معاون سازمان توسعه تجارت ایران از بهره گیری از دو مشاور خارجی برای بنگاه های اقتصادی کشور خبر داد که یکی از آنها مشاور روابط عمومی مرکل و مدیر برند ۲۸ کشور حوزه شینگن، سازمان ملل، برزیل، قطر، عربستان است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران از بهره گیری از دو مشاور خارجی برای بنگاه های اقتصادی کشور خبر داد که یکی از آنها مشاور روابط عمومی مرکل و مدیر برند ۲۸ کشور حوزه شینگن، سازمان ملل، برزیل، قطر، عربستان است.

به گزارش حامعه روابط عمومی به نقل از تسنیم، محمدرضا مدودی معاون سازمان توسعه تجارت در نشست خبری در ارتباط با اهمیت جایگاه برند در اقتصاد کشور اظهار کرد: برند ایران در دنیا در مقابل تولید ناخالص داخلی (GDP) رتبه پایین‌تری دارد و باتوجه داشت که برندهای امروزی در دنیا تاثیر زیادی دارند.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌هایی که بدون داشتن مجوزهای لازم اقدام به معرفی برندهای نمونه کشور می‌کنند گفت: در این راستا باید از برندفروشی در کشور جلوگیری به عمل آید تا اهمیت این موضوع در کشورمان لوث نشود.

معاون سازمان توسعه تجارت ادامه داد: قوانین حمایتی نیز در موضوع توسعه برند باید مشخص شود تا انگیزه لازم برای فعالین اقتصادی کشور ایجاد شود به طوری که برند می‌تواند به عنوان وثیقه بانکی در نظر گرفته شود و امتیاز ویژه‌ دیگری به صاحبان برند داده شود.

مدودی اظهار داشت: برای تقویت برندسازی در کشور اقدام به جلب همکاری دو مشاور خارجی در حوزه برند کرده‌ایم به طوری که هارولد ژولاف آلمانی که مدیر برند ۲۸ کشور حوزه شینگن، سازمان ملل، برزیل، قطر،عربستان و مشاور روابط عمومی مرکل است و بارکوس ایتالیایی در ایران به بنگاه‌های داخلی مشاوره می‌دهند.

بنابر این گزارش اهم اقدامات اعلامی سازمان توسعه تجارت درباره برند، به شرح زیر است:

۱- تصویب ماده ۸ قانون رفع موانع رقابت‌پذیر و ابلاغ مصوبه هیئت وزیران در خصوص ساماندهی برند و تبلیغات و معرفی سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی قانونی انتخاب و ارتقای برند.

۲- مطالعه تطبیقی، شناسایی و انتخاب یکی از روش‌های معتبر ارزیابی برند (BAV)

۳- استانداردسازی روش پژوهش و پالایش انتخاب و بومی سازی مدل براساس امکانات داخلی به منظور انتخاب برندهای برتر

۴- برگزاری اولین دوره انتخاب برندهای برتر ایران در سال ۱۳۹۵ (۱۸ برند در محصولات تند مصرف)

۵- تهیه کارنامه نتایج اریابی برای هر برند منتخب به همراه ارائه پیشنهادات اجرایی جهت توسعه برند و ارتقای نام‌‌نشان تجاری براساس مدل‌های موفق جهانی

۶- تهیه نقشه راه توسعه برند داخلی و مکانیزم بین‌المللی کردن برندهای داخهلی

۷- تدوین سند توسعه ۴ ساله مدل ارزیابی

۸- تدوین اساسنامه شورای عالی برند ملی با هدف بازتعریف و ارتقای برند ملی ایران

۹- مصاحبه با برندهای برتر داخلی و شناسایی و تدوین قوانین و مقررات حمایتی مورد نیاز برندهای برتر

۱۰- جلب همکاری ۲ مشاور خارجی متخصص در حوزه برند (آقای هارولد ژولاف (آلمانی) مدیرعامل شرکت MC GROUP (مدیر برند ۲۸ کشور حوزه شینگن، سازمان ملل، برزیل، توریسم ترکیه، قطر، عربستان و مدیر نام تجاری Made in GERMANY و مشاور روابط عمومی خانم مرکل) و آقای بارکوس (ایتالیایی) از شرکت DNA UNION مدیر توسعه برند سالیکو، گلستانف سپاهان باتری، گروه انتخهاب و چندین شرکت ایرانی و نیز خارجی دیگر) جهت مشاوره برای تدوین برنامه‌های توسعه برند ملی و کمک به ارتقاء برندهای داخلی (بنگاهی)

۱۱- همکاری و ایجاد زمینه لازم برای استقرار نمایندگی فعال شرکت MC Group در ایران جهت همکاری با برندهای برتر و بنگاه‌های علاقمند به برندینگ

۱۲ - برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه برند با کمک جهاد دانشگاهی

۱۳- انجام مطالعات گسترده در حوزه برند ملی و بنگاهی و ایجاد آرشیوی از برنامه‌های محتوایی در حوزه برند (بیش از ۲۵۰۰ صفحه اطلاعات و ترجمه‌های مرتبط با برندینگ)

۱۴ کمک به ایجاد انجمن برند ایران (براساس مطالعات تطبیقی)

۱۵ - تدوین اساسنامه انجمن برند ایران

۱۶- برگزاری نشست‌های تخصصی و کارشناسی با فعالین حوزه برند (دانشگاهیان و مشاوران برند) و نیز مدیران عامل و ارشد ۱۸ برند برتر منتخب

۱۷ - تدوین سند استراتژیک توسعه برند

۱۸- مذاکره با مدیران ارشد صدا و سیما و دریافت پکیج حمایتی آن سازمان برای انعکاس تبلیغات برندهای برتر منتخب سازمان توسعه تجارت ایران و اعضای انجمن برند ایران

۱۹- مذاکره با بزرگترین شرکت‌های تبلیغاتی کشور و جلب همکاری آنان جهت مشارکت در نهضت برندسازی ملی و بنگاهی

۲۰- شناسایی و مذاکره با سازمان‌های بین‌المللی در حوزه برند جهت تهیه گزارشات کاربردی و مطالعات راهبردی در حوزه توسعه برند بنگاهی

۲۱- ثبت نام، نظرسنجی و تحلیل و تهیه گزارش ارزیابی و نظرسنجی برای انتخاب برندهای برتر سال ۱۳۹۷

۲۲- مقدمات برگزاری دومین دوره مراسم انتخاب برند برتر در سال ۱۳۹۷

۲۳- پیگیری طراحی لوگو، سربرگ و تندیس برند و نیز شعار برند ملی

۲۴- تدوین برنامه‌های آموزشی جهت توسعه برندینگ و توانمندسازی برندهای داخلی

۲۵- تلاش جهت ثبت بسیاری از برندهای داخلی و سازمانهای بین‌المللی خارج از کشور

انتهای پیام/

جامعه روابط عمومی