۳۰ ویژگی مدیر روابط عمومی موفق ۲۴ تیر ۱۳۹۷

رحمان امامی؛
۳۰ ویژگی مدیر روابط عمومی موفق

روابط عمومی به عنوان چشم ، گوش و زبان دستگاه های اجرایی اعم از دولتی ، عمومی ، غیردولتی و تعاونی ها و هرگونه تشکل فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی در حال حاضر از وظایف سنتی و رایج خود فاصله گرفته و هم اکنون به عنوان صف نخست و پیشانی هر دستگاه اجرایی به شمار می رود

آموزش بایگانی - جامعه روابط عمومی
استفاده از شبکه‌های اجتماعی در جهت معرفی رویدادها ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

استفاده از شبکه‌های اجتماعی در جهت معرفی رویدادها

یکی از مواردی که در هنگام برگزاری یک رویداد خاص یا کارگاه و همایش مدنظر است نحوه اطلاع رسانی و جذب مخاطبانی است که به موضوع رویداد علاقه‌مند باشند. قاعدتا اینگونه فروش بلیط بیشتری را خواهید داشت یا اینکه افراد بیشتری را برای همایش خود جذب خواهید کرد.

نکات مهم و کاربردی در روابط عمومی/ قدرت ملاقات حضوری ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

نکات مهم و کاربردی در روابط عمومی/ قدرت ملاقات حضوری

دیدار رو در رو و چهره به چهره با افراد یک حس صمیمیت و واقعی بودن بیشتر به فضای جلسه می دهد. اگر تمام کار و تلاشی که انجام می دهید، تنها ارسال ایمیل به مشتری باشد، آنها هم ممکن در پاسخ با شما از یک ربات از پیش تنظیم شده خیلی هوشمند استفاده کنند.

۱۰ نکته کلیدی در آداب جلسه تجاری ۰۲ خرداد ۱۳۹۷

۱۰ نکته کلیدی در آداب جلسه تجاری

پایبندی به آداب و قوانین مناسب برای یک جلسه تجاری شکل گیری احترام بین شرکت کنندگان در جلسه را موجب شده، به آغاز و پایان جلسه در زمان معین کمک کرده و ایجاد فضایی برای همکاری هرچه بیشتر را تشویق می کند.

مدیریت بحران سازمانی ۰۱ خرداد ۱۳۹۷

مدیریت بحران سازمانی

موضوع مدیریت بحران در حوزه های مختلف مطرح است. سازمان ها به عنوان یکی از اجزای اصلی جامعه امروزی نیز از این امر مستثنی نیستند. مقاله حاضر به بررسی انواع بحران در حوزه سازمان می پردازد.

روابط عمومی و استفاده از ابزارهای جدید ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

روابط عمومی و استفاده از ابزارهای جدید

پیشرفت سریع تکنولوژی و بوجود آمدن فناوری های نوین،نفوذ کامپیوتر و اینترنت در میان زندگی خصوصی مردم واستفاده همه گیر از این تکنولوژی ها و فناوری ها باعث شده مخاطبان ، نیاز ها و سلیقه های آنها در صدر برنامه ریزی های شرکت ها و فعالان در اقتصاد قرار گیرد. به گزارش فصل تجارت، این […]

تعریف کنفرانس، سمینار، بزرگداشت، کنگره، سمپوزیوم، جشنواره و گردهمایی ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

تعریف کنفرانس، سمینار، بزرگداشت، کنگره، سمپوزیوم، جشنواره و گردهمایی

کنفرانس (Conference) کنفرانس یعنی مجلسی که تشکیل می شود برای آنکه کسی مطالب علمی را برای دیگران بیان کند. معنی دیگر آن اجتماع و انجمنی از عده معدودی برای بحث در مسایل سیاسی، ‌اجتماعی و فنی می باشد.کنفرانس کوچکتر از کنگره است. ضمنا” به اجتماع گروهی از متخصصان فن برای شور و بحث در باب […]

نقش روابط عمومی در ارتقای فرهنگ سازمانی ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

نقش روابط عمومی در ارتقای فرهنگ سازمانی

فرهنگ سازمانی سیستمی از استنباط و درک مشترک است که اعضای یک سازمان یا نهاد نسبت به آن سازمان دارند و همین ویژگی موجب تفکیک دو سازمان از یکدیگر می‌شود. اگر چه تمام بخش های سازمان در ارتقا فرهنگ سازمانی سهیم اند، اما نهاد روابط عمومی در این عرصه نقش کلیدی دارد. یکی از وظایف […]

روزمرگی و درگیری با کارهای عادی و جاری از چالشهای روابط عمومی است ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

روزمرگی و درگیری با کارهای عادی و جاری از چالشهای روابط عمومی است

اصطلاح روابط عمومی برای نخستین بار در اتحادیه راه و آهن ایالات متحده آمریکا به کار برده شد و در ایران نخستین بار روابط عمومی در شرکت نفت به کار گرفته شد. روابط عمومی پدیده ای است متعلق به قرن بیستم ،اعلام به عموم ،یکی از اولین شکل های روابط عمومی به شمار می‌رود .در […]

ویژگیهای روابط عمومی و کارشناس روابط عمومی ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

ویژگیهای روابط عمومی و کارشناس روابط عمومی

یکی‌ از عواملی‌ که‌ در سرنوشت‌ هر مؤسسه‌، گروه‌ و فرد اهمیت‌ و ارزش‌ اساسی‌ دارد و آنها را در نیل ‌به‌ هدف‌ ها یاری‌ می‌دهد؛ کیفیت‌ رابطه‌ آنها با افراد و مؤسساتی‌ است‌ که‌ با آنها سروکار دارند و همچنین ‌با افکار عمومی‌ جامعه‌ای‌ است‌ که‌ در آن‌ به‌ فعالیت‌ مشغولند. ویژگیهای روابط عمومی […]

روابط عمومی و فرایند متقاعدسازی مخاطب ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

روابط عمومی و فرایند متقاعدسازی مخاطب

مهمترین اهداف روابط عمومی، تبادل اطلاعات واقعی و ایجاد حسن تفاهم ، تعامل با مخاطب ، تامین منافع سازمان و مخاطب و ایجاد حفظ و تداوم ارتباط با مخاطب است و اهداف تبلیغات کسب آراء و تمایلات دلخواه اقناع مخاطب، تامین منافع منبع یا سازمان و تاثیر و نفوذ و تسلط بر مخاطب است.   […]

از طوفان هاروی چه درس‌های درباره روابط عمومی می‌توان آموخت؟ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

از طوفان هاروی چه درس‌های درباره روابط عمومی می‌توان آموخت؟

بلایای طبیعی با تمام صدمات جبران‌ناپذیر مختلف، معلمانی بزرگ محسوب می‌شوند. حدود شش ماه از رخداد طوفان هاروی در هوستون می‌گذرد و امروز وقتی به گذشته نگاه می‎‌کنیم، درس‌های عبرت‌انگیزی از بقایای آن می‌گیریم. بقایای این رخداد به ما گوشزد می‌کنند که همواره باید برای فجایع این‌چنینی آماده باشیم. درست مانند یک شهر یا کشور، […]

مبانی مدیریت تغییر سازمانی ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

مبانی مدیریت تغییر سازمانی

هدف از این تحقیق، بیان مفاهیم مقدماتی مدیریت تغییر و معرفی مدل اثربخش آدکار (ADKAR) در مدیریت تغییر فردی و سازمانی، هم‌چنین ارائه یک سناریوی کاری می‌باشد. در حال حاضر مدیریت تغییر یکی از حیاتی‌ترین شایستگی‌های سازمان و تیم‌های پروژه‌ٔ ایجاد شده در آن می‌باشد.

رازهای طلایی برقراری ارتباط موثر ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

رازهای طلایی برقراری ارتباط موثر

همه ارتباط برقرار می‌کنند اما اینکه یاد بگیرید چطور خوب ارتباط برقرار کنید نیازمند داشتن مهارت است. برای اینکه در کار و تجارت موفق شوید (یا هر عرصه دیگر از زندگی)، باید بتوانید مهارت‌های ارتباطی را خوب یاد بگیرید. برای بعضی‌ها ارتباط برقرار کردن ساده است. بعضی‌‌ها ذاتاً استاد ارتباط برقرار کردن‌ هستند و اعتمادبه […]

پنج نکته مهم که روابط عمومی ها حتما باید به آن توجه کنند ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

پنج نکته مهم که روابط عمومی ها حتما باید به آن توجه کنند

  متاسفانه بسیاری از صاحبان کسب و کار به اهمیت وجود بخش روابط عمومی و فعالیت‌های آن در کسب و کار خود توجهی نمی‌کنند. اما این نکته را نباید فراموش کرد که فعالیت‌های بخش روابط عمومی تاثیر شگفت‌انگیزی بر رشد و توسعه‌ی کسب و کارها و تسهیل فرآیند بازاریابی آن‌ها دارد. در مقابل داشتن دید […]

۵ نکته مهم در ارتباط با فعالیت‌های بخش روابط عمومی ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

۵ نکته مهم در ارتباط با فعالیت‌های بخش روابط عمومی

متاسفانه بسیاری از صاحبان کسب و کار به اهمیت وجود بخش روابط عمومی و فعالیت‌های آن در کسب و کار خود توجهی نمی‌کنند. اما این نکته را نباید فراموش کرد که فعالیت‌های بخش روابط عمومی تاثیر شگفت‌انگیزی بر رشد و توسعه‌ی کسب و کارها و تسهیل فرآیند بازاریابی آن‌ها دارد.