رییس دانشگاه جامع علمی- کاربردی گفت: آموزش روابط عمومی، پرداختن صرف به بعد نظری نیست؛ برای بهبود وضعیت کنونی و قدرتمندتر شدن دانشگاه جامع علمی کاربردی، نیازمند داشتن روابط عمومی قوی هستیم. به گزارش ایرنا، محمد اخباری عصر یکشنبه در جمع دست اندرکاران چهارمین نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته […]

رییس دانشگاه جامع علمی- کاربردی گفت: آموزش روابط عمومی، پرداختن صرف به بعد نظری نیست؛ برای بهبود وضعیت کنونی و قدرتمندتر شدن دانشگاه جامع علمی کاربردی، نیازمند داشتن روابط عمومی قوی هستیم.

به گزارش ایرنا، محمد اخباری عصر یکشنبه در جمع دست اندرکاران چهارمین نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی کشور با بیان اینکه روح حاکم بر قرن ۲۱، ارتباطات و فن آوری است، افزود: شعار اصلی این قرن، حداقل زمان ، حداقل هزینه و حداکثر بهره وری است و هر فردی در فعالیت خود این سه ویژگی را نداشته باشد، از بازار رقابت خارج می شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، «سرعت عمل» را از شاخص های رسانه قوی و موفق برشمرد و گفت: هرچه زمان انتشار اخبار توسط رسانه ها کوتاه تر باشد، سبب جذب بیشتر مخاطبان می شود.
اخباری، به اهمیت اطلاع رسانی سریع در حوزه روابط عمومی نیز اشاره کرد و افزود: روح حاکم بر فعالیت های روابط عمومی و خبررسانی نیز همین سه اصل «حداقل زمان، حداقل هزینه و حداکثر بهره وری» بوده و بر این اساس در قرن ۲۱ بحث ارتباطات و بالا بردن قدرت روابط عمومی، باید اساس کار هر مجموعه ای به ویژه دانشگاه ها باشد.
وی با تشریح وظایف دانشگاه جامع علمی کاربردی، وظیفه اصلی آن را تربیت افراد کارآفرین و ثروت آفرین بیان کرد و گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که در آن آموزش، پژوهش و فن آوری ادغام شده و محصولی با عنوان دانشجوی کارآفرین یا مهارت آموخته از آن خارج می شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی وظیفه خود می داند نیاز روز بازار کار را تبدیل به رشته درسی کند و بر این اساس مراکز مختلف نیاز خود را اعلام می کنند و ما آن را به دوره و رشته تبدیل کرده و آموزش می دهیم که برای بهبود وضعیت کنونی باید روابط عمومی قوی داشته باشیم و بر این باور هستیم که رشته روابط عمومی چون سایر رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی باید در خدمت مراکز سازمانی مرتبط با این رشته باشد و نباید به آموزش روابط عمومی به عنوان یک علم صرفا نظری اکتفا کنیم.
اخباری همچنین ضمن حمایت از همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی کشور پیشنهاد کرد یک روز از روزهای این هفته به عنوان «روابط عمومی، کارآفرینی و مهارت آموزی» نامگذاری شود.
سیدغلامرضا کاظمی دینان رئیس شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی ایران نیز در این جلسه، مهمترین دلیل موفقیت روابط عمومی ها را تعامل و ارتباط خوب با رسانه ها بیان کرد.
وی افزود: سال های متمادی تقاضای ما از دولت های گذشته این بود که به نقش مهم روابط عمومی در توسعه همدلی و کمک به سازمانها و جامعه برای رسیدن به اهداف خود توجه کنند.
رئیس انجمن روابط عمومی ایران با اشاره به تلاش های انجام شده برای نامگذاری یک هفته با عنوان «روابط عمومی» در خصوص برنامه های این هفته، گفت: برگزاری دهمین همایش روابط عمومی الکترونیک، چهارمین کنفرانس روابط عمومی و صنعت، تقدیر از پیشکسوتان عرصه روابط عمومی و... از جمله برنامه های امسال هفته روابط عمومی است.
وی خاطرنشان کرد: از آنجا که روابط عمومی از انسانها دور نیست و بدون آن نمی شود قدم از قدم برداشت، به وزارت علوم پیشنهاد کردیم برای تمام رشته ها حتی رشته های پزشکی و مهندسی، دو تا سه واحد درس روابط عمومی و ارتباطات بگذارند.
کاظمی دینان، خطاب به رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: از این دانشگاه می خواهیم با حضور پر قدرت در همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی، ما را در برگزاری هر چه بهتر هفته روابط عمومی ایران همراهی کنند.

** افراسیابی: هم اندیشی « روابط عمومی و دانشگاه؛ گفت و گو و همدلی» با موضوع مهارت افزایی برگزار می شود
محمدصادق افراسیابی؛ دبیر همایش دانشجویی و دانشگاهی هفته روابط عمومی ایران نیز از برگزاری نخستین هم اندیشی «روابط عمومی و دانشگاه؛ گفت و گو و همدلی» با موضوع «روابط عمومی و مهارت افزایی» در هفته روابط عمومی کشور براساس پیشنهاد ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد.
وی گفت: علاوه بر برگزاری این هم اندیشی، فراخوانی برای برگزاری همایش روابط عمومی و سواد رسانه ای از هفته آینده تا ۱۷ مردادماه همزمان با روز خبرنگار اعلام خواهد شد که سه محور آموزش، مهارت افزایی و سواد رسانه ای مهمترین موضوعات این همایش خواهند بود.
مدیر گروه علمی تخصصی روابط عمومی دانشکده خبر با اشاره به سایر برنامه های دبیرخانه دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی کشور خاطرنشان کرد: در سال گذشته با همکاری دانشکده خبر همایش سواد رسانه ای از منظر رسانه سواد در تهران برگزار شد و امسال اهدای نشان های علمی به روابط عمومی های مهارت افزا و دارای سواد رسانه ای و رونمایی از ۱۰ کتاب روابط عمومی و ارتباطات از دیگر برنامه های دبیرخانه دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی است.

** دانشگاه عملکرد روابط عمومی ها را نقد و بررسی کند
مجتبی زاده قائم مقام دانشگاه جامع علمی کابردی نیز در این جلسه با بیان اهمیت آسیب شناسی وضعیت کنونی روابط عمومی ها در همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی تاکید کرد: باید روابط عمومی های فعلی مورد نقد و بررسی قرار گیرند و برای دستیابی به آینده ای روشن در زمینه روابط عمومی برنامه ریزی های جدی علمی و عملیاتی با همکاری متخصصان و خبرگان این حوزه انجام شود.
وی تلاش عده ای برای تبدیل همایش های مرتبط با عرصه روابط عمومی و تبلیغات را به محلی برای کسب درآمد مذموم دانست و خاطرنشان کرد: همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی ایران باید تلاش کند تا علم را در خدمت توسعه مهارت های روابط عمومی قرار دهد و در این مسیر دانشگاه جامع علمی کاربردی از این همایش دانشگاهی و دانشجویی به شکل ویژه حمایت خواهد کرد.

** در ۶ نیمسال ۲۰ هزار دانشجوی روابط عمومی تربیت کرده ایم
دکتر شاه آبادی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مؤسسه آموزش عالی فرهنگ وهنر کشور نیز در این جلسه به برخی مسایل در حوزه تدریس روابط عمومی و زیرشاخه های آن اشاره کرده و گفت: امروزه نیازمند شناخت مهارت های مختلف در بخش روابط عمومی هستیم و به همین دلیل دست نیاز به سوی متخصصان دراز کرده و از مسئولین همایش می خواهیم به این موضوع توجه کنند.
وی افزود: در ۶ نیم سال، ۲۰ هزار دانشجو در رشته روابط عمومی جذب و تربیت کرده ایم و اعتقاد داریم هر شخصی در هر شغل و حوزه فعالیتی، به روابط عمومی نیاز دارد.
در ادامه جلسه، علی شوقی دبیر هفته روابط عمومی ایران، عیسی کشاورز مدیر گروه فرهنگ و هنر دانشگاه جامع علمی کاربردی، مراد خرمی مدیر برنامه ریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز به بیان نظرات خود در خصوص برگزاری همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی پرداختند.
سومین هفته روابط عمومی ایران از ۲۷ اردیبهشت تا دوم خردادماه در سراسر کشور برگزار می شود.

جامعه روابط عمومی