حدود ۷۰ درصد یادگیری ما به کمک چشم‌ها و حافظه بصری است. به همین دلیل در اغلب موارد برای به خاطرآوردن اتفاقات قبلی و آموخته‌های‌مان به حافظه بصری خود رجوع می‌کنیم.

حدود ۷۰ درصد یادگیری ما به کمک چشم‌ها و حافظه بصری است. به همین دلیل در اغلب موارد برای به خاطرآوردن اتفاقات قبلی و آموخته‌های‌مان به حافظه بصری خود رجوع می‌کنیم.
مثال ساده و روزمره آن زمانی که است که می‌خواهید به خانه خود برگردید. معمولا وقتی به محله خود می‌رسید، خانه‌تان را از روی نام خیابان، کوچه و شماره پلاک آن پیدا نمی‌کنید.
بلکه به طور ناخودآگاه براساس نشانه‌‌های تصویری خانه خود را پیدا می‌کنید! این نشانه‌ها می‌تواند سوپر مارکت سر کوچه شما یا حتی درخت خاصی که روبروی خانه‌تان کاشته شده، باشد.
جالب است بدانید همین الان که شما در حال خواندن این متن هستید، مغز شما هر واژه را به صورت یک تصویر مجزا می‌بیند، پردازش می‌کند و می‌فهمد. مغز این کار را با سرعت بسیار باورنکردنی در حد چند میلی‌ثانیه انجام می‌دهد!

مغز ما تصاویر را با سرعت بسیار بالایی پردازش می‌کند
این یعنی ما اطلاعات تصویری را بهتر درک می‌کنیم.

 

حال ما به عنوان:

نویسنده
کارشناس تولید محتوا
خبرنگار و روزنامه‌نگار
کپی‌رایتر
سخنران و مدرس
و حتی یک طراح گرافیک
چگونه می‌توانیم از این ویژگی خاص مغز در نویسندگی و تولید محتوا استفاده کنیم تا محتواهایی اثربخش و جذاب برای مخاطبان تولید کنیم؟ به گونه‌ای که مخاطب بتواند محتوای ما را با سرعت و کیفیت بیشتری مصرف کرده و به خاطر بسپارد.

 

 

هوش گرافیکی و به‌کارگیری آموزش‌های آن در نویسندگی و تولید محتوا می تواند باعث شود تا شما:

 

  • محتواهای ساده‌تر و اثربخش‌تر تولید کنید.
  • جذابیت محتواهای متنی را افزایش دهید.
  • ایده‌های جدیدی برای تولید محتواهای خلاقانه به دست بیاورید.
  • محتواهای قدیمی خود را با ساختاری حرفه‌ای بازیافت و بازنشر کنید.
  • محتواهایی تولید کنید که با مخاطبان ارتباط بهتری برقرار می‌کند.
  • پست‌های جذابی برای شبکه‌های اجتماعی تولید کنید.
  • کتاب‌های گرافیک‌محور و جذاب بنویسید.
  • محتواهای تبلیغاتی حرفه‌ای‌تری تولید کنید.

 

 

جامعه روابط عمومی