۷ ویژگی نیروی انسانی حرفه‌ای در روابط‌عمومی ۲۵ تیر ۱۳۹۷

امیرعباس تقی‌پور:
۷ ویژگی نیروی انسانی حرفه‌ای در روابط‌عمومی

ماهر، زبردست، هنرمند و چیره‌دست معادل‌هایی است که برای واژه‌ی حرفه‌ای بکار برده‌اند و حرفه‌ای‌گرایی یعنی گرایش داشتن به حرفه‌ای شدن. حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی یعنی می‌خواهیم در روابط‌عمومی هنرمندانه و ماهرانه عمل کرده...

یادداشت بایگانی - جامعه روابط عمومی
ارتباطات رسانه‌ای ۱۷ تیر ۱۳۹۷

ارتباطات رسانه‌ای

در قرن بیست‌ویک بر روی کره خاکی کمتر جایی را می‌توان یافت که در آنجا نشانی از وسایل ارتباط‌جمعی نباشد.فرهنگ‌ها در برابر نفوذ امواج رسانه‌ای دچار از خود بیگانگی شده و شیوه‌های زندگی افراد جامعه را دستخوش تغییر کرده‌اند

نقش هنر هشتم در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات ۱۷ تیر ۱۳۹۷

نقش هنر هشتم در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات

انگیزه حقیقت‌یابی و حس واکاوی‌های علمی در پدیده‌های اجتماعی، دریچه‌های نوینی را به روی ما می‌گشاید تا شناخت عمیق‌تری بر چالش‌های گوناگونی که خاستگاه و زمینه‌های ظهور و بروز آن‌ها، نیازها و ضرورت‌های اجتماعی است، به وجود آید

قیام روابط عمومی علیه خود؛ ضرورت امروز برای بازشناسی مسئولیت‌ها ۱۷ تیر ۱۳۹۷

قیام روابط عمومی علیه خود؛ ضرورت امروز برای بازشناسی مسئولیت‌ها

ارتباطات و روابط عمومی، نقشی بنیادی در جوامع بر عهده دارد. بدون تردید سرنوشت هر ملتی ارتباطی اساسی با کارکرد روابط عمومی و ارتباطات دارد

روابط عمومی‌ها؛ متخصصان ارتباطی و استراتژیست های سازمان ۱۷ تیر ۱۳۹۷

روابط عمومی‌ها؛ متخصصان ارتباطی و استراتژیست های سازمان

یکی از مشکلات کنونی روابط عمومی‌ها انتخاب افراد متخصص است که بایستی چشم و گوش سازمان و تسهیل‌کننده ارتباطات با مخاطبین و رسانه‌ها باشد و این مهم‌ترین راهکار جهت برون‌رفت از وضعیت فعلی ساماندهی ساختاری حوزه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی‌ها است

ارتباطات انسانی ۱۷ تیر ۱۳۹۷

ارتباطات انسانی

تا زمانی که «التون میو» و همکارانش در کارخانه هاثورن شرکت وسترن الکتریک شهر شیکاگو در سال 1928 م. طی تحقیقات خود به روابط غیررسمی در سازمان پی بردند، علم مدیریت تنها رابطه حاکم بر دستگاه‌های اداری را روابط رسمی یا کلاسیک قلمداد می‌نمود

جامعه کنونی درگیر “بافت موقعیت ارتباطی هشدار” است ۱۶ تیر ۱۳۹۷

جامعه کنونی درگیر “بافت موقعیت ارتباطی هشدار” است

روابط عمومی ها برای شفاف سازی ، دست از گزارش عملکرد نویسی های فرمایشی بردارند. انتشار گزارش عملکرد برای بافت" موقعیت عادی " مناسب است.

در مقابل بحران ها (به خصوص اقتصادی) چه کار باید بکنیم؟ ۱۶ تیر ۱۳۹۷

در مقابل بحران ها (به خصوص اقتصادی) چه کار باید بکنیم؟

بحران پیشامدی است که به صورت ناگهانی و گاهی فزاینده رخ می‌دهد و به وضعیتی خطرناک و ناپایدار برای فرد، گروه یا جامعه می‌انجامد. بحران ها با آنتروپی و بی نظمی همراه اند و هرچه میزان و شدت این بی نظمی بیشتر باشد

عشق به استاد میرزا بابا مطهری نژاد عشق به توسعه وعدالت اجتماعیست ۰۹ تیر ۱۳۹۷
محمدرضا دعایی مدیر مسئول هفته نامه اسپیرو:

عشق به استاد میرزا بابا مطهری نژاد عشق به توسعه وعدالت اجتماعیست

در مراسم رونمایی از نخستین شماره نشریه اسپیرو عالمانه سخن گفتن میرزای عزیز وزانت علمی وصلابت اندیشه و صبر و استقامت در ادای وظیفه و داشتن نگاه محبت آمیز وجلب محبت آن بزرگمرد را با تمام وجود حس کرده، آموختم که میبایست تمام توجه خود را به این امر معطوف نمود...

اطلاع رسانی و روابط عمومی در سطوح عالی کشور ۰۸ تیر ۱۳۹۷

اطلاع رسانی و روابط عمومی در سطوح عالی کشور

اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان ها از یک سو، عملکرد خود را به اطلاع مردم می رسانند و وظیفه پاسخگویی را بر عهده می گیرند و از سوی دیگر پیوندها و دوستی ها و همگرایی درون سازمانی را تقویت می کنند.

گسترش بازار هنر با روابط عمومی الکترونیک ۰۷ تیر ۱۳۹۷
اشتراك ميان روابط عمومي و هنر:

گسترش بازار هنر با روابط عمومی الکترونیک

اگر تعريف هنر و تعريف روابط عمومي را مقايسه كنيم مي‌توانيم به شباهت‌ها و نقاط مشترك قابل‌توجهي برسيم و برهمين اساس است كه روابط عمومي را در كنار ساير هنرها و به عنوان هنر هشتم معرفي مي‌كنند.

تاریخچه روابط عمومی ۰۱ تیر ۱۳۹۷

تاریخچه روابط عمومی

شاید هیچ علمی به اندازه روابط عمومی از پیشینه قدرتمند و تاریخی برخوردار نباشد، ریشه این علم حیات‌بخش به شکل‌گیری اولین گروه‌های انسانی بازمی‌گردد.

اخلاق و تخصص دو محور اصلی روابط عمومی ۰۱ تیر ۱۳۹۷

اخلاق و تخصص دو محور اصلی روابط عمومی

همان‌گونه که رابرت هیث در مقدمه دایره‌المعارف روابط عمومی ذکر نموده است، قدرت باورنکردنی روابط عمومی باید از طریق تخصص گرایی و اصول اخلاقی هدایت شود

نیروهای متخصص و اندیشمند، ساز و کارهای علمی و رویکرد نقد تیزبینانه روابط عمومی ۰۱ تیر ۱۳۹۷
ضرورت امروز روابط عمومی‌ها؛

نیروهای متخصص و اندیشمند، ساز و کارهای علمی و رویکرد نقد تیزبینانه روابط عمومی

در تعریف و تبیین فلسفه وجودی روابط عمومی، نظریه‌های گوناگونی ارائه شده است که هر چند این تعاریف و جوه مشترک و مشابهی با یکدیگر دارند، لیک هر یک از آن‌ها متناسب و مطابق با خاستگاه، ماهیت و هدف‌های سازمان مرجع و متبوع پدید آمده‌اند.

چالش‌های پیش رو جهت ارائه یک تعریف جامع در روابط عمومی ۰۱ تیر ۱۳۹۷

چالش‌های پیش رو جهت ارائه یک تعریف جامع در روابط عمومی

روابط عمومی به عنوان حرفه‌ای هنرمندانه، مراحل رشد و ترقی تا تبدیل شدن به یک علم روز و کاربردی را مرحله به مرحله طی نموده است. مهم‌ترین تحولات اساسی این علم عبارت‌اند از:

چرا باید برنامه استراتژی داشته باشیم ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

چرا باید برنامه استراتژی داشته باشیم

بسیاری از سازمان ها و یا مدیران از کلمه استراتژی می ترسند، و یا عقیده دارند دوران مدیریت استراتژی تمام شده است، و یا تصور می کنند این قبیل فعالیت ها برای سازمان های بزرگ و چند ده نفره است و یک سازمان کوچک که استراتژی نیاز ندارد.