بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ است که با استفاده از آن و با برنامه ریزی که در راستای حضور ارزشمند در آن انجام میدهیم تلاش می کنیم مخاطب را با برندمان آشنا نماییم

بازاریابی رسانه های اجتماعی:

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ است که با استفاده از آن و با برنامه ریزی که در راستای حضور ارزشمند در آن انجام میدهیم تلاش می کنیم مخاطب را با برندمان آشنا نماییم، اهدافی را که در برنامه بازاریابی‌مان در نظر گرفته بودیم را به سرانجام برسانیم و در کنار آنها بازدید و ترافیک وب‌سایت‌مان را افزایش دهیم، و یا وضعیت مان را در نتایج موتورهای جستجو بهتر کنیم. نتایجی ارزشمندی که ممکن است در زمان نه چندان طولانی از بازاریابی رسانه های اجتماعی بدست آید باعث توجه بیش از پیش به این نوع بازاریابی شده است.

همانند سئوی وب سایت برای رسانه های اجتماعی هم می توان بهینه سازی انجام داد. هدف این نوع بهینه سازی که SMO یا Social Media Optimization نامیده می شود اینست که مخاطبان را به صفحات مورد نظر در رسانه های اجتماعی هدایت کند، این کار با دو روش می تواند انجام گیرد:

  • نوشتن مقالات ارزشمند و قرار دادن لینک شبکه های اجتماعی در آن
  • قرار دادن گزینه به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی
  • درخواست از کاربران سایت برای دنبال کردن ما در شبکه های اجتماعی
  • قرار دادن مطالب مفید در صفحاتمان در شبکه های اجتماعی و ایجاد هشتگ های مناسب و مرتبط با محصول، خدمات و برندمان جهت دسترسی سریع مخاطبان به مطالب

یکی از مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی بحث مدیریت ارتباط با مشتری است، زیرا در این نوع بازاریابی مشتری می تواند با شما ارتباط برقرار کند، زیر مطالب شما نظر بدهد و جواب دریافت کند، می تواند مطالب شما را لایک کند، با هشتگ خاصی اعتراض خود را علنی کند و …

بطور کلی می توان اهداف زیر را از بازاریابی رسانه های اجتماعی متصور شد:

  • آشنایی مخاطب با محصولات، خدمات و برند (برندینگ)
  • افزایش بازدید، ترافیک وب سایت
  • بهبود سئو
  • بهبود مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) از طریق کامنت گذاری و ارسال نظرات از طرف مشتری و گرفتن فیدبک از مخاطبان

جامعه روابط عمومی