روابط عمومی ها باید سیاست ها، برنامه ها، اهداف و توفیقات هر مجموعه را با زبان گیرا، دل نشین و نفوذ پذیر در افکار، به جامعه منتقل کنند.

روابط عمومی ها سیاست ها و توفیقات را با زبان دل نشین به جامعه منتقل کنند/بخش عظیمی از امور رعایت حقوق شهروندی بر عهده روابط عمومی هاست

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: روابط عمومی ها باید سیاست ها، برنامه ها، اهداف و توفیقات هر مجموعه را با زبان گیرا، دل نشین و نفوذ پذیر در افکار، به جامعه منتقل کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان، دکتر فریدون همتی در آئین گرامیداشت روز روابط عمومی و ارتباطات در هرمزگان با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و روز روابط عمومی، با بیان اینکه کار روابط عمومی دارای ابعاد مختلف است که شامل دورن سازمان و بیرون از آن می شود، عنوان کرد: روابط عمومی به عنوان تلطیف کننده مجموعه داخل سازمان باید همه موارد را به گونه ای تنظیم کند که مجموعه خوب کار کند.

وی ادامه داد: روابط عمومی باید ارتباط بین بخشی در یک سازمان ایجاد کند و بخش دیگر کار روابط عمومی نیز ایجاد ارتباط سازمان با جامعه است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه سازمانی موفق است که بتواند افکار عمومی را همراه خود کند، افزود: روابط عمومی باید به تمامی ابعاد اجزای کار خود در ابعاد بیرونی و درونی خوب توجه کند.

همتی با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها باید سیاست ها، برنامه ها، اهداف و توفیقات هر مجموعه را با زبان گیرا، دل نشین و نفوذ پذیر در افکار، به جامعه منتقل کنند، تصریح کرد: روابط عمومی ها باید به طور دائم از ظرفیت رسانه ها به عنوان یک همکار خوب برای رسیدن به هدف سازمان خود بهره ببرند.

وی مردم را محور و پشتوانه نظام و دولت دانست و بیان داشت: بخش عظیمی از امور در رابطه با رعایت حقوق شهروندی، سلامت دستگاه، روان بودن کارها و ایجاد احساس خوب در میان کارکنان بر عهده روابط عمومی است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها باید مراقب رفتار سازمان خود با مردم باشند چون اگر در این خصوص دقت نکنیم در مسیر پر هزینه ای قرار خواهیم گرفت.

همتی گفت: مدیران دستگاه ها مقوله بسیار مهم رضایتمندی مردم و رسیدگی به مراجعه کنندگان را جدی گرفته و به سرعت اجرایی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز در شرایط جدید خروج آمریکا از برجام قرار داریم، اظهار داشت: در این عرصه هرچه قدر سازمان ها به معنای واقعی در کنار مردم باشند، مردم حاضرند فشارها را تحمل کنند اما بی اعتنایی و بی مسئولیتی در سازمان ها برای مردم سخت است و مردم توقع دارند سازمان ها در برابر کارها خود را مسئول بدانند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: مانند سایر مقاطعی که با کمک مردم از بحران های مختلف عبور و تهدیدها را تبدیل به فرصت کردیم، در این مقطع جدید هم با هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری، تدبیر و مدیریت رئیس جمهوری و دولت و حضور و پشتیبانی مردم می توانیم این شرایط را به یک فرصت بزرگ برای کشور تبدیل کنیم.

همتی یادآور شد: مشی نظام جمهوری اسلامی ایران این است که در ذیل گفتمان انقلابی رهبری، دولت برای دستیابی به بیشترین مزیت ها در حوزه بین الملل تلاش کند.

وی با تاکید بر اینکه فرآیند کار در سازمان ها نباید طولانی باشد، عنوان کرد: دغدغه ما مسئولان باید این باشد که روند کارها تسهیل شود و روابط عمومی ها نیز باید توجه ویژه ای به این امر داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه باید میان سازمان ها رقابت در خوشنامی با سلامت در دستگاه و خدمت به مردم ایجاد شود، افزود: دائما نیاز داریم مدیران و کارکنان هر سازمان توجیه و این مسائل را بیان کنیم و اگر این کار را نکنیم سازمان مفیدی نخواهیم بود.

مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان نیز در این مراسم وجود روابط عمومی را برای رسیدن به اهداف دستگاه ها و بخش خصوصی ضروری دانست و بیان داشت: مدیران برای رسیدن به اهداف دستگاه ها و مجموعه خود باید روابط عمومی ها را تجهیز کنند.

شیرزاد عزتی افزود: امروز بیشتر فعالان حوزه روابط عمومی از روی علاقه مندی در این عرصه حضور دارند و اگر می خواهیم استان در ابعاد ملی و فراملی شناسانده شود باید روابط عمومی ها را تجهیز کنیم.

حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد رئیس ستاد اقامه نماز هرمزگان نیز در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن ماه رمضان، بر لزوم ایجاد فضای قرآنی و توجه بیشتر به امر نماز در ادارات تاکید کرد.

در پایان این مراسم از مدیران و کارشناسان برتر و برگزیده روابط عمومی های استان هرمزگان تجلیل و قدردانی شد.

جامعه روابط عمومی