در بحران پلاسکو یکی از موارد مهمی که در زمینه روابط عمومی در نظر بود این بود که به عنوان روابط عمومی سازمان آتش نشانی خود را نبازیم و در مقابل دوربین رفتاری حرفه ای داشت.

در بحران پلاسکو یکی از موارد مهمی که در زمینه روابط عمومی در نظر بود این بود که به عنوان روابط عمومی سازمان آتش نشانی خود را نبازیم و در مقابل دوربین رفتاری حرفه ای داشت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ سیدجلال ملکی سخنگو و مدیرکل روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در دومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران که توسط موسسه کارگزار روابط عمومی برگزار شد به بحث در خصوص روابط عمومی بحران پرداخت و با اشاره به اسنکه حادثه پلاسکو ۲۰۰ ساعت طول کشید اظهار داشت: در بحران پلاسکو یکی از موارد مهمی که در زمینه روابط عمومی در نظر بود این بود که بعنوان روابط عمومی سازمان آتش نشانی خود را نبازیم و در مقابل دوربین رفتاری حرفه ای داشت.

ملکی افزود: در چند حادثه اخیر که هر حادثه اش برای پیر شدن یک انسان کافی است ، نقش روابط عمومی بحران بسیار مهم بود . حوادثی که هر یک برای خود یک دانشگاه بود و مواردی که در هیچ دانشگاهی آموخته نشده بود.

وی با بیان اینکه روابط عمومی بحران باید از یک هوش بالایی برخوردار باشد اظهار کرد: صحنه پلاسکو و واکنش های احساسی مردم و حادثه ساختمان وزارت نیرو و واکنش های منطقی مردم نیاز به روابط عمومی بحران با هوش بالا و رفتارهای مورد نیاز خود را لازم داشت. مردم در پلاسکو پیگیر احوال اتش نشانان بودند و آن را مشاهده می کردند و در ساختمان وزارت نیرو طبقه منفی ۴ قابل دیدن نبود و با توجه به اینکه ۳ بار هشدار ریزش ساختمان را نیز دریافت کرد و باید روابط عمومی به نحوی آن طبقه و وضعیت آن را برای مردم تشریح و اطلاع رسانی می کرد که اینگونه نیز شد و یکی از آتش نشانان آلمان در ایمیلی برای من ارسال کرده بود که چنان اخبار و گزارشات طبقه منفی ۴ را اراده کردید که گویی من در طبقه منفی ۴ بودم.

وی در پایان اظهار داشت: تجربیات یک روابط عمومی بحران می تواند راهگشای او در حوادث بعدی باشد و چه خوب است اگر یک روابط عمومی دچار بحران شد ، روابط عمومی های دیگر با تلفن به او روحیه و پشت گرمی داده و بگویند در کنار او برای گذر از بحران هستند که تاثیر بسیار بالایی در پیشبرد کارها دارد.

جامعه روابط عمومی