خلاقیت چیست؟
میزان آگهی حاوی عناصر برند یا اجزایی متفاوت، غیر معمول، اصلی، منحصر به فرد و غیره است. هدف آنها اندازه گیری خلاقیت بود.
موانع برقراری ارتباط موثر را بشناسید
یک ارتباط برقرار کنندهی ماهر، نیازمند آگاهی از موانع برقراری ارتباط موثر و چگونگی اجتناب یا غلبه بر آنها است
در چه مواقعی روابط عمومی و بازاریابی محتوا به کمک هم میآیند
بر اساس تعریف ارائهشده توسط انجمن روابط عمومی آمریکا، روابط عمومی، ارتباطی استراتژیک بین سازمان و مخاطبانش برای حفظ و گسترش ارتباط با آنهاست که هم برای سازمان و هم برای مخاطبان سودآور است
برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی ها؛ شیوه ها و راهکارها
روابط عمومي براي اينكه بتواند نقش استراتژيك خود را به خوبي ايفا كند بايد از نظر جايگاه سازماني در بالاترين سطح سازمان قرار گيرد تا بتواند براي انجام مأموريت هاي استراتژيك ایفای نقش کند
عصر دوم رسانه ها
قدرت گسترده اینترنت در ابتدای ۱۹۹۰ میلادی دلیلی است برای تمایز بین عصر اول و دوم رسانه ها؛ در تعریف نظریه پردازان ارتباطات، کاربران اینترنت در این دوره به خانه به دوش های الکترونیک توصیف می شوند.
رسانه و افکارعمومی
بدون شک وسایل ارتباط جمعی با پوشش وسیع مخاطبان در کلیه ی جوامع بیش از هر وسیله ی دیگری می توانند افکار عمومی را به سمت خود سوق دهند. در این میان اطلاع رسانی صحیح و متناسب با مخاطبان در جهت ایجاد ارتباط موثر و تغییر رفتار آنان می تواند بسیار کارساز باشد.
شناخت رسانه
"رسانه" وسیله ای است برای نقل و انتقال اطلاعات، ایده ها و افکار افراد یا جامعه.
روابط عمومی دیجیتال چیست؟
ما با هویتهای منفرد سروکار داریم و نه با هویتهای یکپارچه، در واقع قصد دارم بحثم را از این نکته شروع کنم که در حال حاضر به دورهای رسیدهایم که دیگر نمیتوانیم روابط عمومی را در چارچوب مدلهای ارتباطی مبتنی بر تأثیرات، بنگریم.
حفظ ارتباط
روابط مستحکمی که ما در محل کار یا در هر مکان دیگری برقرار می کنیم، به یک یا چند نیاز ما پاسخ می دهد. تا وقتی که این روابط در رفع نیازهای متقابل کارآمد باشد، تداوم خواهد یافت، در غیر این صورت روابط رو به زوال خواهد رفت
سواد رسانهای تهدیدها و چالشهای رسانهها به فرصتها
با بهرهمندی از سواد رسانهای تهدیدها و چالشهای رسانهها به فرصتها و مزایای آنها بدل شده و مخاطبان به شبکههای اجتماعی که حضور و ظهور روابط عمومی را ناگزیر میکند، نگرانی خطرات و مخاطرات را به امیدواری دستیابی به مصالح و منافع حداکثری تغییر میدهد.
۳۰ ویژگی مدیر روابط عمومی موفق
روابط عمومی به عنوان چشم ، گوش و زبان دستگاه های اجرایی اعم از دولتی ، عمومی ، غیردولتی و تعاونی ها و هرگونه تشکل فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی در حال حاضر از وظایف سنتی و رایج خود فاصله گرفته و هم اکنون به عنوان صف نخست و پیشانی هر دستگاه اجرایی به شمار می رود
اخلاق و تخصص دو محور اصلی روابط عمومی
همانگونه که رابرت هیث در مقدمه دایرهالمعارف روابط عمومی ذکر نموده است، قدرت باورنکردنی روابط عمومی باید از طریق تخصص گرایی و اصول اخلاقی هدایت شود
نیروهای متخصص و اندیشمند، ساز و کارهای علمی و رویکرد نقد تیزبینانه روابط عمومی
در تعریف و تبیین فلسفه وجودی روابط عمومی، نظریههای گوناگونی ارائه شده است که هر چند این تعاریف و جوه مشترک و مشابهی با یکدیگر دارند، لیک هر یک از آنها متناسب و مطابق با خاستگاه، ماهیت و هدفهای سازمان مرجع و متبوع پدید آمدهاند.
چالشهای پیش رو جهت ارائه یک تعریف جامع در روابط عمومی
روابط عمومی به عنوان حرفهای هنرمندانه، مراحل رشد و ترقی تا تبدیل شدن به یک علم روز و کاربردی را مرحله به مرحله طی نموده است. مهمترین تحولات اساسی این علم عبارتاند از:
استفاده از شبکههای اجتماعی در جهت معرفی رویدادها
یکی از مواردی که در هنگام برگزاری یک رویداد خاص یا کارگاه و همایش مدنظر است نحوه اطلاع رسانی و جذب مخاطبانی است که به موضوع رویداد علاقهمند باشند. قاعدتا اینگونه فروش بلیط بیشتری را خواهید داشت یا اینکه افراد بیشتری را برای همایش خود جذب خواهید کرد.
نکات مهم و کاربردی در روابط عمومی/ قدرت ملاقات حضوری
دیدار رو در رو و چهره به چهره با افراد یک حس صمیمیت و واقعی بودن بیشتر به فضای جلسه می دهد. اگر تمام کار و تلاشی که انجام می دهید، تنها ارسال ایمیل به مشتری باشد، آنها هم ممکن در پاسخ با شما از یک ربات از پیش تنظیم شده خیلی هوشمند استفاده کنند.
Tuesday, 7 February , 2023