شبکه های اجتماعی امکان تعامل بیشتر با مشتریان را فراهم می آورند و شما میتوانید مشکلاتی که آن ها با محصولات و خدمات شما دارند متوجه شوید

این روز ها روش های پشتیبانی در کسب و کار ها دچار تحول اساسی شده اند و دیگر تماس‌های تلفنی به قدر کافی جوابگوی مشتریان زیاد ما نیستند. شبکه های اجتماعی و سرور های Live Chat از تجهیزاتی هستند که به رشد کسب و کار کمک میکنند تا مخاطبین پیام خود را بهتر برسانند.

جامعه روابط عمومی؛ شبکه های اجتماعی امکان تعامل بیشتر با مشتریان را فراهم می آورند و شما میتوانید مشکلاتی که آن ها با محصولات و خدمات شما دارند متوجه شوید. از طرفی فوروم ها امکاناتی دیگر را از راه قالبی دیگر به شما میدهند و فضای باز این ابزارهای ارتباطی باعث بهبود کیفیت روابط عمومی میشود.

در این نوشته شش نکته که کمک می کند برقراری ارتباط با مشتری در بازار کسب و کار امروزی تقویت شود، را بیان کنیم:

 

به کاربران فایده برسانید
یکی از مواردی که در روابط عمومی با مشتری به راحتی فراموش می‌شود همین اصل مفید بودن است. در دسترس بودن به این معنی نیست که مفید هم هستید و جواب دادن به تلفن ها، تازه اول راه پشتیبانی است. گروه پشتیبانی باید بتواند دریابد که چه قدر برای مراجعه‌کنندگانش مفید بوده و تا چه حدی مشکلاتشان را حل کرده است.

 

صداقت داشته باشید
گروه پشتیبانی و روابط عمومی در هر تماس باید کاملا صادقانه برخورد کنند و هرگز نباید در جهت هدف ذره ای ابهام بخرج دهند. بعضی وقت ها “نه” پاسخ نه به مسالی که اطلاعاتی از آن ها ندارید، از انتقال اطلاعات غلط بهتر است.

 

کاربران خود را سورپرایز کنید
میتوانید در بازاریابی و فروش امکاناتی اضافه یا هدیه هایی کوچک به کاربران ارائه دهید و طور ناگهانی ، موقع مکالمه خود به کاربر بگویید که هدیه‌ای به او تعلق گرفته و یا از خدمات جدیدتر و بهتری بهره مند میشود. اینکار وفاداری مخاطب را افزایش میدهد و بازخوردی خوب از شما در ذهن او قرار میدهد.

 

کارشناسانه برخورد کنید
هر هرکتی در زمینه روابط عمومی و برقراری ارتباط با مشتری ، امتیازی است برای گروه پشتیبانی با برخوردی دوستانه نظر مشتری را جلب خود کند. هرشخصی که مسئول روابط عمومی با مشتری است و یا خدمات چت همزمان را بررسی میکند باید از اطلاعاتی بروز از محصولات و خدمات داشته باشد مشتری را بطور صحیح راهنمایی کند. در واقع پشتیبانی جای نوعی مبع اطلاعات است که باید به صورت کارشناسانه اطلاعات را به مشتریان ارائه دهد.

برای کاربر همه چیز را ساده کنید
سایت باید کاملا طراحی شده برای ارائه خدمات به مشتری باشد. هرچه مشتری با سایت شما کمتر ارتباط برقرار کند، به همان مقدار رضایتش کاهش میابد. مطمئن شوید اطلاعات کامل محصول یا خدمات از راه روابط عمومی کاملا به مشتری برسد. اما فراموش نکنید بروزبودن وبسایت برای انتقال اطلاعات از همه مهمتر است و تناقضی بین اطلاعات روابط عمومی با اطلاعات موجود در سایت نباید باشد.

 

سعی کنید محصول یا خدمات را از مشتری ناراضی پس بگیرید
یک تحقیق روی چند شرکت معروف و شناخته شده نشان داد، موقعی که از مشتری ناراضی محصول پس گرفته شود، رضایت آن ها افزایش میابد و بعضی اوقات هم باعث برگشتنآن ها میشود.البته توجه کنید این نکته زمانی مورد توجه است امکان پس گرفتن محصول وجود داشته باشد.

با رعایت این شش نکته می‌توانید میزان وفاداری مشتریان خود را افزایش داده و به آنها نشان دهید که به فکر آنها هستید.

جامعه روابط عمومی