همزمان با قرار گرفتن در آستانه برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی‌ها، کارگاه آموزشی «روابط عمومی و مدیریت تولید محتوای اثربخش» در محل هتل المپیک تهران برگزار شد.   سید شهاب سید محسنی، رییس انجمن مختصصان روابط عمومی ایران و از مدرسان حوزه روابط عمومی و رسانه در ارتباط با اهمیت، نقش، تاثیر […]

 

همزمان با قرار گرفتن در آستانه برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی‌ها، کارگاه آموزشی «روابط عمومی و مدیریت تولید محتوای اثربخش» در محل هتل المپیک تهران برگزار شد.

 

سید شهاب سید محسنی، رییس انجمن مختصصان روابط عمومی ایران و از مدرسان حوزه روابط عمومی و رسانه در ارتباط با اهمیت، نقش، تاثیر و کارکردهای تولید محتوا در فعالیت‌های روابط عمومی مباحثی را در این کارگاه بیان داشت.

 

 

سید محسنی در این کارگاه با اشاره به مفهوم، انواع و فرایند تولید محتوا در روابط عمومی گفت: محتوا به‌ واحد اطلاعاتی اطلاق می‌شود که به‌ صورت مکتوب یا دیجیتالی ارائه می‌شود و در اشکال مختلف صوتی،‌ تصویری،‌ متنی، صفحات وب، انیمیشن و فیلم و...قابل عرضه است.

 

 

وی افزود: امروزه واحدهای روابط عمومی با بهره مندی از ابزارهای اطلاع رسانی ارزان و بر خط توان انتقال پیام های شان را به انبوه بی شماری از مخاطب به صورت آنلاین دارند،لذا آنچه از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است موضوع تولید محتوای با خلاقیت و جذابیت بالا، غنی و اثربخش که مخاطبان را به تفکر و تغییر نگرش و رفتار وا دارد.

 

 

سیدمحسنی با اشاره به اهمیت داشتن راهبرد و استراتژی در تولید محتوا اظهار داشت: به اعتقاد راشل لاوینگر «استراتژی محتوا یک طراحی خلاقانه برای معماری اطلاعات است به شکلی که ساختمانی زیبا و جذاب و کاربردی، از محتوای قابل استفاده و در دسترس بنا شود.»

 

 

وی بدترین شیوه تولید را محتوا کپی رایت و بهترین شیوه آن تولید محتوایی همراه با خلاقیت و نوآوری بیان کرد و خاطرنشان کرد: همواره محتوایی بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند که حرفی جدید و منحصر به فرد برای گفتن به مخاطبان داشته باشند.

 

 

در پایان این کارگاه ۴ ساعته، مدرک و گواهی حضور در این کارگاه به شرکت کنندگان ارایه شد.

 

منبع: فارس

جامعه روابط عمومی