کمپین روابط عمومی (Public Relations)، مجموعه ای از فعالیت هایی است که به صورت پیشرفته برنامه ریزی شده اند و مرتبط با هدف خاصی هستند. این مسئله با دیگر بخش های PR مثل تاکتیک های تبلیغاتی حال حاضر، تبلیغات پولی و واکنش به رویدادها در تضاد است.

کمپین چیست؟

کمپین (Public Relations)، مجموعه ای از فعالیت هایی است که به صورت پیشرفته شده اند و مرتبط با هدف خاصی هستند. این مسئله با دیگر بخش های PR مثل حال حاضر، پولی و واکنش به رویدادها در تضاد است.

امروزه نیز، با رشد سریع اینترنتی و بهینه سازی شبکه های اجتماعی، PR نیز بسیار بیشتر شده است. به جای آنکه یک متخصص سنتی کنید، بهتر است با یک کمپانی اینترنتی همکاری کنید و با هم یک بهینه سازی راه اندازی نمایید.

کمپین (Public Relations) می تواند تأثیر قابل توجهی بر شهرت شما و وجهه آن داشته باشد، اما باید خوب شده باشد.

یک PR موثر، چیزی بیش از یک انتشار مطبوعاتی برای تازه تولید شده یا جمع آوری پول و سرمایه برای بالا بردن آگاهی نسبت به است. برای ایجاد یک PR به شدت موثر، باید یک سری قدم های بزرگ بردارید.

اگر به درستی انجام شود، تان می تواند توجه مثبت های بین المللی را جذب کرده، فروش را به میزان چشم گیری افزایش داده و رابطه مثبتی میان کمپانی شما و مشتریان برای سال های متمادی خلق کند. برای اینکه با برگذاری بعدی تان به این اهداف برسید، ما ۱۰ راهکار کارآمد به شما معرفی خواهیم کرد.

 

پیش از انتشار پیام تان

هدف، محدودیت ها و معیار را تعیین کنید
مهم است که کارتان را با هدفی که تمام ابعاد آن را مدنظر قرار داده اید آغاز کنید. امید دارید که با تان به چه چیزی برسید؟ آیا می خواهید جدیدی بدست بیاورید؟ آیا می خواهید فروش یک را افزایش بدهید؟ آیا می خواهید رابطه مثبت با مردم ایجاد کنید؟

وقتی که هدف کلی تان را انتخاب کردید، آن را مشخص تر کنید. مثلاً برای کدام به خصوص می خواهید افزایش فروش داشته باشید؟ چرا می خواهید برندتان شناخته شود؟ حساب بودجه تان را بکنید و ببینید که آیا ضرب العجلی وجود دارد یا خیر. با تعیین نقشه و برنامه برای تان، میتوانید خود را تضمین کنید.

 

مخاطبان تان را بشناسید
قبل از اینکه تصمیم بگیرید پیام تان را چطور می خواهید برسانید، باید تصمیم بگیرید که می خواهید چه کسی آن پیام را دریافت کند. زمان بگذارید و ببینید که می خواهید با این روی چه ای اثرگذاری کنید. به عنوان مثال اگر دارید ها را هدف قرار می دهید، باید کمپینی ایجاد کنید که پیام “جایگاه مهم است” را عنوان کرده یا نشان دهد که چرا این به تأثیر محصولش بر عزیزان شما اهمیت می دهد.

 

پلتفرم صحیح انتخاب کنید
وقتی شخصیت هدف تان را مشخص کردید، باید پلتفرم مطلوب تان برای ارسال پیام را انتخاب کنید؛ مثلاً مخاطب آل شما تلوزیون را ترجیح می دهد یا رادیو؟ انتشار مطبوعاتی را ترجیج میدهد یا مطبوعاتی؟ این اطلاعات به شما کمک می کند که برای بقیه چیزها استراتژی تعیین کنید.

 

زاویه خلاقانه تان را پیدا کنید
اجرای یک موفق بوسیله ی خبرهای کوچک مثل مراسم شرکت غیر ممکن نیست. اما داستان تان باید برای عموم جذاب باشد. خوشبختانه هر داستان یا گزارشی زاویه خلاقانه دارد. از منظر عموم به آن نگاه کنید. چرا مردم باید اهمیت بدهند؟ اگر شرکت تان در مراسم جایزه ای را از آن خود کرد، از خودتان سوال کنید که چه چیزی در مورد این جایزه برای مشتریان تان مهم است؟ باید جوری مردم را به قلاب بیندازید که بخواهند اطلاعات بیشتری کسب کنند. “مثلاً ما فلان جایزه را بردیم و رقبای بزرگی همچون X و y را آن هم پس از ۶ ماه بازگشایی کنار زدیم.”

 

یک انتشار مطبوعاتی استثنایی بنویسید
اگر می خواهید ژورنالیست ها به شما کمک کنند شما هم باید به آنها کمک کنید. به جای نوشتن یک انتشار مطبوعاتی تبلیغاتی مثل “موبایل جدید ما برای فروش در دسترس است”، تیترهایی بنویسید که از لحاظ خبری قوی باشند؛ مثلا “یک تازه کار قصد رقابت با آیفون را دارد.” تفاوت را می بینید؟ اولین مورد فقط یک تبلیغ بود، اما دومی گزارش است. نقل قول های مرتبط از کارمندان یا رهبران را در آن گنجانده و تمام اطلاعات ضروری ای که یک ژورنالیست ممکن است به آن احتیاج داشته باشد را اضافه کنید.

 

عاقلانه توزیع کنید
وقتی زاویه ای که از منظر خبری مهم است را پیدا کردید، آن را در اختیار نشریات ای که به شما مرتبط هستند قرار دهید. حتی می توانید گزارش را برای ایستگاه های رادیویی یا تلوزیونی محلی ارسال کنید. لازم است تحقیقات تان را بر روی کمپانی های ای بوسیله سر زدن به وبسایت آنها و دیدن این که شما چقدر جریان انتشار و چاپ خبر را تحت تأثیر قرار می دهد انجام دهید. به یاد داشته باشید که برای ها مهم نیست که شما قصد بازگشایی یک رستوران ایتالیایی جدید را دارید، اما آنها به داستان های جالب مثل “غذاهای دلچسب برای های پر جمعیت در این شهر یک بازار بی رقیب است و یک رستوران ایتالیایی جدید قصد رسیدگی به این تقاضا را دارد.” اهمیت می دهند.

 

با ژورنالیست ها رابطه ایجاد کنید
با اینکه این موضوع بیشتر یک رویکرد طولانی مدت است، اما شما قطعاً می توانید در تان شروع به ایجاد رابطه با ژورنالیست ها کنید. به جای اینکه داستان تان را برای یک میز اخبار عمومی ارسال کنید، اسامی ژورنالیست هایی که اغلب مقالاتی مرتبط با شما می نویسند را پیدا کنید. بزنید، زنگ بزنید، یا حتی سعی کنید با گزارشگران خاصی از طریق برقرار کرده تا بتوانید با کسی که ممکن است بعدها دوباره به نوشتن در مورد کمپانی شما علاقه مند باشد، رابطه ای طولانی مدت ایجاد کنید.

جامعه روابط عمومی