مدیریت صحیح اعتبار آنلاین موضوع بسیار مهمی در کسبوکارهاست. افراد با هر شغل و حرفهای که دارند میبایست انتظار رویارویی با مسائلی که توسط مشتریان ناراضی و ناخشنود بیان میشود را داشته باشند.
مدیریت صحیح اعتبار آنلاین موضوع بسیار مهمی در کسبوکارهاست. افراد با هر شغل و حرفهای که دارند میبایست انتظار رویارویی با مسائلی که توسط مشتریان ناراضی و ناخشنود بیان میشود را داشته باشند.
با دسترسی جهانی افراد به اینترنت، این آسیب ممکن است قابل جبران نباشد. در ادامه رهنمودهایی ساده را خواهید یافت که به شما در مدیریت اعتبار و شهرت آنلاین کمک میکند.
برنامه داشته باشید.
مشکل بیشتر کسبوکارها این است که ذاتا واکنشپذیرند. شما در محدودهی امن خود نشستهاید و از پیشرفت کسبوکارتان لذت میبرید بدون اینکه بدانید اتفاقاتی در کمین است. تنها شرکتهای اندکی استراتژیهایی برای حفظ اعتبار خود دارند. برخی از افراد مضطرب میشوند و واکنش آنها میتواند آتش را شعلهورتر کند. هر کسبوکار با داشتن یک برنامهی جامع برای حفظ اعتبار آنلاین میتواند به کار خود ادامه دهد.
وقتی نشانههایی پدیدار میشود که ممکن است شهرت شما را خدشهدار کند، مدیریت شما باید به گونهای باشد تا اقدامات لازم قبل از خارج شدن اوضاع از کنترل لحاظ شود. پیشگیری بهتر از درمان است و به این معناست که باید به گونهای بر اوضاع تمرکز و تسلط داشته باشید که آسیب و مشکلی پیش نیاید.
حضور آنلاین مستحکم و همهجانبه داشته باشید.
حضور آنلاین مستحکم و قدرتمند برای هر کسبوکار ضروری است. اگر بدون حسابهای گوگل پلاس، لینکداین، توئیتر و فیسبوک کار میکنید ریسک نداشتن کانالی برای ارتباط با مشتری را به جان خریدهاید.
این تمام ماجرا نیست. ایجاد این حسابهای اینترنتی خوب است اما مسئلهی مهمتر این است که مطمئن شوید نادیده گرفته نمیشوند. از آنها برای جذب مشتری استفاده کنید، به پرسشها پاسخ دهید و با زیرکی نظرات دیگران راجع به خود را زیر نظر بگیرید. توجه کردن به رقبا نیز خالی از لطف نیست زیرا برخی از فعالیتهای سازمان یافته جهت زیر سوال بردن اعتبار شما، نشات گرفته از رقابت است.
گوش دهید و عذرخواهی کنید.
قبل از اینکه به تایپ کردن جملهای در پاسخ به شکایت یا دیدگاهی منفی فکر کنید، اول تحقیق کنید و صحت و سقم ماجرا را مشخص کنید. آیا درست است که مشکلی وجود دارد و شما باید به آن رسیدگی کنید؟ اگر پاسخ بله است، مسئولیت خود را بپذیرید، عذرخواهی کنید و ببینید چطور میتوانید از بروز چنین مشکلاتی در آینده پیشگیری کنید.
در مجموع، حق همیشه با مشتری است، بنابراین آنقدر سرسخت نباشید که فقط به دفاع از شرکت خود بپردازید و این نکته را فراموش نکنید که ممکن است خطا از جانب شما باشد. به نقاط ضعف خود اعتراف کنید و از آنها درس بگیرید.
وارد درگیریهای آنلاین نشوید.
حفظ و دفاع از کسبوکار و هویت برندتان وظیفهی شماست، اما آیا مجبورید وارد دعوا و درگیریهای آنلاین با دیگران شوید؟ شاید حق با شماست، اما بحث با کسی که مصمم است ثابت کند شما در اشتباه هستید بیهوده است. از درگیریهای آنلاین اجتناب کنید زیرا برای شما و کارتان سودمند نیست.
به این رهنمودها جامهی عمل بپوشانید و به خاطر داشته باشید کار و حرفهی خود را در نظر دیگران خوب جلوه دهید. گاهی اوقات مشتریان وفادار در مقابل کسانی که برای زیر سوال بردن اعتبار شما تلاش میکنند جبهه میگیرند و از شما دفاع میکنند؛ اما شما در ابتدا میبایست از طریق مدیریت صحیح اعتبار و شهرت خود وفاداری آنان را بدست آورید.
برگرفته از: www.freelancer.com
Saturday, 17 April , 2021