نیز یکی از عناوین مهم توسعه جوامع است.

وی توان‌مندی‌های شاغلین روابط عمومی، دانش، نگرش و حمایت مدیران از حوزه ارتباطات و روابط عمومی را از عناصر مهم سرآمدی سازمانی و خدمت به افکار عمومی عنوان کرد و افزود: باتوجه به تاکیدات ریاست دانشگاه و باتوجه به تنوع مخاطبان دانشگاه ازجمله: مردم، اساتید، دانشجو، کارکنان؛ علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای شاغلین روابط عمومی و مسئولین دفاتر، جهت مدیران سطوح مختلف دانشگاه نیز به صورت فصلی چهاردوره نیازسنجی شد و دوره‌های ارتباطات موثر برای مدیران، شکل‌دهی و خدمت به افکار عمومی، پژوهش و افکارسنجی و سواد رسانه‌ای پیش‌بینی شده که امروز شاهد برگزاری شاهد برگزاری دوره آموزشی ارتباطات موثر هستیم.

*** دکتر داوود زارعیان عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی و نایب رییس خانه روابط عمومی ایران با استناد به تعریفی از دکتر محسنیان راد درخصوص ارتباط، اظهار کرد: ارتباطات فراگرد انتقال پیام از سوی فرستنده به گیرنده مشروط براینکه در گیرنده پیام مشابهت معنی به معنی موردنظر فرستنده پیام ایجاد شود.

وی در اهمیت برقراری ارتباط بیان کرد: ارتباط از مولفه‌های اصلی زندگی اجتماعی است و مهارت برقراری ارتباط موثر یکی از مهمترین پیش‌بینی کننده‌های سلامت روابط بین فردی است و همچنین برقراری ارتباط موثر به عنوان یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های آموزش مهارت‌های زندگی و مدیریت اداری در نظر گرفته می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه ۷۵ درصد از اوقات زندگی افراد صرف ارتباط می‌شود، تصریح کرد: در عصر ارتباطات برنده کسی است که بتواند خوب ارتباط برقرار کند چراکه مهارت ارتباطی خوب به ما کمک می‌کند روابط سالم و رضایت‌بخشی را با دیگران داشته باشیم و از طرفی مهارت برقراری ارتباطی ضعیف، می‌تواند به گونه‌ای باشد که به سوتفاهمات و احساسات منفی منجر شود.

نایب رییس خانه روابط عمومی ایران اظهار کرد: ارتباط موثر تنها وسیله انتقال اطلاعات بین افراد، تنها راه نشان دادن احساسات به دیگران، بهترین راه تصحیح سوتفاهم و پیش شرط هر نوع آموزش موثر و در نتیجه لازمه رشد یک اجتماع است.

دکتر زارعیان در ادامه درخصوص انواع ارتباط، کدها و نشانه‌ها در ارتباط، مراحل ارتباط، بازخورد، رفتارهای غیرکلامی، کاربرد رفتارهای غیرکلامی در ارتباطات برنامه‌ای، استفاده از رفتارهای کلامی و غیر کلامی در اجرا و گویندگی و پایش و ارزشیابی رفتارهای کلامی و غیرکلامی مطالبی عنوان کرد.

 

 

 

گزارش تصویری دوره آموزشی ارتباطات موثر

جامعه روابط عمومی