تعریف خبر ۱۹ شهریور ۱۳۹۷

تعریف خبر

خبر اطلاعات مربوط به یک رویداد یا اتفاق یا تحول است که در جایی چاپ یا پخش می شود . در واقع خبر گزارشی از رویدادهاست که دارای یک یا چند ارزش خبری است . هدف خبر آگاهی بخشی و اطلاعات رسانی است .

آموزش بایگانی - جامعه روابط عمومی
برنامه ریزی راهبردی  ارتباطی در روابط عمومی ها؛ شیوه ها و راهکارها ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

برنامه ریزی راهبردی  ارتباطی در روابط عمومی ها؛ شیوه ها و راهکارها

روابط عمومي براي اينكه بتواند نقش استراتژيك خود را به خوبي ايفا كند بايد از نظر جايگاه سازماني در بالاترين سطح سازمان قرار گيرد تا بتواند  براي انجام مأموريت هاي استراتژيك ایفای نقش کند

عصر دوم رسانه ها ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

عصر دوم رسانه ها

قدرت گسترده اینترنت در ابتدای ۱۹۹۰ میلادی دلیلی است برای تمایز بین عصر اول و دوم رسانه ها؛ در تعریف نظریه پردازان ارتباطات، کاربران اینترنت در این دوره به خانه به دوش های الکترونیک توصیف می شوند.

رسانه و افکارعمومی ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

رسانه و افکارعمومی

بدون شک وسایل ارتباط جمعی با پوشش وسیع مخاطبان در کلیه ی جوامع بیش از هر وسیله ی دیگری می توانند افکار عمومی را به سمت خود سوق دهند. در این میان اطلاع رسانی صحیح و متناسب با مخاطبان در جهت ایجاد ارتباط موثر و تغییر رفتار آنان می تواند بسیار کارساز باشد.

شناخت رسانه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

شناخت رسانه

"رسانه" وسیله ای است برای نقل و انتقال اطلاعات، ایده ها و افکار افراد یا جامعه.

روابط عمومی دیجیتال چیست؟ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷

روابط عمومی دیجیتال چیست؟

ما با هویت‌های‌ منفرد سروکار داریم‌ و نه‌ با هویت‌های‌ یکپارچه‌، در واقع‌ قصد دارم‌ بحثم‌ را از این‌ نکته‌ شروع‌ کنم‌ که ‌در حال‌ حاضر به‌ دوره‌ای‌ رسیده‌ایم‌ که‌ دیگر نمی‌توانیم‌ روابط عمومی‌ را در چارچوب‌ مدل‌های‌ ارتباطی مبتنی بر تأثیرات‌، بنگریم‌.

حفظ ارتباط ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

حفظ ارتباط

روابط مستحکمی که ما در محل کار یا در هر مکان دیگری برقرار می کنیم، به یک یا چند نیاز ما پاسخ می دهد. تا وقتی که این روابط در رفع نیازهای متقابل کارآمد باشد، تداوم خواهد یافت، در غیر این صورت روابط رو به زوال خواهد رفت

سواد رسانه‌ای تهدیدها و چالش‌های رسانه‌ها به فرصت‌ها ۱۸ مرداد ۱۳۹۷

سواد رسانه‌ای تهدیدها و چالش‌های رسانه‌ها به فرصت‌ها

با بهره‌مندی از سواد رسانه‌ای تهدیدها و چالش‌های رسانه‌ها به فرصت‌ها و مزایای آنها بدل شده و مخاطبان به شبکه‌های اجتماعی که حضور و ظهور روابط عمومی را ناگزیر می‌کند، نگرانی خطرات و مخاطرات را به امیدواری دستیابی به مصالح و منافع حداکثری تغییر می‌دهد.

۳۰ ویژگی مدیر روابط عمومی موفق ۲۴ تیر ۱۳۹۷
رحمان امامی؛

۳۰ ویژگی مدیر روابط عمومی موفق

روابط عمومی به عنوان چشم ، گوش و زبان دستگاه های اجرایی اعم از دولتی ، عمومی ، غیردولتی و تعاونی ها و هرگونه تشکل فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی در حال حاضر از وظایف سنتی و رایج خود فاصله گرفته و هم اکنون به عنوان صف نخست و پیشانی هر دستگاه اجرایی به شمار می رود

اخلاق و تخصص دو محور اصلی روابط عمومی ۰۱ تیر ۱۳۹۷

اخلاق و تخصص دو محور اصلی روابط عمومی

همان‌گونه که رابرت هیث در مقدمه دایره‌المعارف روابط عمومی ذکر نموده است، قدرت باورنکردنی روابط عمومی باید از طریق تخصص گرایی و اصول اخلاقی هدایت شود

نیروهای متخصص و اندیشمند، ساز و کارهای علمی و رویکرد نقد تیزبینانه روابط عمومی ۰۱ تیر ۱۳۹۷
ضرورت امروز روابط عمومی‌ها؛

نیروهای متخصص و اندیشمند، ساز و کارهای علمی و رویکرد نقد تیزبینانه روابط عمومی

در تعریف و تبیین فلسفه وجودی روابط عمومی، نظریه‌های گوناگونی ارائه شده است که هر چند این تعاریف و جوه مشترک و مشابهی با یکدیگر دارند، لیک هر یک از آن‌ها متناسب و مطابق با خاستگاه، ماهیت و هدف‌های سازمان مرجع و متبوع پدید آمده‌اند.

چالش‌های پیش رو جهت ارائه یک تعریف جامع در روابط عمومی ۰۱ تیر ۱۳۹۷

چالش‌های پیش رو جهت ارائه یک تعریف جامع در روابط عمومی

روابط عمومی به عنوان حرفه‌ای هنرمندانه، مراحل رشد و ترقی تا تبدیل شدن به یک علم روز و کاربردی را مرحله به مرحله طی نموده است. مهم‌ترین تحولات اساسی این علم عبارت‌اند از:

استفاده از شبکه‌های اجتماعی در جهت معرفی رویدادها ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

استفاده از شبکه‌های اجتماعی در جهت معرفی رویدادها

یکی از مواردی که در هنگام برگزاری یک رویداد خاص یا کارگاه و همایش مدنظر است نحوه اطلاع رسانی و جذب مخاطبانی است که به موضوع رویداد علاقه‌مند باشند. قاعدتا اینگونه فروش بلیط بیشتری را خواهید داشت یا اینکه افراد بیشتری را برای همایش خود جذب خواهید کرد.

نکات مهم و کاربردی در روابط عمومی/ قدرت ملاقات حضوری ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

نکات مهم و کاربردی در روابط عمومی/ قدرت ملاقات حضوری

دیدار رو در رو و چهره به چهره با افراد یک حس صمیمیت و واقعی بودن بیشتر به فضای جلسه می دهد. اگر تمام کار و تلاشی که انجام می دهید، تنها ارسال ایمیل به مشتری باشد، آنها هم ممکن در پاسخ با شما از یک ربات از پیش تنظیم شده خیلی هوشمند استفاده کنند.

۱۰ نکته کلیدی در آداب جلسه تجاری ۰۲ خرداد ۱۳۹۷

۱۰ نکته کلیدی در آداب جلسه تجاری

پایبندی به آداب و قوانین مناسب برای یک جلسه تجاری شکل گیری احترام بین شرکت کنندگان در جلسه را موجب شده، به آغاز و پایان جلسه در زمان معین کمک کرده و ایجاد فضایی برای همکاری هرچه بیشتر را تشویق می کند.

مدیریت بحران سازمانی ۰۱ خرداد ۱۳۹۷

مدیریت بحران سازمانی

موضوع مدیریت بحران در حوزه های مختلف مطرح است. سازمان ها به عنوان یکی از اجزای اصلی جامعه امروزی نیز از این امر مستثنی نیستند. مقاله حاضر به بررسی انواع بحران در حوزه سازمان می پردازد.