همايش همياران روابط عمومي هاي اداره امور شعب غرب استان تهران با حضور مشاور مدیر عامل بانك مهر اقتصاد در امور روابط عمومي برگزار شد.

همایش همیاران روابط عمومی های اداره امور شعب غرب استان تهران با حضور مشاور مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در امور روابط عمومی برگزار شد.

به گزارش اخبار بانک به نقل از روابط عمومی غرب استان تهران، منصور شیخ‌الاسلامی مشاور مدیر عامل در امور روابط عمومی بانک مهر اقتصاد در این همایش با تقدیر از همیاران روابط عمومی و تبریک روز ارتباطات به‌تمامی فعالان این بخش، گفت: اگر به مسیر تمدن سازی و توسعه حیات انسان های در طی قرون مختلف توجه کنیم متوجه خواهیم شد که اساس هستی و رشد انسان و سایر موجودات بر اساس ارتباطات شکل گرفته است؛ واقعیتی عینی که نشان می دهد مسیر تحول و تکامل هر ساختاری بر اساس ارتباطات است.

وی افزود: بی شک بدون ایجاد ارتباط معقول و منطقی هیچ پیامبری موفق به انتقال پیام های الهی و قدسی به جامعه نمی شد و بدون ارتباطات اساساً گسترش معنویت در جهان ممکن نبود لذا بر اساس این اصل بنیادین است که انسان در دوران جدید با نگاهی متفاوت با مفهوم ارتباطات روبه رو شد و تلاش کرد تا ساختار قوام یافته ای را برای افزایش دامنه های ارتباطی ایجاد کند، با یک چنین پیشینه ای است که نهادهایی از نوع روابط عمومی ها در بخش ها و ساختارهای مختلف شکل گرفتند تا ارتباطی دو سویه میان مخاطبان و مدیران ایجاد شود.

شیخ الاسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در نامگذاری سالهای مختلف گفت: با نگاهی به دغدغه های ایشان مشخص می شود که موضوعات بنیادین اقتصادی و معیشتی مهمترین مطالبه ای است که معظم له طی سالهای اخیر تاکید ویژه ای به آن داشته اند؛ موضوعاتی مانند اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدداخلی که بارها مطرح شده اند؛ همگی در بستر یک ساختار ارتباطی معقول و سازمان یافته امکان تبلور و ظهور را در فضای اقتصادی کشور پیدا می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در واقع بدون گفتمان سازی موثر، امکان انتقال درست دیدگاه ها به جامعه مقدور نیست و وظیفه این گفتمان سازی خلاقانه را روابط عمومی و ساختارهای ارتباطی به عهده دارند این فرآیند در سطوح اقتصادی مختلف مانند بانکها نیز کاربرد دارد.

شیخ الاسلامی با تقدیر از همیاران شعب، اظهار داشت: این مهریاران روابط عمومی ها هستند که گفتمان اصولی بانک مهر اقتصاد را که مبتنی بر سیاستگذاری های کلان اقتصادی کشور طراحی و اجرا می شود را به بطن جامعه و افکار عمومی منتقل می کنند.

مشاور مدیر عامل در ادامه سخنانش با اشاره به اهمیت موضوع مشتری مداری و پاسخگویی به مطالبات مشتریان و با طرح این پرسش که چرا روابط عمومی به مهریاران نیاز دارد، گفت: واقعیت آن است که در گذشته نقاط کوری در مناسبات ارتباطی بانک ها با مشتریان وجود داشت که ضرورت ایجاد شبکه ارتباطی از مهر یاران را ایجاد کرد و از آنجا که گفتمان بانک مهر اقتصاد با روش اجرایی سایر بانک ها و گروه های اقتصادی تفاوت داشت بنا بر این باید ساختار ارتباطی متفاوت و چالاک تری شکل می گرفت تا این گفتمان متفاوت به اطلاع مخاطب برسد.

وی افزود: خوشبختانه امروز نتایج این تصمیم سازی در ایجاد گروه همیاران روابط عمومی به عینه در عملکرد کلی بانک مهر اقتصاد مشهود است و اطمینان و اعتماد ویژه ای که هموطنان عزیز نسبت به برند بانک دارند، در نتیجه تلاش هایی است که ساختار و شبکه ارتباطی بانک مهر اقتصاد در تمامی سطوح انجام داده اند.

در ادامه این نشست، محمد قضایی - رئیس اداره امور شعب غرب استان تهران - نیز با تشریح دستاوردهای شعب غرب استان در سود آوری و ایجاد ارتباط موثر با مشتریان و صاحبان سرمایه گفت: شعب غرب تهران در شاخص سودآوری که بالاترین شاخص از منظر ساختارهای اقتصادی، است در ۲سال گذشته با تلاش همکاران عملکرد درخشانی داشته که این روند در سال۹۷ هم با قدرت و سرعت بیشتری دنبال خواهد شد تا بانک در زمینه سودآوری، برندسازی و مشتری مداری بتواند بر اساس اهداف از پیش تعیین شده گام بردارد.

قضایی با بازخوانی تلاش همیاران روابط عمومی ها برای رسیدن به رشد پایدار گفت: در ۲سال گذشته و در شرایطی که حاشیه های بسیاری نیز در مسیر فعالیتهای بانک از سوی رقبا ایجاد شد در حوزه ارتباطات رفتارهای مناسبی صورت گرفت و نقش همیاران در این موفقیت ها غیر قابل انکار است.

وی افزود: امروز چنانچه نگاه مردم در خصوص برند مهر اقتصاد از منظر کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد مشخص خواهد شد؛ شاهد واکنش مناسب مردم نسبت به این برند هستیم که رسیدن به یک چنین جایگاهی نتیجه تلاش های مجموعه مهریاران و روابط عمومی هاست.

جامعه روابط عمومی