متاسفانه بسیاری از صاحبان کسب و کار به اهمیت وجود بخش روابط عمومی و فعالیت‌های آن در کسب و کار خود توجهی نمی‌کنند. اما این نکته را نباید فراموش کرد که فعالیت‌های بخش روابط عمومی تاثیر شگفت‌انگیزی بر رشد و توسعه‌ی کسب و کارها و تسهیل فرآیند بازاریابی آن‌ها دارد.

متاسفانه بسیاری از صاحبان به اهمیت وجود بخش روابط عمومی و فعالیت‌های آن در خود توجهی نمی‌کنند. اما این نکته را نباید فراموش کرد که فعالیت‌های بخش تاثیر شگفت‌انگیزی بر رشد و توسعه‌ی کسب و کارها و تسهیل فرآیند آن‌ها دارد. در مقابل داشتن دید و درک اشتباه از فعالیت بخش نیز باعث شکست کسب و کارها می‌شود. متاسفانه بسیاری از مدیران متوجه این اشتباه می‌شوند که فرصت‌های فوق‌العاده‌ی بسیاری را در این زمینه از دست داده‌اند.

روابط و فعالیت‌های رسانه‌ای بخش بزرگی از فعالیت‌های بخش در عصر دیجیتال را در بر می‌گیرد. در واقع همین امر باعث می‌شود که صاحبان کسب و کارهای کوچک سرمایه‌گذاری بر روی خود را در اولویت قرار دهند. زیرا به یکی از مهمترین منابع و کسب و کارها در عصر دیجیتال تبدیل شده‌اند. برای فعالیت‌های بخش قبل از آغاز کار خود به عنوان مدیر نکات زیر را مورد بررسی قرار دهید. زیرا همین عدم توجه به این نکات به ظاهر ساده می‌توانند کسب و کارها را دچار شکست کنند.

 

۵ نکته مهم در با فعالیت‌های بخش روابط عمومی

 

روابط و فعالیت‌های رسانه‌ای بخش بزرگی از فعالیت‌های بخش در عصر دیجیتال را در بر می‌گیرد.

نکات مهمی که فعالیت‌های بخش را تحت تاثیر قرار می‌دهند

۱) به عنوان مدیر بخش برای خود ارزش خبری ایجاد کنید
تا که برندی حرفی برای گفتن نداشته باشد ارزش خبری برای پوشش رسانه‌ای نخواهد داشت. این نکته را فراموش نکنید که کار رسانه‌ها ایجاد آگهی رایگان برای کسب و کارها نیست و تا که جذابیت کافی برای پوشش رسانه‌ای وجود نداشته باشد کاری از پیش نمی‌رود.
یک مدیر موفق در بخش باید بتواند داستان سرایی قوی را برای انجام دهد. این داستان سرایی می‌تواند نقش به سزایی در رشد و آن نیز داشته باشد. در حقیقت مهم‌ترین و بزرگترین مشکلی که وجود دارد این است که صاحبان کسب و کارها فعالیت‌های خود را فوق‌العاده و شگفت انگیز می‌دانند. همین امر نیز باعث ایجاد انتظارات غیر واقعی در آن‌ها می‌شود. اما برای در جنبه‌های مختلف خود باید واقع بین باشید. این که فکر کنید شما متفاوت و فوق‌العاده است تنها یک طرز فکر اشتباه هست که جلوی رشد، و پیشرفت شما را می‌گیرد. یک مدیر موفق تمام جنبه‌های کسب و کار را در نظر می‌گیرد و تصمیمات واقع گرایانه می‌گیرد.

 

۲) فراموش نکنید که فقط برای فروش نیست
متاسفانه برخلاف تصور عمومی و فروش دو مقوله‌ی متفاوت و جدا از هم هستند. هر چند این دو بخش در کنار هم معنا پیدا می‌کنند و برای یک دست به دست هم می‌دهند. اما یک مدیر موفق درک درستی از تفاوت دو مقوله و فروش دارد. برای برند، مدیر بخش همواره باید این نکته را مد نظر قرار دهد که مانند ارائه شیوه‌ی پخت و پز درست غذا و معرفی رستورانی است که به این شیوه‌ی پخت و پز عمل می‌کند. اما ارائه غذای باکیفیت و جلب بحث دیگری است که در فروش معنا پیدا می‌کند.

 

۳) از تمام فرصت‌ها برای پوشش رسانه‌ای خود استفاده کنید
به عنوان یک مدیر فعال در بخش باید برای به دست آوردن جایگاه مناسب برندتان در صبور باشید. زیرا شناخته شدن و کسب جایگاه مناسب زمان زیادی طول می‌کشد و رشد و توسعه‌ی آن یک شبه اتفاق نمی‌افتد. بلکه این کیفیت آگهی‌ها و انجام بهینه‌ی کارها هستند که می‌توانند منجر به افزایش رشد یک و فروش آن شوند. یک مدیر موفق از تمام فرصت‌ها و رویدادها به نفع استفاده می‌کند. تا سازنده‌ی بیشتری را با افراد تاثیرگذار برقرار کند. ۵ نکته مهم در با فعالیت‌های بخش روابط عمومی

 

۴) در خلاء کار نکنید
متاسفانه مدیران بسیاری از کسب و کارها تنها بر روی استراتژی شرکت خود کار می‌کنند و هیچ توجهی به رقبای خود ندارند. اما برای در بخش لازم است که با در نظر گرفتن تمام رقبا و با مدیران برندهای موفق سعی در بهبود روابط و کارهای خود داشته باشید. این موضوع را در نظر بگیرید که بخش مهمترین بخش هر کسب و کاری است و توجه نکردن به نکات ریز در آن منجر به شکست خواهد شد.

 

 

۵) توجه به نتایج و اندازه‌گیری آن‌ها
بخش بیشتر بر اساس تجزیه و تحلیل نتایج واقعی عمل می‌کند. از این رو هر چه این تجزیه و تحلیل عمیق‌تر باشد و به کمک ابزارهای دقیق‌تری انجام گیرد نتایج واقعی و عملی‌تر خواهد بود. تحلیل این نتایج می‌تواند تعامل با را افزایش داده و سبب نفوذ در دیگران شود. یک مدیر موفق و فعال در بخش به کمک تهیه‌ی یک CRM قوی و تماس سازنده با مشتریان، برگزاری کمپین‌های موثر و افزایش تعامل با سبب جلب اعتماد مشتریان و افزایش فروش می‌شود. این کار سبب افزایش سوددهی شرکت نیز می‌شود.

 

 

وب‌سایت آی - صبا روفه‌گرحق

جامعه روابط عمومی