روابط عمومی جایگاهی فراموش شده ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

روابط عمومی جایگاهی فراموش شده

پنهان کاری، ترس از گفتن و نداشتن شجاعت در ارائه فعالیت‌ها، عملکرد، محصولات و خدمات و خود سانسوری، مرگ تدریجی روابط عمومی را به همراه دارد. آنچه که ما از روابط عمومی می‌دانیم معرفی سازمان، تقویت برند سازمانی، حرکت در جهت ایجاد خوشنامی‌یک سازمان، تعامل با ذینفعان و مخاطبین است.

یادداشت بایگانی - جامعه روابط عمومی
روابط عمومی رسانه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

روابط عمومی رسانه

نقش «روابط عمومی» در جهان ارتباطات در عصر حاضر، کلیدی و مبتنی بر ساختار فناورانه است. این در حالی است که روابط عمومی نبض یک سازمان و رویداد تعریف می شود.

نهضت نرم افزاری برای تحقق عصر چهارم ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
ما در عصر اطلاعات هنوز در عصر صنعت هستیم

نهضت نرم افزاری برای تحقق عصر چهارم

نخستین اختراع بشر آتش بوده و پس از آن ابزار را می توان دومین اختراع بشر به شمار آورد که فاصله این دو اختراع تقریبا چهار میلیون سال بوده است.

روابط عمومی با مردم معنا می‌شود ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

روابط عمومی با مردم معنا می‌شود

بعضی‌ها معتقدند روابط عمومی ها برای خدمت به مردم تشکیل نشده‌اند. البته فرضیه عجیبی است اما این گروه دلایلی هم دارند؛ می‌گویند اگر مهندسی معکوس را در نظر بگیریم، باید از خروجی به ورودی و فرآیند برسیم...

اثرات مسئولیت اجتماعی روی مدیران روابط عمومی ۱۸ خرداد ۱۳۹۷

اثرات مسئولیت اجتماعی روی مدیران روابط عمومی

اگرچه مطالعه نشان داد که تأثیر تلاش های مسئولیت اجتماعی در بهبود تصویر ملی به عنوان یک محصول جانبی از تلاش های مسئولیت اجتماعی (CSR) به شمار می رود...

روابط‌عمومی، تولد یک هنر: مدیریت زنان در روابط‌عمومی، رویکردی استراتژیک ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

روابط‌عمومی، تولد یک هنر: مدیریت زنان در روابط‌عمومی، رویکردی استراتژیک

«روابط‌عمومی» یا همان نهادی که به نام (Public Relation) در جهان شناخته می‌شود عمری بیش از یک قرن ندارد. واحدی که خاستگاه آن به اداره‌ی اتحادیه راه‌آهن امریکا برمی‌گردد. اما عمر آن در جغرافیای ایران، به ۷۰ سال می‌رسد.

تحلیلی بر سیستم های روابط عمومی‌ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

تحلیلی بر سیستم های روابط عمومی‌

برای بازتاب خط مشی اجرایی یک سازمان یا اداره نقش تمام نمای سیستم به عملکرد و اهداف قانونی و رفتاری روابط عمومی آن اداره بر می‌گردد،چرا که روابط عمومی نماینده‌ و ترجمان رفتار و گفتار و کردار مدیریت ارشد هر اداره و سازمان بحساب می‌آید.

نگاهی تجربی به چالش های روابط عمومی ۰۷ خرداد ۱۳۹۷

نگاهی تجربی به چالش های روابط عمومی

از سال ۱۹۰۰که زمان تاسیس روابط عمومی در جهان است تا هنگام ورود آن به ایران از سوی شرکت نفت در سال ۱۳۲۷، فاصله ای ۴۸ساله را شاهد هستیم که شاید این موضوع نیز به عنوان یکی از دلایل ایجاد نوع خاصی از نگرش به روابط عمومی در ایران بی تاثیر نباشد.

روابط‌عمومی‌ها سخنگوی سازمان‌ها هستند اگر مسئولان بالاتر بگذارند ۰۵ خرداد ۱۳۹۷

روابط‌عمومی‌ها سخنگوی سازمان‌ها هستند اگر مسئولان بالاتر بگذارند

پیش‌ازاین نوشتم که واژه دولت پاسخگو برای مردم فقط می‌تواند در روابط عمومی‌های سازمان‌ها، نهادها، وزارتخانه‌ها و آنچه بدنه دولت و حتی غیردولت نامیده می‌شود، معنا پیدا کند.

تاثیر روابط عمومی در کسب و کار بنگاه های متوسط و کوچک ۰۳ خرداد ۱۳۹۷

تاثیر روابط عمومی در کسب و کار بنگاه های متوسط و کوچک

شرکت های بزرگ و کوچک برای موفقیت در فضای کسب و کار باید تصویری مناسب از خود ارائه کنند ؛ چرا که ویژگی مهم کسب‌وکار امروز، رقابت شدید بوده و شرکت‌ها برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی، مجبورند خود را از سایر رقبا متمایز کنند.

هنر روابط عمومی هدایت به عملگرائی است ۰۳ خرداد ۱۳۹۷

هنر روابط عمومی هدایت به عملگرائی است

روابط عمومی ها را شاید بتوانیم نقطه تلاقی علم ، فرهنگ و هنر بدانیم. جاییکه هم دانش لازم دارد هم اخلاق و هنرمندی می خواهد تا موفقیت یک سازمان را شکل دهد.

مدیریت به سبک روابط عمومی ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

مدیریت به سبک روابط عمومی

امروزه روابط عمومی یا Public relations به علم مدیریت چرخه اطلاعات، مابینِ یک فرد یا سازمان، (اعم از بازرگانی و اقتصادی، دولتی یا سازمان مردم‌نهاد)، با عموم اطلاق شده و شاید بتوان از آن به عنوان زبان گویای هر سازمانی نام برد.

روابط عمومی، شکل یا محتوا؟! ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

روابط عمومی، شکل یا محتوا؟!

ارتباطات عامل پیوند اجتماعی و رگ‌های حیاتی جامعه است که امروزه، نمی‌توان در موجودیت آن بحث کرد بلکه باید در توسعه آگاهانه و استفاده از کارکردهای آن نقش داشت و از آن برای توسعه فردی و اجتماعی، بهره برد.

روابط عمومی تنها واحدی که در سازمانها به فراموشی سپرده شده اند ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

روابط عمومی تنها واحدی که در سازمانها به فراموشی سپرده شده اند

بسیار شنیده ایم و خوانده ایم که روابط عمومی‌ها قلب تپنده سازمانها هستند، یا شعار داده ایم که روابط عمومی‌ها سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی اند و...اما در عمل، آنچه نمود پیدا کرده، اندکی از دغدغه های روابط عمومی‌ها را پاسخگو نبوده است.

گذر از روابط عمومی حضوری ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

گذر از روابط عمومی حضوری

رسانه‌های جدید، منطق بحث کردن همه با همه را مطرح کردند. فناوری‌های ارتباطی نوین شرایطی را فراهم کرده که بتوان از روابط عمومی حضوری عبور کرد و باید به‌ روابط عمومی دو فضایی منتقل شد.

به مناسبات روز ملی ارتباطات/ روابط عمومی ها قلب تپنده سازمان هستند ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

به مناسبات روز ملی ارتباطات/ روابط عمومی ها قلب تپنده سازمان هستند

روابط عمومی ها به عنوان حلقه ارتباط سازمان ها با افکار عمومی و همکاران خود قلب تپنده یک سازمان بوده و دستاوردها، برنامه ها و خدمات صورت گرفته از جانب سازمان را منعکس می کنند.