روابط عمومی های شرکت های زیرمجموعه مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی در اهواز گرد هم آمدند. در دومین دوره این همایش که با حضور صدیقه ببران مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو، بیژن قاسمی روابط عمومی توانیر و غلامحسین مقیمی روابط شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی برگزار شد از روابط عمومی های برتر تقدیر شد. […]

روابط عمومی های شرکت های زیرمجموعه مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی در اهواز گرد هم آمدند. در دومین دوره این همایش که با حضور صدیقه ببران مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو، بیژن قاسمی روابط عمومی توانیر و غلامحسین مقیمی روابط شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی برگزار شد از روابط عمومی های برتر تقدیر شد.

سرویس صنعت برق نیوز: دومین همایش سراسری روابط عمومی‌های صنعت برق حرارتی کشور به مدت دو روز و با حضور تمامی مدیران و کارگزاران روابط عمومی نیروگاه‌های کشور به میزبانی نیروگاه رامین اهواز برگزار شد.

درحاشیه دومین همایش مدیران روابط عمومی‌های صنعت برق حرارتی از نخستین شماره ماهنامه صبح (صنعت برق حرارتی) رونمایی شد که قرار است از این به بعد به چالش ها و مشکلات صنعت تولید برق حرارتی بپردازد.

 

 

 

 

در این گردهمایی از برگزیدگان دومین همایش روابط عمومی‌های صنعت برق حرارتی با حضور صدیقه ببران مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو، بیژن قاسمی روابط عمومی توانیر و غلامحسین مقیمی روابط شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی تقدیر شد.

سال گذشته اولین همایش مدیران روابط عمومی صنعت برق حرارتی کشور با حضور مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت مادر تخصصی و روابط عمومی این شرکت، میرزایی فرماندار شازند، مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند، روابط عمومی استانداری و جمعی از مدیران روابط عمومی نیروگاه‌های حرارتی کشور در شهر مهاجران برگزار شد.

مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی که متولی نیروگاه‌های حرارتی ایران است می‌تواند نقش قابل توجهی در شکل دهی افکار عمومی در ایران داشته باشد.

کانال تلگرامی فعال مادرتخصصی تولید برق حرارتی که البته چند رو قبل‌تر تعطیل شد و صفحه اینستاگرامی این شرکت موجب شد تا عملکرد بخش تولید بهتر دیده شود. پخش چندین برنامه و مستند تلویزیونی و اطلاع رسانی‌ها و نشست‌های خبری این ارگان عاملی برای بهتر دیده شدن تولید شد. نگاه تعاملی (نه حذفی) روابط عمومی این ارگان به رسانه های منتقد موجب شده تا از طرفیت دیگر رسانه ها در بسط سیاست های فعلی بهره بهتر ببرد.

با وجود همه تلاش های صورت گرفته در سال گشذته، زحمات و دستاورد‌های روابط عمومی مادرتخصصی برق حرارتی با آتش سوزی ساختمان این شرکت تحت شعاع قرار گرفت و وزارت نیرو و این شرکت نتوانست به خوبی افکار عمومی را در این خصوص ساماندهی کند.

همانطور که قبلا نیز اشاره شد روابط عمومی‌ها باید در فضایی دو طرفه و با برقراری دیالوگ با جامعه هدف و بر اساس نیاز ان‌ها به تولید محتوا و ارائه خدمات بپردازد.

بررسی برق نیوز از اخبار و اطلاع رسانی‌های مدیران روابط عمومی نیروگاه‌های کشور نشان می‌دهد که اکثر روابط عمومی‌های این حوزه بیش از آنکه در پی ایجاد تعامل دوسویه و شکل دهی افکار عمومی باشند صرفا به اطلاع رسانی اخبار مورد علاقه مدیران پرداخته و نقش ساقدوش مدیر را بازی می‌کنند.

به ندرت دیده ایم که خبری از سوی روابط عمومی‌های این شرکت‌ها در پرداختن به چالش‌های اساسی نیروگاه‌ها منتشر شود و عموما یا تقدیر‌های صورت گرفته از خود و مدیریت را منتشر می‌کنند و یا گردهمایی‌های مناسبتی و جلسات و دیدار‌های خاص را.

در دو سال گذشته با پرداختن به سختی‌ها و دشواری‌های تعمیرات و بهره برداری نیروگاهی تلاش شده تا وجهه‌ای متفاوت از صنعت تولید برق ایجاد گردد، اما چون محتواسازی‌های صورت گرفته بیش از آنکه جنبه آموزشی داشته باشد جنبه تبلیغاتی داشته، نتوانسته است به اثرگذاری بالایی برسد.

آینده پژوهشی در صنعت تولید برق و روابط عمومی، داده کاوی اطلاعات، تحلیل شبکه‌های مجازی، فراهم ساختن زیرساخت‌های مشارکت اجتماعی، تجدید ساختار روابط عمومی ها، شفاف سازی رسانه‌ای و پاسخ به ابهامات اقتصادی و اداری، تهیه مولتی مدیا‌های کاربر محور، فضاسازی تغییرات پیش رو، پیاده سازی تکنیک‌های خبری مدرن و... از جمله اقداماتی است که جای آن‌ها در روابط عمومی‌های فعلی خالی است.

جامعه روابط عمومی