در آستانه روز روابط عمومی و ارتباطات سومین دوره آموزشی کارشناسان روابط عمومی صندوق با حضور کارشناسان استانی و ستادی صندوق کارآفرینی امید در محل ستاد مرکزی صندوق برگزار شد. علیرضا همتی، مدیر حوزه مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ابتدای این مراسم ضمن خوشامدگویی به تبیین اهداف و برنامه های این دوره آموزشی پرداخت. همتی […]

در آستانه روز روابط عمومی و ارتباطات سومین دوره آموزشی کارشناسان روابط عمومی صندوق با حضور کارشناسان استانی و ستادی صندوق کارآفرینی امید در محل ستاد مرکزی صندوق برگزار شد.
علیرضا همتی، مدیر حوزه مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ابتدای این مراسم ضمن خوشامدگویی به تبیین اهداف و برنامه های این دوره آموزشی پرداخت.

همتی با تشریح وظایف کارشناسان روابط عمومی در استان ها اظهار داشت: حوزه فعالیت روابط عمومی و مخاطبان آن بسیار گسترده می باشند و از جمله وظایف کارشناسان استانی می توان به برگزاری مراسم ها و جشن های مناسبتی، جشنواره ها و همایش ها، عکاسی و فیلمبرداری، مستندسازی، اطلاع رسانی، تهیه خبر و ارتباط با رسانه ها، تغذیه سایت، تغذیه نشریه، تقویت روحیه همکاران، ارتباط باخانواده های همکاران و راه اندازی نظام پیشنهادات اشاره کرد.

در ادامه دوره آموزشی مستندسازی و عکاسی و فیلمبرداری با تدریس دکتر محمدمهدی رحیمیان از اساتید دانشکده خبر و دوره آموزشی مدیریت نوین روابط عمومی و تبلیغات و توسعه با تدریس دکتر قاسمی از اساتید دانشگاه صنایع و معادن ایران در نخستین روز این دوره آموزشی دو روزه برگزار شد.

دکتر روغنی ها، مدیرعامل موسسه انتشاراتی مطبوعاتی ایران، مدرس دوره گزارش نویسی در دومین روز این کارگاه آموزشی به تدریس سبک جدید در نگارش خبر و اصول و مبانی گزارش نویسی و انواع آن پرداخت.

برگزاری مسابقه گزارش نویسی از برنامه های جانبی این بخش بود و گزارش های تهیه شده توسط نمایندگان استان های گیلان، قزوین و خراسان رضوی به عنوان گزارش های برتر معرفی شد و از نمایندگان این استان ها قدردانی بعمل آمد.

تشکیل کارگروه های همفکری بمنظور ارتقاء سایت صندوق، ماهنامه داخلی، انتشار فعالیت های صندوق، مستندسازی و فعالیت های فرهنگی از دیگر برنامه های این گردهمایی آموزشی بود.

در این کارگروه ها کارشناسان استانی و ستادی روابط عمومی در پنج گروه مجزا به بحث و بررسی تحلیلی موضوعات فوق پرداختند و در پایان سرپرستان هر یک از کارگروه ها ضمن جمع بندی مطالب، پیشنهادات مطروحه از سوی اعضای کمیته را ارائه نمودند.

کارگروه همفکری ارتقاء سایت صندوق، ایجاد کانال اطلاع رسانی و فعالیت در فضای مجازی به سرگروهی استان سمنان و با حضور نمایندگان استان های آذربایجان شرقی، تهران، خوزستان، قزوین و گیلان برگزار شد.

معرفی سایت صندوق به کارآفرینان از طریق ارسال پیامک و پیام رسان ها، قرار دادن لینک آدرس سایت صندوق در زیرمجموعه ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزایش رتبه سایت صندوق (CEO) در موتورهای جستجوگر در زمان جستجوی کلمات کلیدی صندوق مانند کسب و کار خرد و کوچک، اشتغال روستایی،قرض الحسنه و... ، تقویت بخش پرسش و پاسخ به صورت تعاملی(ONLINE)، معرفی ظرفیت روستاها و استان ها در سایت صندوق، معرفی کارآفرینان در سایت و تبلیغ در جهت فروش محصولات آنها، راه اندازی اپلیکیشنی همانند دیوار جهت معرفی و فروش محصولات وام گیرندگان از جمله موضوعات مطروحه در این کارگروه بود.

کارگروه همفکری ارتقاء نشریه داخلی صندوق به سرپرستی نماینده استان البرز و با حضور کارشناسان استان های آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، فارس، کرمانشاه و مرکزی برگزار شد و نماینده آن ضمن جمع بندی نتایج به ارائه پیشنهاداتی به منظور ایجاد و تقویت حس مشارکت و ارتباط فعالانه همکاران با نشریه، تخصیص مطالب آموزشی، سلامت، سرگرمی، افتخارات فرزندان همکاران، انتصابات، تبریکات، مصاحبه با کارشناسان و استانی و روسای شهرستانی در نشریه پرداخت.

 

 

 

 

 

 

با توجه به اهمیت مستندسازی بمنظور بهره مندی از تجربه سازمانی در بهبود عملکرد، کارگروهی به سرپرستی نماینده استان هرمزگان و با حضور کارشناسان استان های اصفهان، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان، مازندران و یزد به بررسی و ارائه پیشنهاد در این خصوص پرداخت.

درج الزام مستندسازی در دستورالعمل پرونده های تسهیلاتی، پیشنهاد فرمت یکسان بمنظور مستندسازی در بخش های مختلف، ایجاد آرشیو منسجم و ساختارمند برای تمامی مستندات، تصویر محور بودن مستندات به جای متن محوری، مستندسازی طرح های برتر و موفق صندوق از جمله پیشنهادات مطروحه از سوی این کارگروه بود.

تبلیغات و اطلاع رسانی از مهمترین کارکردهای روابط عمومی هاست و وظیفه تبلیغ، ترغیب، و نفوذ در افکار عمومی بر عهده روابط عمومی می باشد به همین منظور کارشناسان استان های بوشهر، خراسان رضوی، قم، گلستان و همدان به سرگروهی نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد به بررسی انواع روش‏های نشر و اطلاع رسانی فعالیت های صندوق پرداختند.
تهیه فیلم های کوتاه چند دقیقه ای، نگاه ویژه به طرح های برتر صندوق در استان ها و شهرستان ها و معرفی آنها، مصاحبه با کارآفرینان برتر و یا تولید مستندهای کوتاه از زندگی آنها و پخش در برنامه های تلویزیونی، ارتباط مستمر با نشریات و خبرگزاری ها و انتشار فعالیتهای صندوق در حمایت از اشتغال جوانان و اشتغال روستایی و... از سوی نماینده این کارگروه به عنوان پیشنهاد مطرح گردید.

نمایندگان استان های اردبیل، چهارمحال و بختیاری، زنجان، کردستان و لرستان به سرگروهی نماینده استان ایلام نیز به بررسی راهکارهای ارتقاء فعالیت های فرهنگی پرداختند و پیشنهاداتی از جمله ایجاد کتابخانه در شعب صندوق، برگزاری جشن های مناسبتی با حضور همکاران و خانواده های ایشان، برگزاری مسابقات فرهنگی، تهیه لوح فشرده و بروشور از جاذبه های گردشگری و اقدامات استان به منظور استفاده همکاران و میهمانان در مهمانسراها از سوی این کارگروه مطرح گردید.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی صندوق کارآفرینی امید از دیگر سخنرانان این مراسم با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بهبود وضعیت همکاران، سرمایه انسانی را اصلی ترین و با ارزش ترین سرمایه هر سازمان دانست و جایگاه کنونی صندوق را حاصل تلاش همکاران در سراسر کشور و ایجاد اعتماد عمومی نسبت به صندوق دانست.

بازدید از باغ کتاب تهران و برگزاری کارگاه و مسابقه عکاسی از دیگر برنامه هایی بود که در حاشیه این دوره آموزشی برگزار شد و کارشناسان روابط عمومی ضمن بازدید از این مجموعه به عکاسی از بازدید کنندگان و فضای محیطی مجموعه باغ کتاب پرداختند و در نهایت تصاویر تهیه شده توسط نمایندگان استان های اردبیل، هرمزگان، فارس، سمنان، قم و آذربایجان شرقی به عنوان تصاویر برتر شناخته شد و از برگزیدگان تقدیر بعمل آمد.

 

 

جامعه روابط عمومی