روابط عمومی شهرداری‌ها ازجمله مهم‌ترین روابط عمومی‌ها در بین دستگاه‌های اجرایی هستند چون با طیف وسیعی از اقشار جامعه در ارتباط هستند.

شهردار سمنان خواستار مشارکت بیشتر شهروندان در فعالیت‌های شهری شد و گفت: از این پس، محلاتی که مردم آنها مشارکت بیشتری در امور شهری داشته باشند، خدمات بیشتری هم دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد ناظم‌رضوی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از پرسنل مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری سمنان اظهار داشت: روابط عمومی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها و مدیریت‌ها در هر ارگان و نهادی است و عملکرد مؤثر آن می‌تواند رضایت درون و برون‌سازمانی را در پی داشته باشد.

ناظم‌رضوی با اشاره به گستردگی حوزه عملکرد روابط عمومی‌ها اظهار داشت: تقویت سازمان و اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها ازجمله مهم‌ترین رسالت‌های این حوزه است.

وی ارتباط با لایه‌های مختلف مردمی را یکی دیگر از فعالیت‌های روابط عمومی برشمرد و اظهار داشت: روابط عمومی شهرداری‌ها ازجمله مهم‌ترین روابط عمومی‌ها در بین دستگاه‌های اجرایی هستند چون با طیف وسیعی از اقشار جامعه در ارتباط هستند.

به گفته شهردار سمنان، روابط عمومی موفق باید خلاق و ایده‌پرداز باشد و با نگاه نو و جدیدی در زمینه اطلاع‌رسانی به مخاطبان و ارتباطات گام بردارد.

ناظم‌رضوی از مدیران روابط عمومی شهرداری سمنان و سازمان‌های زیرمجموعه خواست تا در بحث اطلاع‌رسانی عامه مردم را مورد توجه قرار داده و شهروندان را از همه فعالیت‌های انجام‌شده و در دست انجام شهرداری مطلع کنند.

وی همچنین خواستار مشارکت بیشتر شهروندان در فعالیت‌های شهری شد و افزود: از این پس، محلاتی که مردم آنها مشارکت بیشتری در امور شهری داشته باشند، خدمات بیشتری هم دریافت می‌کنند و اتفاقات خوبی برای محلات فعال و پویا خواهد افتاد.

شهردار سمنان برگزاری جلسات در مساجد و محلات را یک راه ارتباطی خوب با شهروندان بیان و تصریح کرد: جلسات باید با حضور مدیران مناطق و دیگر مدیران شهری در همه نقاطی که شهروندان تقاضا کنند برگزار شود.

ناظم‌رضوی همچنین خواستار واکاوی و آسیب‌شناسی و ایجاد یک نگرش نو و به‌روز در حوزه روابط عمومی شد و اظهار داشت: راه‌اندازی استودیو شهر، چاپ رسانه کاغذی ازجمله فعالیت‌هایی است که امیدواریم به‌زودی در مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری سمنان صورت بگیرد.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری سمنان هم در این مراسم گزارشی از فعالیت‌های ۶ ماه اخیر این مدیریت ارائه داد.

سمیه قاسمی گفت: روابط عمومی شهرداری سمنان از طریق سایت شهرداری سمنان، فضای مجازی، اینستاگرام، آپارات و رسانه سروش اخبار و اطلاعات خود را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

وی از ارتباط خوب این مدیریت با اصحاب رسانه خبر داد و افزود: خبرگزاری‌هایی نظیر فارس، ایرنا، ایسنا و مرآت اخبار شهرداری سمنان را به‌خوبی پوشش داده و برخی مسائل و مشکلات شهری را نیز پی گیری می‌کنند.

قاسمی بیان داشت: همچنین روزنامه‌های محلی به‌ویژه روزنامه پیام و بیش از ۱۰ روزنامه سراسری و چندین کانال در فضای مجازی در پوشش اخبار و رویدادهای شهری یاریگر شهرداری سمنان هستند.

به گفته وی، صداوسیمای مرکز استان نیز یکی از مجراهای اصلی اطلاع‌رسانی شهرداری سمنان است و در ۶ ماه گذشته بیش از ۵۰ مورد گزارش خبری، تصویری، تولیدی و رادیویی را از فعالیت‌های شهرداری سمنان در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، ورزشی و گردشگری را روی آنتن شبکه استانی و سراسری برده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز نیز عوامل برنامه صبح به خیر ایران در سمنان حضور یافته و یک برنامه ۳۰ دقیقه‌ای از جاذبه‌های گردشگری سمنان و فعالیت‌های شهرداری سمنان تهیه کرده و روز آنتن شبکه یک بردند.

وی برگزاری جلسات ملاقات مردمی در دفتر شهردار و همچنین مساجد را از دیگر فعالیت‌های مدیریت ارتباطات برشمرد و افزود: بیش از ۱۶۰ شهروند برای ملاقات مردمی به این مدیریت مراجعه داشتند که ۷۰ نفر با شهردار دیدار داشته و مشکل مابقی شهروندان با ارجاع به مناطق و سازمان‌ها برطرف شد. همچنین دو جلسه ملاقات مردمی در مساجد مسکن مهر برگزار و شهروندان از نزدیک مشکلات خود را با شهردار، اعضای شورای شهر و مدیران شهری مطرح کردند.

برگزاری جشن مهر، تجلیل از فرزندان ممتاز و قهرمانان و نام‌آوران خانواده بزرگ شهرداری سمنان، تجلیل از بانوان، جانبازان و جوانان نمونه شاغل در این دستگاه، رایزنی با روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی و فراهم کردن مقدمات حضور تعداد زیادی از رانندگان و آتش‌نشانان در جشنواره فیلم فجر، برگزاری جشن‌های پسماند جشن منتظران کوچولو از دیگر فعالیت‌هایی بود که مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری سمنان به آنها اشاره کرد.

جامعه روابط عمومی