۰۲ خرداد ۱۳۹۷

۱۰ نکته کلیدی در آداب جلسه تجاری

پایبندی به آداب و قوانین مناسب برای یک جلسه تجاری شکل گیری احترام بین شرکت کنندگان در جلسه را موجب شده، به آغاز و پایان جلسه در زمان معین کمک کرده و ایجاد فضایی برای همکاری هرچه بیشتر را تشویق می کند.

آموزش بایگانی - جامعه روابط عمومی
 ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

تعریف کنفرانس، سمینار، بزرگداشت، کنگره، سمپوزیوم، جشنواره و گردهمایی

کنفرانس (Conference) کنفرانس یعنی مجلسی که تشکیل می شود برای آنکه کسی مطالب علمی را برای دیگران بیان کند. معنی دیگر آن اجتماع و انجمنی از عده معدودی برای بحث در مسایل سیاسی، ‌اجتماعی و فنی می باشد.کنفرانس کوچکتر از کنگره است. ضمنا” به اجتماع گروهی از متخصصان فن برای شور و بحث در باب […]

 ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

نقش روابط عمومی در ارتقای فرهنگ سازمانی

فرهنگ سازمانی سیستمی از استنباط و درک مشترک است که اعضای یک سازمان یا نهاد نسبت به آن سازمان دارند و همین ویژگی موجب تفکیک دو سازمان از یکدیگر می‌شود. اگر چه تمام بخش های سازمان در ارتقا فرهنگ سازمانی سهیم اند، اما نهاد روابط عمومی در این عرصه نقش کلیدی دارد. یکی از وظایف […]

 ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

روزمرگی و درگیری با کارهای عادی و جاری از چالشهای روابط عمومی است

اصطلاح روابط عمومی برای نخستین بار در اتحادیه راه و آهن ایالات متحده آمریکا به کار برده شد و در ایران نخستین بار روابط عمومی در شرکت نفت به کار گرفته شد. روابط عمومی پدیده ای است متعلق به قرن بیستم ،اعلام به عموم ،یکی از اولین شکل های روابط عمومی به شمار می‌رود .در […]

 ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

ویژگیهای روابط عمومی و کارشناس روابط عمومی

یکی‌ از عواملی‌ که‌ در سرنوشت‌ هر مؤسسه‌، گروه‌ و فرد اهمیت‌ و ارزش‌ اساسی‌ دارد و آنها را در نیل ‌به‌ هدف‌ ها یاری‌ می‌دهد؛ کیفیت‌ رابطه‌ آنها با افراد و مؤسساتی‌ است‌ که‌ با آنها سروکار دارند و همچنین ‌با افکار عمومی‌ جامعه‌ای‌ است‌ که‌ در آن‌ به‌ فعالیت‌ مشغولند. ویژگیهای روابط عمومی […]

 ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

روابط عمومی و فرایند متقاعدسازی مخاطب

مهمترین اهداف روابط عمومی، تبادل اطلاعات واقعی و ایجاد حسن تفاهم ، تعامل با مخاطب ، تامین منافع سازمان و مخاطب و ایجاد حفظ و تداوم ارتباط با مخاطب است و اهداف تبلیغات کسب آراء و تمایلات دلخواه اقناع مخاطب، تامین منافع منبع یا سازمان و تاثیر و نفوذ و تسلط بر مخاطب است.   […]

 ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

از طوفان هاروی چه درس‌های درباره روابط عمومی می‌توان آموخت؟

بلایای طبیعی با تمام صدمات جبران‌ناپذیر مختلف، معلمانی بزرگ محسوب می‌شوند. حدود شش ماه از رخداد طوفان هاروی در هوستون می‌گذرد و امروز وقتی به گذشته نگاه می‎‌کنیم، درس‌های عبرت‌انگیزی از بقایای آن می‌گیریم. بقایای این رخداد به ما گوشزد می‌کنند که همواره باید برای فجایع این‌چنینی آماده باشیم. درست مانند یک شهر یا کشور، […]

 ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

مبانی مدیریت تغییر سازمانی

هدف از این تحقیق، بیان مفاهیم مقدماتی مدیریت تغییر و معرفی مدل اثربخش آدکار (ADKAR) در مدیریت تغییر فردی و سازمانی، هم‌چنین ارائه یک سناریوی کاری می‌باشد. در حال حاضر مدیریت تغییر یکی از حیاتی‌ترین شایستگی‌های سازمان و تیم‌های پروژه‌ٔ ایجاد شده در آن می‌باشد.

 ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

رازهای طلایی برقراری ارتباط موثر

همه ارتباط برقرار می‌کنند اما اینکه یاد بگیرید چطور خوب ارتباط برقرار کنید نیازمند داشتن مهارت است. برای اینکه در کار و تجارت موفق شوید (یا هر عرصه دیگر از زندگی)، باید بتوانید مهارت‌های ارتباطی را خوب یاد بگیرید. برای بعضی‌ها ارتباط برقرار کردن ساده است. بعضی‌‌ها ذاتاً استاد ارتباط برقرار کردن‌ هستند و اعتمادبه […]

 ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

پنج نکته مهم که روابط عمومی ها حتما باید به آن توجه کنند

  متاسفانه بسیاری از صاحبان کسب و کار به اهمیت وجود بخش روابط عمومی و فعالیت‌های آن در کسب و کار خود توجهی نمی‌کنند. اما این نکته را نباید فراموش کرد که فعالیت‌های بخش روابط عمومی تاثیر شگفت‌انگیزی بر رشد و توسعه‌ی کسب و کارها و تسهیل فرآیند بازاریابی آن‌ها دارد. در مقابل داشتن دید […]

 ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

۵ نکته مهم در ارتباط با فعالیت‌های بخش روابط عمومی

متاسفانه بسیاری از صاحبان کسب و کار به اهمیت وجود بخش روابط عمومی و فعالیت‌های آن در کسب و کار خود توجهی نمی‌کنند. اما این نکته را نباید فراموش کرد که فعالیت‌های بخش روابط عمومی تاثیر شگفت‌انگیزی بر رشد و توسعه‌ی کسب و کارها و تسهیل فرآیند بازاریابی آن‌ها دارد.

 ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

هوش گرافیکی برای نویسندگان

حدود ۷۰ درصد یادگیری ما به کمک چشم‌ها و حافظه بصری است. به همین دلیل در اغلب موارد برای به خاطرآوردن اتفاقات قبلی و آموخته‌های‌مان به حافظه بصری خود رجوع می‌کنیم.

 ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

تبلیغات تجاری را حرفه ای بیاموزیم و موفقیت خود را تضمین کنیم

یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در کسب و کار، تبلیغات است. موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از سازمان ها و شرکت ها در گرو فعالیت های تبلیغاتی آنهاست. لذا بدلیل اهمیت و نقش مهم این امر، هرساله شاهد بالا رفتن بودجه تبلیغاتی در سازمان ها و شرکت ها هستیم. این موضوع نیاز به آگاهی از […]

 ۲۵ فروردین ۱۳۹۷

چرخه برنامه ارتباطات سلامت

چرخه برنامه ارتباطات سلامت برای یک برنامه موفق ارتباطی ، می بایست بر اساس درک درستی از نیازها و ادراک مخاطبان تهیه شود.

 ۱۷ فروردین ۱۳۹۷

اهمیت برنامه روابط‌عمومی بیمارستان ، مخاطبان و روش های توزیع

هر بیمارستان باید یک برنامه روابط‌عمومی جاری داشته باشد که اهداف و نتایج مورد نظر را برای مدت سه ‌تا پنج سال طرح‌ریزی کند. هنگامی که یک برنامه روابط عمومی در حال انجام است، برنامه‌ریزی و به روز رسانی دوره‌ای آن حیاتی است.

 ۱۲ بهمن ۱۳۹۶

ارتباط ریسک

ارتباط ریسک فرآیند اطلاع رسانی به افراد در مورد خطرات بالقوه به فرد، اموال و یا جامعه است. محققان ارتباطات خطر را به عنوان یک رویکرد مبتنی بر علم برای ارتباط موثر در شرایط استرس زیاد، نگرانی و اختلاف نظر تعریف می کنند.