جایگاه روابط عمومی در دنیا بسیار مهم و با ارزش است و در کشورهای پیشرفته این جایگاه در کنار مدیریت قرار می گیرد و گاهی جایگاه ریاست را نیز تحت مدیریت خود قرار می دهد.

رئیس ستاد برگزاری هفته روابط عمومی با بیان اینکه در زمینه ارتباطات اجتماعی مشکلات بسیاری داریم، گفت: زبان، نحوه بیان و زمان را در ارتباط اجتماعی به خوبی نمی شناسیم و نیاموخته ایم.

غلامرضا کاظمی دینان، همزمان با آغاز هفته روابط عمومی، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا تصریح کرد: جایگاه روابط عمومی در دنیا بسیار مهم و با ارزش است و در کشورهای پیشرفته این جایگاه در کنار مدیریت قرار می گیرد و گاهی جایگاه ریاست را نیز تحت مدیریت خود قرار می دهد.

وی با بیان اینکه در ایران یک روز روابط عمومی داریم که با روز مخابرات پیوند خورده است، گفت: یک روز نمی تواند گویای ارزش روابط عمومی باشد زیرا انسان هر لحظه به ارتباط نیاز دارد و ارتباطات انسانی به عنوان نقاش زندگی اجتماعی به زندگی روزانه نقش می دهد، به همین دلیل هفته ای را با این نام در نظر گرفتیم.

کاظمی دینان با اشاره به نام گذاری این هفت روز اظهار داشت: نام های روزهای هفته روابط عمومی با موضوع بهینه سازی الگوی رفتاری در زمینه های کالای ایرانی، آب، مسئولیت اجتماعی، محیط زیست، ارتباطات جامعه، شبکه های اجتماعی و سلامت برنامه ریزی شده است.

وی گفت: موضوع مسئولیت اجتماعی از شرایط مهم و اثر گذار روابط عمومی ها است و باید در این حیطه به دغدغه های مخاطبین توجه شود.

رئیس ستاد برگزاری هفته روابط عمومی همچنین درباره مبحث سلامت گفت: از نظر فکری، رفتاری و جسمی مشکل سلامت جامعه را داریم که باید در بهینه سازی الگوی رفتاری سلامت به آن بپردازیم.

کاظمی دینان بهینه سازی الگوی رفتاری شبکه های اجتماعی را از مهم ترین دغدغه های امروز جامعه دانست و گفت: همه ما از شبکه های اجتماعی استفاده می کنیم اما نحوه بهره مندی از این نرم افزارها را گذران وقت می دانیم در حالی که می توانیم از این طریق به بالا رفتن سطح آگاهی ها و برقرار ارتباط درست، آگاهی بخشی و آگاهی دهی به دیگران کمک کنیم.

وی افزود: هر روابط عمومی در جایگاه و سازمان خود باید در نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی توجیه شود و از این طریق الگوی رفتاری را تغییر دهد و این تغییرات در سازمان وارد خانواده و سپس به جامعه تزریق می شود.

رئیس ستاد برگزاری هفته روابط عمومی در بخشی دیگر از این گفت و گو اعلام کرد: امسال دو همایش روابط عمومی الکترونیک و صنعت را به دلیل آغاز ماه مبارک رمضان زودتر برگزار کردیم در حالی که برنامه های ارتباطات هر ساله از ۲۷ اردیبهشت ماه تا دوم خرداد برگزار می شد.

جامعه روابط عمومی