موفقیت یک کمپین تبلیغاتی در فضای اینترنت به عوامل مختلفی بستگی دارد و کار حساسی است و اگر این کار را درست انجام بدهیم و استراتژی مناسبی برای کمپین خود در نظر بگیریم نیز میتوانیم به هدف مورد نظر خود برسیم و حتی به هدفی ایدهآلتر برسیم. در این مطلب با ما همراه باشید تا […]
موفقیت یک کمپین تبلیغاتی در فضای اینترنت به عوامل مختلفی بستگی دارد و کار حساسی است و اگر این کار را درست انجام بدهیم و استراتژی مناسبی برای کمپین خود در نظر بگیریم نیز میتوانیم به هدف مورد نظر خود برسیم و حتی به هدفی ایدهآلتر برسیم. در این مطلب با ما همراه باشید تا به بهترین راهکارهای موفقیت یک کمپین تبلیغاتی اشاره کنیم.
یکی از نکات مهمی که بسیاری از آگهیدهندهها فراموش میکنند نیز اطلاعات است. نزدیک به ۵۰ درصد موفقیت کمپین تبلیغاتی شما به اطلاعات شما بستگی دارد. این اطلاعات شامل چه مواردی میشود؟
۱- جامعه هدف: جامعه هدف خود را به درستی انتخاب کنید.
اگر شما از آن دسته افراد هستید که فکر میکنید جامعه هدف شما تمامی افراد هستند، باید این نکته را خدمت شما بگیم که کاملا در اشتباه هستید. در واقع تبلیغ برای همه ، تبلیغ برای هیچکس است و به نتیجه درستی حاصل نمیشود. یک نمونه درست انتخاب جامعه هدف : آقایان بالای ۳۰ سال که علاقمند به مطالب بازاریابی دیجیتال به خصوص بازاریابی ایمیلی.
۲- اهداف تبلیغاتی: هدف شما از کمپین تبلیغاتی چیست؟
بدون هدف تبلیغاتی عملا کمپین شما اجرا نمیشود و نمیتوانید این کمپین را به درستی بهینهسازی کنید. یک هدف تبلیغاتی باید جامع و کامل باشد و جای ابهامی نداشته باشد، افزایش فروش یکی از اهداف بسیاری از کسبوکارها است که کاملا مبهم محسوب میگردد .
یک هدف تبلیغاتی درست : افزایش فروش محصول A از ۳۰ درصد به ۴۵ درصد تا آخر اسفند امسال
۳- کاربران فعلی شما: کاربران فعلی شما چه کسانی هستند؟ به چه چیزهایی علاقه دارند؟ آیا تا بحال از شما خرید کردهاند و دلیل آن برای خرید از شما چیست؟
تمامی این موارد را میتوانید از گوگل آنالیتیکس تحلیل کنید و به نتایج بسیار مهمی برسید که شاید تا الان حتی به ذهن شما نرسیده است.
یکی از بخشهای مهم یک کمپین تبلیغاتی بهینه سازی و استفاده درست از اطلاعات است. در اینجا لیستی از بهترین تکنیکهای بهینه سازی کمپین تبلیغاتی را به شما میآموزیم:
- تست کنید
سعی کنید تمامی مواردی که مشاوره تبلیغاتیتان به شما میگوید را تست کنید. حتی با مبالغ پایین. یکی از نکات مهم در بازاریابی و تبلیغات این است که چیزی به نام “فقط” وجود ندارد. پس به جای اصرار روی حرف خود منطقی تصمیم بگیرید و خود را جای مخاطب بگذارید و ببیند چه چیزی توجهش را جلب میکند؟
تست کردن هدفگذاریهای مختلف به شما کمک میکند که بهترین و اثر بخشترین کانالهای تبلیغاتی خود را پیدا کنید.
- آنالیز کنید
بهترین ابزار آنالیز ورودیها، گوگل آنالیتیکس است. سعی کنید روی تمامی لینکهای تبلیغاتی خود UTM ست کنید و سپس از بخش ACQUISITION و CAMPAINGS ورودیهای خود را مشاهده کنید .
بهترین کمپینهای تبلیغاتی که اثر بخشی خوبی و قیمت کمتری دارند را انتخاب و بیشتر سرمایه خود را روی آن کانال تبلیغاتی قرار دهید.
یک نکته مهم: هیچگاه کانال تبلیغاتیای را حذف نکنید و تا جای امکان در صورت اثر بخشی کمتر بودجه آن کانال را کمتر کنید.
- زمان
شما میتوانید برای تحلیل ساعات کمپین ، از بخش ACQUISITION > CAMPAINGS > ALL CAMPAIGNS
داخل کادر SECONDARY DIMENSION ، کلمه Hour را وارد کنید.
۴- متن تبلیغاتی خود را بروز کنید
سعی کنید بهترین متن تبلیغاتی خود را انتخاب کنید. شما کمتر از ۳ ثانیه وقت دارید تا جامعه هدف خود را جذب کنید. پس بهترین متن تبلیغاتی ای ممکن است را بنویسید. در اینجا میتوانید مراحل قدم به قدم نوشتن یک متن تبلیغاتی خوب را مشاهده کنید.
۵- A/B تست کنید
روی گرافیک بنر، روی ساعات پخش بنر، روی سایز بنرها، روی دکمههای فراخوان (Call-to-Actions)، متن تبلیغاتی و … A/B تست کنید.
منبع: بلاگ اد
Monday, 12 April , 2021