از دست دادن مشتری به نوعی یک هشدار است. مهم این است که بفهمید ازدست دادن مشتری به معنای یک شکست نیست و آن یک فرصت برای از بین بردن ضعف هاست

هر شرکتی در هر ی حداقل یکبار با از دست دادن روبرو شده است، گاهی اوقات این قضیه برای صاحب بسیار گرانتر از معمول تمام میشود. اگر شما صاحب کمپانی هستید، ساده است که خودتان را مقصر بدانید، امید خود را از داده و برای آینده دچار استرس شوید. اما در این اوضاع باید سعی کنید با حفظ خونسردی از وضع موجود در جهت بهبود خود استفاده کنید.

 

جامعه روابط عمومی؛ با که در حال ترک کردن شما است با همان ادب و رفتار همیشگی که قبلا رفتار میکردید رفتار کنید. در این زمینه اگر بخواهیم یک شرکت عالی مثال بزنیم ، شرکت دیجیتال پلاس یکی از آنهاست. به گفته یکی از مشتریان آن ها هنگامی که او برای لغو اشتراکش با آن ها تماس گرفته بود رفتار آن ها با او همچنان فوق العاده بود، به گفته او رفتار ان ها با مشتریانشان بقدری عالی بود که بعد چند سال رفتار آن ها با خودش را فراموش نکرده است. مساله اینجاست که شما در حال حاضر یک از دست میدهید ولی رفتار و قوی شما باعث کسب و کارتان میشود. بعضی اوقات از دست رفتن یک میتواند فرصتی عالی برای باشد. طبق گفته بیل گیتس: "ناراضی‌ترین مشتریان شما بزرگ‌ترین منابع برای یادگیری شما هستند."

 

آنچه از باید یاد بگیریم
برای اینکه آمار از دست دادن خود را کاهش دهید باید شکافی که بین توانایی های شرکت و انتظارات مشتری است را پر کنید. بهترین را گرفتن بازخورد از است.این نکته را مورد توجه قرار دهید که بازخورد تا چه حد درآینده کسب و کار شما اهمیت دارد. اجرای برنامه های و فروش و دیدن نتیجه آن همواره لذت بخش است اما چیزی به ما نمی آموزد.

 

روش گرفتن بازخورد دقیق و قابل اعتماد
در زمینه استفاده از نظرسنجی هایی در مورد کیفیت خدماتتان را نباید فراموش کنید. کسی وقتی برای جواب دادن به آن ها نمیگذارد. بله! اگر روی آن وقت بگذارد و و آن را بطور کامل و براساس صداقت پاسخ دهد همه چیز عالی است اما واقعیت این است که کسی چنین چیزی را پاسخ نمیدهد. هرچه سوالات بیشتر به همان اندازه پاسخ ها هم بی دقت و کم حوصله تر خواهد بود. همینطور درباره که باید برای نتیجه گیری منطقی از بازخوردها برای ایجاد برخی تغییرات بگذارید، توجه کنید. بارها شنیده ایم که دیر رسیدن خیلی بهتر از هیچوقت نرسیدن است ، ولی این نکته را هم توجه کنید که زود رسیدن خیلی بهتر از دیر رسیدن است. شما نباید اجازه بدهید مقدار که برای رفع یک نقص میگذارید باعث از دست رفتن حتی یک براساس همان نقص شود. در سیستم برای گرفتن بازخورد های سریع و دقیق یک سوال اساسی بپرسید: چه چیز باعث میشود خدمات مارا به دوستانتان پیشنهاد دهید؟ و گزینه ای برای گرفتن نظرات ایجاد کنید، از این طریق میتوانید تردید های زیادی را در مورد خدماتتان از بین ببرید.

سیستم متریک های وفاداری مشتری
در سایت promoter.io متریک های وفاداری دیده میشود.این روش کارکرد سا ده ای دارد. موقع جواب دادن به سوال ذکر شده عددی بین صفر تا ده را نشان میدهند. این ارقام نشان دهنده احتمال توصیه خدمات شما به دیگران توسط را نشان میدهد. پاسخ صفر تا شش به معنی پایین بودن احتمال توصیه شما به افراد دیگر توسط است. این ها به احتمال خیلی زیاد شما را ترک میکنند. برای جلوگیری از رفتن اینئ ها باید تلاش کنید نظر آن ها را جلب کنید.در بخش دیگری محلی برای دریافت نظرات کوتاه مشتریان وجود دارد که میتوانند نظرات خود را در آن بنویسند، مانند آسان برای استفاده، گران، رابط خوب و غیره. این نظرات بدلیل صادقانه بودن اهمیت زیادی دارند و با تجزیه تحلیل آن ها میتوانید نکات مفید زیادی را متوجه شوید.

 

تاثیر برخی تغییرات در کسب و کار
وقتی شما یک بهبود در کسب‌ و کار خود ایجاد کردید، اطمینان حاصل کنید مشتریان ناراضی شما از آن با خبر شده اند. بعضی اوقات یک تغییر هرچند ساده برای اهمیت بسیار زیادی پیدا میکند. شاید اینکار باعث جلب توجه آن ها و تصمیم برای عدم ترک شما بشود.

 

از دست دادن به نوعی یک هشدار است. مهم این است که بفهمید ازدست دادن به معنای یک شکست نیست وآن یک فرصت برای از بین بردن ضعف هاست. رفتن شکست است که دلیل رفتن او را درک نکنید.

جامعه روابط عمومی