روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای به دلیل درخشش در مجموعه فعالیت های ارتباطی عنوان «ستاره طلایی» را در پنجمین جشنواره ستارگان روابط عمومی كشور كسب کرد.

روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای به دلیل درخشش در مجموعه فعالیت های ارتباطی عنوان «ستاره طلایی» را در پنجمین جشنواره ستارگان روابط عمومی کشور کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همزمان با ۲۷ اردیبهشت روز روابط عمومی و ارتباطات با حضور استاندار تهران ، جمع دیگری از مسئولین اجرایی ، اساتید صاحبنظر دانشگاهی ، همچنین مدیران ، کارشناسان و دست اندرکاران حوزه روابط عمومی در بخش های دولتی و خصوصی و دانشجویان رشته روابط عمومی آیین پنجمین جشنواره ستارگان روابط عمومی به همت موسسه روابط عمومی آرمان و خانه روابط‌عمومی ایران در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد.

محمد حسین مقیمی استاندار تهران در این مراسم با اشاره به ویژگی های روابط عمومی نوین در عصر حاضر اظهار داشت : امروزه دقت ، سرعت و اقناع افکار عمومی یک ویژگی بسیار مهم از روابط عمومی نوین است و روابط عمومی سازمان هایی موفق هستند که خلاقیت و نوآوری را به عنوان یکی از مؤلفه های مهم و درخور توجه محسوب نموده و به ادامه روند گذشته رضایت نداده و همواره با بهره گیری از هوشمندی و ابتکار عمل ، تغییر در نگرش و رفتار را سرلوحه امور خویش می دانند.

مقیمی همچنین با تبیین نقش و جایگاه روابط عمومی ها بخصوص در دستگاه های اجرایی ، این نقش را بسیار کارکردی وتخصصی برشمرد و گفت : اگر قائل به جایگاه علمی برای روابط عمومی هستیم ، باید خود را ملزم به استفاده از شیوه های نوین اطلاع رسانی و به لحظه بدانیم.

وی با ذکر اینکه اساسأ با تغییرات در فنآوری های اطلاع رسانی ، ذائقه فکری و رسانه ای مردم و مخاطبین هم تغییر یافته است ، خاطر نشان کرد : رشد فنآوری بویژه در عرصه ارتباطات باعث شده که هر روز باحجم عظیمی از مفاهیم علمی در رسته های مختلف مواجه شویم و روابط عمومی هم از این امر مستثنی نیست.

استاندار تهران اشراف همه جانبه و آگاهی از سلیقه های متفاوت مخاطب را دو ویژگی اساسی برای روابط عمومی های موفق برشمرد و تأکید کرد: امروز انتشار شایعه و یا خبرکذب می تواند جامعه را ملتهب کند و ورود به موقع و به هنگام از سوی روابط عمومی و شکل دادن افکار عمومی در مسیری درست می تواند اثرگذار باشد.

بر اساس این گزارش پروفسور محمد باقر ساروخانی استاد برجسته دانشگاهی و پدر علم جامعه شناسی کشورمان نیز در این مراسم با تشریح و تبیین جایگاه روابط عمومی ها در کشور اظهار داشت : آنچه که ما را به هزاره سوم نزدیکتر می نماید تقویت روابط عمومی ها است تا شاهد تقویت و شتاب در توسعه ای پایدار باشیم .

این استاد و مدرس دانشگاه یکی از ارکان مهم توسعه ی با دوام هر جامعه ، هر سازمان و نهاد را در گرو روابط عمومی های هوشمند ، قدرتمند و به روز دانست .

این گزارش می افزاید در بخش دیگری از این جشنواره رمضان شجاعی کیاسری مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت کشور در بخش دیگری از این آیین برگزاری این قبیل جشنواره ها را اقدامی مؤثر در انتقال تجربیات پیشکسوتان فعال روابط عمومی به نسل جدید برشمرد و گفت : حضور در جمع نخبگان روابط عمومی که به نوعی تصمیم ساز در این عرصه هستند می تواند اثرگذار در سیاستگذاری های رسانه ای تلقی شود.

شجاعی کیاسری با بیان ویژگی های رسانه ، این ویژگی ها را ناشی از پویایی و فراگیر بودن دانست و افزود : به باور پژوهشگران علوم ارتباطات امروز روابط عمومی ها بعنوان یک رسانه تأثیرگذار هستند چراکه هم حامل خبر وهم قابلیت تحت تأثیر قرار دادن بخشی از جمعیت را دارد و از این منظر یک رسانه به معنی واقعی کلمه است.

وی با اشاره به قدرت مردم در انتخاب رسانه این امر را ناشی از تحولی شگرف در حوزه رسانه ها دانست و تأکید کرد: این تحول عظیم رسانه ای ناشی از تغییر راهبردی مفهوم رسانه در دنیای جدید است، وی تصریح کرد:در دوران گذار به دنیای نوین ارتباطات اگر بخواهیم از جامعه و تحولات آن عقب نمانیم ناگزیر به استفاده از شیوه های نوین اطلاع رسانی هستیم.

گفتنی است در ابتدای این مراسم هوشمند سفیدی دبیر جشنواره و مدیر مسؤل موسسه روابط عمومی آرمان نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت و جایگاه روابط عمومی ها در کشور و انتظارات از دولت دوازدهم جهت ارتقاءی جایگاه روابط عمومی ها در کشور هدف از برگزاری مراسم و فرآیند انتخاب برگزیدگان جشنواره را تشریح کرد.

اضافه می نماید سخنرانان دیگری از بخش های دانشگاهی و علمی کشور در این جشنواره دیدگاه های خود را پیرامون روابط عمومی ارائه نمودند همچنین در بخشی از مراسم نیز از پایگاه اطلاع رسانی خانه روابط عمومی ایران رونمایی گردید و در آیین پایانی جشنواره نیز با حضور برخی از مسئولین و دست اندرکاران از برگزیدگان و فعالان روابط عمومی کشور که با رای هیات داوران به عنوان برتر انتخاب شده بودند ، با اهداءی تندیس و لوح تجلیل بعمل آمد ، که روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به دلیل درخشش در مجموعه فعالیت های ارتباطی عنوان «ستاره طلایی» را کسب و از این سازمان قدردانی شد ، همچنین ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استانهای ایلام و یزد نیز موفق به کسب رتبه برتر در بین واحدهای استانی شده و مدیران روابط عمومی ادارات مذکور تندیس مربوطه را دریافت و مورد تقدیر قرار گرفتند.

جامعه روابط عمومی