باید تقویت حوزه روابط عمومی، نهادینه و ساختاری شود/ مدیران به انقلاب ذهنی در زمینه توجه به روابط عمومی‌ها نیاز دارند

باید تقویت حوزه روابط عمومی، نهادینه و ساختاری شود/ مدیران به انقلاب ذهنی در زمینه توجه به روابط عمومی‌ها نیاز دارند

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری زنجان گفت: باید تقویت حوزه روابط عمومی در ساختار نظام اداری را نهادینه کنیم و به گونه ای برنامه ریزی و عمل نماییم که پس از حضور ما نیز با اقدامات ساختاری و نهادمند در یک مجموعه، فعالیت ها و روند توسعه همچنان ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، ادریس سالاری در نشست هماهنگی مسئولین روابط عمومی های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان زنجان، با بیان اینکه امروز صحبت از روابط عمومی و وظایف و اقدامات آن در مجموعه های اداری بسیار گسترده است، افزود: عنوان "روابط عمومی" دیگر برای پاسخگویی و نشان دادن تمامی وظایفی که در این حوزه انجام می شود کافی نیست و نیازمند عنوان فراگیرتری برای این مجموعه هستیم تا همه زوایا و عملکردهای گسترده این بخش را در برگیرد.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز، اقدامات حوزه روابط عمومی به مثابه ریل گذاری برای سازمان‌هاست که هرچه دقیق‌تر و مناسب‌تر انجام شود، دستگاه‌ها و مجموعه‌های اداری در پرداختن به وظایف موفق‌تر خواهند بود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری زنجان با اشاره به اینکه فشار افکار عمومی امروزه بسیار جدی است و انتشار یک تصویر یا پیام به سادگی ممکن است تلاطم عظیمی در سطح جامعه و افکار عمومی ایجاد نماید، اظهار کرد: در بسیاری از دستگاه های اجرایی به وجود یک باور عمیق در مدیران و به تعبیری به یک انقلاب ذهنی مدیران در زمینه توجه به روابط عمومی نیازمندیم.

سالاری با تاکید بر اینکه شناخت ذائقه مشتریان و گرفتن بازخوردها و نقاط ضعف و قوت در کنار شکل دهی به خواست و سلائق مخاطبین با بهره‌گیری از ابزارهای تبلیغاتی و زمینه‌سازی در اذهان و افکار عمومی از موضوعات روز دنیاست، ادامه داد: در همه حوزه‌ها بدون فراهم کردن زمینه افکار عمومی و تهیه پیوست افکارسنجی و روابط عمومی، زمینه های لازم اجرای قوانین در جامعه فراهم نمی‌شود و بدون نیازسنجی دقیق نمی‌توان قوانین دقیقی را در جامعه وضع و اجرا کرد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری زنجان، ساختار اداری و جذب نیروهای غیرمتخصص را از مشکلات نظام اداری و حوزه روابط عمومی‌های ادارات و دستگاه‌ها برشمرد و گفت: می‌توان با برون‌سپاری برخی از اقدامات بر بروکراسی‌های اداری فائق آمد و اقدامات را بصورت مستمر و تخصصی انجام داد.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان در آینده نزدیک، ابراز امیدواری کرد، این شورا در حوزه آموزش، تقویت بدنه روابط عمومی‌ها، ارتباط با کارکنان دولت و رسانه‌ها برای هدایت افکار عمومی به سمت تامین منافع ملی گام های اساسی بردارد.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بدلیل گستردگی ارتباطات با مردم، دارای مخاطبین بالا دانست و تاکید کرد: روابط عمومی‌های زیرمجموعه این وزارتخانه باید به نحوی باشند که علاوه بر تامین نیازمندی ها و جلب رضایت مراجعین، در بدنه اداری و کارشناسی خود نیز حس آرامش و امنیت و زمینه فعالیت نیروی انسانی ایجاد شود و مسئولین روابط عمومی ها باید بعنوان یک مشاور امین در تصمیم سازی مدیران نقش جدی داشته باشند.

وی رضایت کارکنان را عامل ایجاد رضایت در مراجعین دانست و گفت: اگر سیستم بصورت همگرا در راستای تامین رضایت مراجعین اقدام کنند، قطعا موجب اجرای بهتر سیاست‌های دولت در مجموعه خواهد شد و ضروری است با تعبیه فرایندهای ساختاری، خدمات خود را در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین انرژی به مخاطبین ارائه کرده و احترام مراجعین حفظ شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل در پایان پیوستن به سامانه انتشار آزاد اطلاعات را موجب پاسخگویی سریع به مخاطبین با کمترین هزینه و بالاترین سرعت دانست و ابراز کرد: با نزدیکی روابط عمومی ها به مدیران، می توان تحولات اساسی در حوزه روابط عمومی ایجاد نمود.

جامعه روابط عمومی